Mi fér bele egy ezresbe? – Mr. Remy Gyros Bár


A koronavírus ideje alatt a legtöbb étterem átállt a kiszállításra vagy az elviteles értékesítésre. A Mr. Remy Gyros bár is ezt tette, de e mellett egy speciális „ebédmenüt” is meghirdetett: egy gyros tál és egy kakaós palacsinta együtt csak 990 forint. Ezen azért lepődtem meg, mert manapság a legtöbb helyen a sima gyros piták kerülnek 800-1.000 forint között. Éppen ezért kíváncsi voltam, hogy vajon mit tudnak adni 1.000 forintért. Gondolkodtam, hogy írjak-e erről egy cikket. Az Ebédmenük rovatba nem akartam betenni (nem egy klasszikus ebédmenü) és mivel a Mr. Remynek már számos különböző ételét kóstoltam és írtam is róluk, egy sima gyros elemzésével már valószínűleg semmi újat nem fogok tudni írni. Ugyanakkor a rendkívül alacsony ár mégis kíváncsivá tett. Így aztán úgy gondoltam, hogy rendhagyó módon ezúttal egy olyan cikket írok, ami kifejezetten mennyiségi jellegű, vagyis azt nézem, hogy amit egy ezresért kapunk, azzal jól lakunk-e, és ugyanazokkal az alapanyagokkal kapjuk-e, mint a hely hagyományos gyrosaiban és palacsintáiban. Épp ezért ezt most nem fogom sem pontozni, sem összevetni semmivel, csak szemléltetni a mennyiséget!

Az ételt ezúttal a munkahelyemen ettem meg, de körülbelül 20-25 perc alatt odaértem, így nem sokat vesztett az étel a frissességéből. A tálban pontosan ugyanaz található, mint a hagyományos gyros tálban, krumpli, hús, kétféle szósz, zöldségek és a sajttal töltött pita. A doboz a hagyományos elviteles doboz, amit a legtöbb étterem használ. Ugyanakkor szinte szétfeszült a doboz a beltartalomtól, úgy tűnt, ebből sem spóroltak semmit. És kinyitva sem tűnt kisebbnek mint a hely gyros táljai. Összetételben a doboz egyik felében voltak a zöldségek, a hús és a szószok másikon a krumpli.

Az egyes elemekről elég annyit, hogy pontosan ugyanazok, mint a hagyományos tálakban, és semmivel nem spóroltak. Gyakorlatilag egy olyan adag, ami önmagában elegendő ahhoz, hogy egy átlagember egy ebédre jól lakjon vele. Nyilván az a kajakóma érzés, amit egy háromsajtos nagy tál vagy Crazy Snake tál után éreztem, nem volt jelen, de ettől függetlenül bőven elegendő mennyiségű kaja. És akkor még nem beszéltünk a palacsintáról. De ha már itt tartunk, beszéljünk is róla! J

Bár a menühöz „csak” egy palacsinta dukál, annak mérete jócskán nagyobb az átlagnál, simán kijön belőle két „átlagos” palacsinta. A tésztája a vastagabb tésztás vonal, amit szeretek, a kakaós töltelék hagyományos, de finom. Miután megettem az ételt, már elég közel álltam ahhoz az ominózus kajakóma-érzéshez.


Mindent egybevetve az a benyomásom, hogy ez egy minimális haszonkulccsal kalkulált, igencsak laktató menüétel. Nyilván az egyedibb összetevőket tartalmazó ételek nagyobb kulináris élményt adnak, de ennek a menünek nem is ez a funkciója. Ez egy gyorsan elkészíthető, finom és nagyon bőséges „ebédmenü”, amivel garantáltan mindenki jól fog lakni. Épp ezért bátran merem ajánlani!



Bővebben a helyről:  https://www.facebook.com/mr.remy.gyros/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról