Odateszik magukat – Gustador Kebab Boutique, Kolozsvár


Kolozsváron igen sok kebabot megkóstoltam, igaz a többség ott a Shaorma kifejezést használja, gyakorlatilag ez a helyi gyros/kebab. Egyik kivétel azonban a Gustador Kebab Boutique, aminek az étlapján is a kebab szóval találkoztam. Persze nem csak azzal, a kebab vonal mellett pizzával is foglalkozik a hely. Az igazat megvallva sokáig vártam azzal, hogy ezt a helyet kipróbáljam, aminek az az oka, hogy a város egy viszonylag szűk utcájában volt megtalálható a hely, és sokszor vették körül nem túl jó arcú emberek, így nem tudtam, mit gondoljak róla. Ezt a problémát azóta sikerült megoldani, és egy utcával elköltöztek az egyik főút mellé és a hely is jóval tágasabb lett (ez utóbbi sajnos egy minimális áremeléssel is járt). Na de most nem helytörténeti előadást tartok, nézzük meg, hogy muzsikáltak kebab fronton!

Amikor megnéztem az első árlistájukat kicsit meglepődtem, hogy a kebab menü, ami egy kebabból, egy adag krumpliból és egy 2 decis kólából áll, 16 lej. A helyszínváltás után mondjuk 18 lett, de a legtöbb kolozsvári gyrososnál/kebabosnál 15-16 lejnél kezdődik az alapétel ára, az ilyen menük rendszeresen 20 lej fölé mennek (mondjuk nagyobbak az adagok, mint itthon), tehát mindenképp kedvező ár, már-már gyanúsan az. De ha már ez van, megkóstolom, max. nem jövök többet.

Az étel körülbelül 10 perc alatt érkezett meg, ez korrekt. A sült krumpli nem dob rajta túl nagyot, mirelit termék és annyira frissnek sem éreztem. Ugyanakkor harag nincs, mivel az alap kebab 14 lej, tehát a krumpli és az üdítő hozzá 4 lej, vagyis kb. 270 forint. Ennyi pénzért igazán virtuóz dolgokra az ember nem számíthat, és azért meg lehet enni. Még nyáron a hely facebook oldala felvetette, hogy a régen az étteremben lévő helyben sütött krumplit újra bevezetnék, szerintem ez tök jó ötlet, bízom benne, hogy amikor legközelebb Kolozsváron járok (ami 2 hónapon belül meg fog történni), akkor ezt is megkóstolhatom.


ez nem lett túl jó kép, de a méretet hitelesen visszaadja
A kebab kapcsán az első, amit észrevettem, hogy nincs benne sült krumpli. Magyarországon persze ez evidens, de Románában szinte mindenhol tesznek bele. Először arra gondoltam, hogy csak azért nem, mert ott van mellette, de egy alkalommal szólóban rendeltem, és akkor sem kaptam bele. Ez nem negatív kritika, sőt, én örülök neki, nem kell az a krumpli oda, a többi rész adja meg a savát-borsát. A pita egyébként a Romániában használt zsemleszerű termék, ami nekem bejön. Egyrészt mert nagyon sok helyen helyben készítik, így ízben is többet ad hozzá az ételhez, másrészt a méretéből adódóan jóval több fér bele ebbe a pitába, mint az itthoni bolti termékbe. A hús is rendben van, friss, fűszeres csirkehús. Egyébként a helyen rántott hússal is lehet kérni a kebabot, azt is kóstoltam már. Azt láttam, hogy előre panírozott húst sütnek meg, viszont legalább nem boltban kapható mirelit terméknek tűnt, ami mindenképp pozitív. A hús bundája enyhén ropogós, belseje puha, és a hús mellé egy kevés mozzarella sajtot is tesznek, aminek önmagában nincs annyira karakteres íze, de a húsra kicsit rá tud olvadni, így azért hozzáad az ételhez. Az ára ugyanannyi, a várakozási idő 5 perccel több, de megéri.

Zöldségek és szószok tekintetében is széles a repertoár. Noha nincs annyi zöldség, mint MAX Dönerben (ami sajnos gyengült kicsit, ma már nem adnám meg neki a maximum pontot), és nincs annyiféle szósz, mint a Rosában, összességében itt a legnagyobb a kínálat. Zöldségekből láttam paradicsomot, uborkát, csemege uborkát, salátát, káposztát, sárgarépát, kukoricát, hagymát, szószokból meg majonézt, fokhagymás majonézt, tzatzikit, mexikói szószt és Gustador szószt. A zöldségekből mind jó, ezt nem akarom külön ragozni, a szószok azonban érdemelnek egy részletes elemzést. A tzatziki szerintem nem annyira erős, az alapízek (joghurt, kapor) kiérződnek belőle, de ettem már ennél finomabbat. A majonéz alapú szószok azonban kifejezetten jók, mindegyik lágy, selymes, a fokhagymáson igen intenzíven érződik a fokhagyma íze. A Gustador szósz is ide sorolandó, ami szintén egy majonézes alapú öntet, de curryvel. Ellentétben a fokhagymás szósszal, itt nem annyira intenzív a fűszer, inkább csak kiegészíti az alapot, de nem is baj, azt gondolom, hogy egy tömény curry szósz nem állna jól ennek az ételnek, ez viszont jól harmonizál. A mexikói szósz csípős, de e mellett a paprika és kicsit a paradicsom íze is érződik belőle. A csípősség mértéke ugyanakkor elég nagy, így ezt már csak azoknak ajánlom, akik kifejezetten szeretik az erős ételeket.

Az adag jó nagy, így egy jó étvágyú ember is kényelmesen jól lakik vele. Ezért pedig menüben a 18 lej (kb. 1.200 ft) egyáltalán nem nagy ár, ráadásul ízben is azért ott van a szeren. Szóval a magam részéről bátran ajánlom mindenkinek, és már várom a következő alkalmat, amikor kóstolhatom. Valamikor pedig biztos fogok írni a pizzájukról is J.


Értékelésem: 9/10. (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz).


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról