Én vs. Eozin: 1-1 – Eozin Corso Pécs, pankómorzsás csirkemellcsíkok


Az Eozin Corsóról egy alkalommal már írtam, azonban akkor nem volt túl pozitív véleményem az ottani ételről. Ugyanakkor a hamburgerek értékelését mindig a megfelelő szkepticizmussal kell kezelni. Hiszen általában azért kijelenthető, hogy egy olyan hely, ami csak a piaci verseny miatt teszi a hamburgert az étlapjára, nem szokott olyan szintet hozni, mint a burger-specifikus helyek. Ezért azt vallom, hogy ezeknek a helyeket reálisan másfajta ételekből lehet megítélni. Általában, ha egy étteremben elsőként felemás élményeim vannak, akkor másodjára mindig valami egyszerű ételt szoktam választani, hogy megnézzem, hogy milyenek az alapok. Az előételek listáján láttam egy ilyet, hogy pankómorzsás csirkemellcsíkok, vágott zöldségekkel, és sajtmártással. Úgy gondoltam, hogy ez egy jó étel lesz próbára, hiszen akár kézzel is ehető kvíz közben, és viszonylag egyszerű, de látom, hogy miként készül el egy hagyományos húsétel náluk és milyen a mártásuk.

Az étel viszonylag gyorsan, kb. 10-15 perc alatt megérkezett, egy kör alakú tálkában voltak húsok, mellette a zöldségek – paprika, uborka és sárgarépa – és alatta a mártás. Bár az étlapon ez előételként szerepelt, de 5 szelet csirkét kaptam, amik bár külön-külön nem túl nagyon, de 5 szelet hús az mégiscsak 5 szelet hús. Úgyhogy szerintem mennyisége alapján simán felér egy főétellel. Klasszikus értelemben vett köret nincs hozzá, de nem baj, nem kötelező, hogy minden ételhez legyen.

A csirke jó. A pankómorzsa ropogós, annak ilyennek kell lennie, belül meg puha maradt, ezt így szeretem. A zöldségek egyszerű nyers zöldségek voltak, leginkább a sajtmártásba mártogatás a funkciójuk. A paprika és az uborka finom volt, nekem a nyers sárgarépa kevésbé illett ehhez a koncepcióhoz, de lehet, hogy csak az én ízlésemmel van a baj. A sajtmártás folytatta a pozitív irányt. Nem egy nagyon intenzíven sajtos ízű mártásról beszélünk, mint amilyenek mondjuk a hamburgerekben tapasztalt cheddar sajtszószok, inkább a krémsajt íze érezhető benne, de nem túl intenzíven és a fűszerezése is jó. Számomra ez így nagyon bejött, mert nem nyomta el a hús és a zöldségek ízét, hanem csak hozzájuk adta a sajátját. A mennyiségével is elégedett voltam, mid a húst, mind a zöldségeket belemártottam, de így is maradt még egy kevés a végére.

Az ételért 1.850 forintot fizettem, de mivel egy vacsorára elégséges volt, ezért részemről ez az ár elfogadható érte. Ezzel az étellel az Eozin javította az előző kóstolásom után érzett csalódottságomat és azóta ezt a menüt többször kikértem, és visszaadta a lelkesedésem aziránt, hogy újabb ételeket kóstoljak meg náluk. De erre csak a nyár folyamán fog sor kerülni.


Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/eozincorso/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához:https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról