Mi maradt és mennyibe kerül Kolozsváron?

 

Amikor 2018-ban és 2019-ben Kolozsváron jártam, nagyon sok étteremről írtam, volt, amiről jót, volt, amiről kevésbé jót. Az elmúlt 2 évben azonban nem jártam itt, így bizonytalan voltam, hogy mi maradt meg egyáltalán azokból a helyekből, ahol régen jártam, és amiket szerettem, illetve azokból is megnéztem párat, amit annyira nem kedveltem. Ezenkívül megnéztem, hogy mekkora áremelkedések voltak. Nézzük az összefoglalót!

 


Amit már nem találtam meg:

 

Ami elsőre feltűnt, hogy a két 2018-ban maximumra értékelt éttermem, a Iulius Mallban lévő Döner Maxx és az egyetemtől nem messze lévő Chelsea Bistro egyaránt megszűnt létezni. Ugyanakkor meg kell jegyeznem, hogy ez mindkettő olyan hely volt, ahol 2019-ben is jártam és akkor már jóval kevésbé volt róluk pozitív véleményem, akkor sem voltak rosszak az ételek, de azért érezhetően vesztettek a minőségükből. Vajon fenntartási gondjaik voltak? Nem tudom.

Ami ezeknél sokkal jobban fáj, hogy a szakkollégiumhoz közel lévő öt, általam kedvelt helyből 3 is bezárt. A Pancake House salátáját ugyan bíráltam, ám az édes palacsintáik nagy kedvenceim voltak, a Szamos feletti Brick’s Meating Point meg minden kritikám ellenére bejött a választékos menüivel, és a kicsit modernebb kivitelezésével. Ugyanígy a Marty Boulevard modern burgerei és levesei is kellemes élményt nyújtottak, sajnos már az sincs. Ez utóbbi kapcsán azért megemlítem, hogy a Marty márkával azóta is többször találkoztam Kolozsváron, így valószínű csak ez a hely szűnt meg vagy költözött el valahova, a termékek még kaphatóak. Ugyanígy a többi hely esetén sem zárom ki, hogy valahol máshol még megtalálom őket (mondjuk, ha messze vannak, akkor nyilván nem megyek oda).

A Marty Boulevard helyén most ez van...


Azok a helyek közül, amiket kevésbé látogattam, a Super Hot Dog és a Sultan Kebab is megszűnt, utóbbi helyét a Dabo Döner üzlete vette át, aminek a vásárhelyi és a nyíregyházi üzletéről is írtam már. Szintén nem láttam már a Szamos partján lévő La Piadina-t sem, de ilyen üzlet még egy csomó van Kolozsváron, így ha piadinát akarok enni, nem kell messze menni.

 

Ami megmaradt, de még nem próbáltam újra ki

 

A szakkollégium közelében egyedül a Gente Senior maradt meg a hagyományos éttermek közül. Bár arról nem írtam, de szerettem a hely levesét, valamint a rántott húsa és a Papanasa is ízlett, a napi menüit továbbra is figyelemmel követem, de akár A’la Carte is beugorhatok egyszer, illetve akár egy elviteles pizza is szóba jöhet.

De ha már pizza, akkor első körben maradnék a Due Frattellinél, aminek egyedi pizzaszószai és „előétele” maradt emlékezetes. Szerencsére oda is bármikor mehetek, ha az egyetem közelében járok. Szintén a Sapi közelében lévő opció továbbra is a Mama Manu, ami az olcsón sokat elvet követi, nem a gasztronómia csúcsa, de azért időnként szívesen bejárok.



A belvárosi étkezési lehetőségek közül bár sem a Klausen, sem a házi kolbászokat kínáló Bistro Viena nem volt tökéletes, de mindkettő adott annyi pozitív élményt, hogy talán új esélyt adok a helyeknek. Különösen az osztrák étterem, aminél ezt megtenném, ott ugyanis egyértelműen nem az étellel, hanem az egyéb körülményekkel voltak a gondjaim, ezek meg sokkal könnyebben javíthatók.

Végül de nem utolsó sorban említsük meg a Bulgakovot, ami szerencsére továbbra is él és virul, sőt, van olyan tervem, hogy egy nagyinterjút is készítek velük, még meglátom, kötélnek állnak-e. Ha igen, azt látni fogjátok :).

 


Ahol ismét jártam

 

A Rhédey Café olyan hely, ahova a Sapientia rendszeresen viszi a vendégeit vacsorára. Egy ilyen esten voltam már, és ezúttal is a rántott süllőfilét kértem. Picit változott az étel a múltkorihoz képest, ezúttal két szelet halat kaptam (valamivel kisebbeket, mint 2 éve, de összességében többnek tűnt), a krumplik körcikk alakú burgonyák lettek, és a fokhagymamártás állaga is javult, most legalábbis sűrűbbnek éreztem, mint legutóbb. Ami az árakat illet, 34 lejről 40-re emelkedett, ez picit kevesebb, mint 20%-os növekedés, nem kevés, de ha belegondolunk, hogy eltelt 2 év, és a Covid-helyzet mennyivel növelte meg az élelmiszerek árát, akkor azért nem is sok.

2 általam szeretett Street Foodos hely, a Spartan és a Gustador továbbra is megvan. A Spartan-nál kipróbáltam egy új ételt, a Leonidas pitát, amelyben a korábban sokat méltatott házi kenyér immáron pitaként funkcionál. Menüben kértem egy adag krumplival és üdítővel, így volt 28,5 lej. Maga az étel finom volt, a krumpli megint friss volt és ízletes, ugyanakkor azt valaki még mindig megírhatná nekem, hogy mi annak az oka, hogy ha egy étel mellé kérek hasábburgonyát, akkor a pitába is kerül a krumpliból. Teljesen felesleges. A többi összetevő viszont mind ízlett, a pita, a hús, a zöldségek továbbra is remekek, kétféle szószt kaptam, az egyik egy mártogatós volt, ami a múltkori fehér fokhagymás szósz volt, a másik egy édeskésebb majonézes alapú öntet, amit legutóbb nem kóstoltam, de ízlett. Összességében kellemes élmény volt.



A Gustadornál kisebb áremelést láttam csak, legalábbis az a menü, amit 2019 őszén 20 lejért ettem, most 22 volt. De ezúttal valami mást kóstoltam, konkrétan a Gustador tálat. Gustador bácsi nem bonyolítja túl a tálját, tesz rá rántott húst mozzarellával a tetején, sült krumplit, mellé egy házi pitát, és lehet választani bármilyen szószt és zöldséget a kínálatból. És hogy valamivel le is tudjuk mindezt öblíteni, egy dobozos üdítő is jár mellé.  Én hagymát, savanyú uborkát, paradicsomot és salátát kértem a tálamra, ezenkívül fokhagymás majonézt és mexikói szószt. Az étel nagyon ízlett, főleg, mert azon a két összetevőn sikerült javítani, ami korábban nem tetszett. A krumpli egy vékonyabb, cikkekre vágott burgonya volt, amit akkor ott frissen sütöttek meg nekem, ez óriási minőségi előrelépés volt a korábbiakhoz képest, míg a mexikói szósz, bár kétségkívül csípett, nem éreztem olyan veszettül erősnek, mint legutóbb. Lehet olvasták a cikkemet? :) Akár igen, akár nem, komoly javulás, ez az étel minden tekintetben megfelelt az igényeimnek.



Természetesen nem bírtam ki, hogy ne térjek be újra kedvenc ír kocsma-éttermembe, az O’Peter’s bisztróba. Ezúttal kipróbáltam az étlapjuk egy újdonságát, a halas burgert. Igazából ez egy rántott halas szendvics, sok zöldséggel, amihez krumpli és köret is dukál, meg egy mártogatós. Ezekről már mind írtam korábban, így sok újdonságot nem tudok mondani, de a hely semmit nem vesztett a minőségéből, minden összetevő prémium, az egyetlen apró kritikám az, hogy ugyanazt a szószt használták a burgerben, mint amit mártásnak (azt a limeos tartár-jellegű mártást, amiről múltkor a Fish & Chips-nél írtam), ami abból a szempontból oké, hogy ez a kissé savanykásabb vonal nagyon passzol a halhoz, de szerintem belefért volna, ha egy ketchupot vagy BBQ szószt adnak mártásként a krumplihoz, és akkor még egy picit változatosabb az étel. Az almás pite is az étlapon maradt, továbbra is imádon, bár most picit várni kellett vele, mert elég forrón hozták. Tehát van aki forrón szereti a pitét :). Legutóbb egy burger-desszert-házi ital hármasért 53 lejt fizettem, ez most 57 volt, vagyis nem sokkal több.

 


Ha már édességek, a Donuterieben is újra kipróbáltam a Nutellás-banános fánkot. Ugyanaz az élmény volt, a kétféle banántextúrával, jó tésztával és krémmel, árban mondjuk ez is 5,9 lejről 7,9 lejre emelkedett, ami kb. 20%. De a minősége nem romlott és ez a lényeg.

 

Az eddigi tapasztalataim kb. ezek. Őszintén szólva sajnálom, hogy a Covid helyzetnek ennyi étterem lett áldozat, de annak azért örülök, hogy van, ami megmaradt, és ott a minőség nem romlott és a körülményekhez képest az áremelés sem volt vészes. A héten már igyekszem 1-2 újabb helyről is írni valamit.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról