Zagor minikalandok elemzése 12. rész – Kőlordok, Angéla nővér fátyla
Tavaly,
amikor befejeztem a 400 fejezetpontos könyveket, gondolkodtam, hogyan tovább.
Akkor jutott eszembe a minikaland elemzés. Most azonban ezeknek a történeteknek
is vége. Még nem tudom, merre megyek tovább, valamerre biztos, lehet, hogy a
Magányos Farkas vonulatnál folytatom, vagy a Harcos Képzeletnél. Egyelőre nem
tudom. A tavalyi év füzetét azonban még mindenképpen ki szeretném elemezni,
ahol egy hagyományosabbnak induló és egy misztikusabb jelleget öltő kalandot
kezdhetünk el. Lássuk, milyen eredménnyel! A pontozásomat szokás szerint itt
tekinthetitek meg.
Kőlordok
Történet: Gillibran király ismét Kőhidafalvára hívat, mert a
segítségünket kéri (ezek szerint valamelyik sztori folytatásáról beszélünk?
Talán a Végzet erdeje vagy a Rémület útvesztője lehet…de nem derül ki).
Rendhagyó módon most nem a pöröly tűnt el, hanem a Vas hegyek bányáinál van a
gond, ahol rendellenes természeti jelenségeket figyeltek meg, ráadásul az
ezeket felderítő 12 törpéből csak 2 tért vissza, akik rettenetes elemi
lényekről számoltak be. Yaztromo azt is kiderítette, hogy a Hegyekbe egy
bizonyos Mor Orthon nevű elf fészkelte be magát, aki elemi mágiák használatával
és elementálok idézésével épít sereget, hogy Kőhidafalvát elfoglalja. Ezt
kellene megakadályoznunk. A hagyományos szabályrendszert egyvalami egészíti ki,
konkrétan az elemi Rúnakövek, amelyekkel gyengíthetők vagy akár semlegesíthetők
is az elemi lények, illetőleg varázslatok. Annak ellenére, hogy a kaland csak
200 fejezetpontos, ezeknek a kihasználtsága elég jól sikerült, elég sokszor
volt lehetőségem őket használni. Maga a játékmenet viszont semmi újdonságot nem
ad, egy klasszikus labirintus-kaland.
Nehézség: Néha-néha azt éreztem, hogy akkora művészet meghalni ebben a
könyvben, mint a Szökevény mágusban. Na jó, annál azért egyértelműen nehezebb,
ugyanis az életerőpontunk sokkal intenzívebben veszik el ebben a műben, mint
abban, és azért a főellenséggel szembeni küzdelem is elég kemény, nem olyan
nehéz otthagyni a fogunkat. Viszont ettől eltekintve egyáltalán nem okoz gondot.
Azonnali halálmező nagyon kevés van, kötelező tárgy gyakorlatilag nincs. Az
ellenfelek összességében talán egy picivel acélosabbak, mint az átlag, de azért
ők sem tartoznak a legyőzhetetlen kategóriába.
Fény…: Azt
gondolom, hogy a labirintus kalandokból ez a jobbak közül való, számos apró
kreatív elem színesíti a kalandot. Ezek egyike a már említett Rúnakövek,
amelyeknek az elején a kiválasztása is egy fontos szempont, és az egész játék
alatt mérlegelni kell a használatát SPOILER!!!
mondjuk a főellenséggel szemben a kettős használat felajánlását nem értem.
A játék legvégén a megmaradt kövekkel csökkenthető 3-mal a főellenség ÉP-je és
eggyel az ügyessége VAGY meggyengíthetjük egy támadását. De az első opció annyival
hatékonyabb, hogy nem is nagyon értem, miként merül fel egyáltalán a 2.
lehetőség. Spoiler vége! Apró, de
kellemes részfejezetek voltak a tárgyakat cserélő oltár, a szándékunkról
érdeklődő elf parancsnok, és a terem, amiből próbatétellel lehetett kijutni
(bár a próbák ennél lehettek volna kreatívabbak). Ezenkívül az utolsó csata is
nagyon rendben van, az ellenfél erős, de van tere némi stratégiának is.
Összességében egy 200 pontos kalandhoz képest szerintem kellőképpen összetett a
végjáték. Ezenkívül – bár ez elég szubjektív érv, de – az Allansia bérgyilkosai
után még direkt jól is esett egy könnyebb kalandot játszani.
és árnyék…: Nagyon leegyszerűsítve az volt a legnagyobb bajom, hogy bár
a labirintusos kalandok mércéjével nem rossz, de azoknak az örökletes hibáin
nem tudott túllépni. Továbbra sem nagyon értem, hogy egy mágus miért költözik
be egyáltalán egy bányalabirintus mélyébe, de ami jobban zavar, az a szokásos
folyosó-ajtó-folyosó-ajtó-doboz-folyosó-ajtó mechanizmus, ami alapból nem egy
változatos formula, de ennyi kaland után, mint amit én lejátszottam, főleg nem
éreztem annyira izgalmasnak. A játék után 2 nappal (!) gyakorlatilag 3 momentum
volt az egész játékban, amire egyáltalán emlékeztem és azóta sem tudnék sokkal
többet mondani. Lehet egyébként szeretni ezt az alkotást, főleg a letisztult
egyszerűsége és könnyedsége miatt, amihez az elementálok némi hangulatot is
adnak, de azért messze nincs a legjobbak között.
Értékelésem: 7/10
Angéla nővér fátyla:
Történet: Angela De Culpa nővér (milyen találó a neve…SPOILER!!! a latin nyelvben a culpa
vétket jelent Spoiler vége!) a
Fájdalom nővéreinek papnője volt, amíg élt, emlékét már csak a Szent Fátyla
őrzi, amelyet még saját rendjükön belül is csak a kiváltságosok pillanthatnak
meg. A legenda szerint csak az arra legérdemesebbek pillanthatnak rá, akik
ezután az Istenek segítségére számíthatnak. Azonban a fátyol rejtélyes módon
eltűnik, de senki nem tudja, hogy pontosan hogyan, egyesek szerint belső
szabotázs történt, de nem zárható ki a külső akció sem. A feladatunk elutazni a
kolostorba, és kideríteni, mi történt, valamint megtalálni és visszajuttatni a
helyére a fátylat. Ez a történet is gazdagodik azonban egy fordulattal. SPOILER!!! Angela de Culpa nővér
ugyanis nem halt meg, nagyonis él, egy sötét mágiával tette elátkozottá a
helyet és a saját életét. Egy tekercsben van meg az igazság erről, és ha
sikerül a nővért szembesíteni a hazugságaival, akkor elpusztul és a rend
megtisztul. Így a feladatunk erre alakul át. Spoiler vége! A történet egyébként végig a kolostorban játszódik,
ahol belefuthatunk néhány érdekes szituációba és személybe egyaránt, de a
beltere ennek is elég labirintus-szerű.
Nehézség: Ez már valamivel húzósabb kaland, mint az előző, de azért
nem tartozik a teljesíthetetlen kategóriába. Igazból négy kötelező dolog kell,
ha jól néztem, 2 számkód, egy mágikus fegyver SPOILER!!! ennek megszerzése az egyik számkódon múlik Spoiler vége! valamint egy tekercs. De
a viszonylag sokfelé ágazó kaland miatt azért nem olyan egyszerű ezekből mind a
négyet megszerezni. Harcok tekintetében nem olyan vészes a mű, bár a
fegyverünket el tudjuk veszíteni, ami okozhat e téren nehézségeket. Ami még
jelenthet gondot, hogy számos olyan szituáció van a műben, ami az azonnali
halál veszélyével fenyeget. Szóval óvatosnak kell lenni azért ebben a
kolostorban!
Fény… : Az
egész kalandot átjárja egyfajta sajátos misztikus háttér. Ehhez egyrészt
hozzátesz maga az a tény, hogy nyomozunk, így senkiben nem bízhatunk meg
teljesen, de a benti bizarr szituációk ezt még inkább kiegészítik. Az a
pillanat, amikor egy komplett felekezet tagjai jelentek meg, szinte már az
Elátkozott házból és a Rettegés házából ismert érzéseket váltotta ki belőlem,
ami azért komoly dicséret egy 200 fejezetpontos alkotásnak. A történet lezárása
is tetszik, egyedi nagyon a vége. Grandier karaktere is bejön, aranyos, vicces,
de mégis van benne egy furcsa tekintély. Ezenkívül tetszik az az ellenség is,
amelyik 3 alakban is megpróbál végezni velünk, mielőtt sikerülne őt
végérvényesen eltenni láb alól.
… és árnyék: Úgy gondolom, hogy ebben a kalandban óriási potenciál lett
volna, amit azonban nem sikerült kihasználni. Adott egy remek háttértörténet,
egy nyomozós kaland, ami eleve mindig megadja a misztikumot és a titokzatos
hangulatot, és egy érdekes fordulat. Azonban a helyett, hogy a mű rámenne erre
a vonalra, kapunk egy teljesen hétköznapi házban bolyongós, folyosós-ajtós
kalandot. A misztikum foltokban jelenik meg, és igazából nem kap kellőképpen
nagy jelentőséget a történetben, ezek helyét meg totálisan hétköznapi elemekkel
töltik be. Ezenkívül egy ilyen történetben annyira jó (és logikus) lenne, ha
józan paraszti ésszel kellene valahogy kitalálni, hogy tulajdonképpen mi is
történt, e helyett valakitől megkapjuk a szükséges információkat. Azt fenntartom,
hogy a történet zárása jó, azonban maga a végjáték nagyon lapos, ha megvan a
szükséges tárgy és van egy sikeres szerencsepróbánk, akkor nyertünk, ha nem,
akkor meghaltunk. És ha már itt tartunk: viszonylag sok olyan eset van, ahol
szerencsepróba dönt arról, hogy életben maradunk-e vagy sem. Ez sem tetszik
igazán. Kár, mert egyébként ez is egy szerethető mű, csak pont a fordítottját
érzem, mint előbb. Ott egy totál sablon sztorit sikerült a lehetőségekhez
mérten kimaxolni, itt egy sokkal jobb történetet sikerült sablonosabbá tenni.
Mindenkit döntse el, hogy ebből a két opcióból melyik számára a jobb!
Értékelésem: 7/10
A játékfüzet letölthető itt.
A
TOP-listám ezzel (egyelőre) lezárult nem került bele új elem, így maradt az
eddigi:
Ha
szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához:
https://www.facebook.com/velemenyes/
Megjegyzések
Megjegyzés küldése