Cékla a gyrosban? Miért ne?! – Rosa Fast Food, Kolozsvár, gyros lepényben


A Rosa-ban, ami a Sora üzletház „street food bárja”, egyszer valamikor 2016-ban már jártam, amikor elvitt oda egy kedves ismerősöm, Azzola Kati. Tavaly azonban érdekes módon egyszer sem voltam ott, igazából magam sem tudom, hogy miért. Ami megmaradt bennem, hogy extrém sokféle szószt kínáltak, győztem közülük válogatni. Most egyik este úgy gondoltam, ideje újra kipróbálnom a helyet.

Egy egyszerű hétköznapi gyrost (itt sahormát) kértem lepényben, és jött a dilemma. Milyen zöldségek és milyen szószok? Itt ugyanis annyiféle van mindenből, hogy az ember győz válogatni (ez egyébként általában jellemzője a hasonló román helyeknek, de itt még inkább). Kezdtem a szószokkal, amikből volt vagy 10-12 féle. Klasszikus tzatziki, ketchup, normál majonézes, fokhagymás-majonézes, paradicsomos, csípős, ezek elég általánosak. De van ám itt más is. Gombás szósz…izgalmas, de nem szeretem a gombát. Paprikás szósz…érdekes. Currys szósz…biztos finom. De a céklás szósz az aztán tényleg izgalmasan hangzott. Elképzelni nem tudtam, hogy a cékla íze miként tud harmóniában lenni egy gyros-szal. De miért ne próbálnám ki? Legyen cékla! E mellé majonézest szószt is kértem, másfajtát nem, általában az a tapasztalatom, hogy kettőnél több szósz már túl folyóssá tesz egy ilyen ételt.

De még itt vannak a zöldségek. Szintén elég széles a repertoár, van egy vegyes salátakeverék, ezen kívül káposzta, lilakáposzta, kukorica, sárgarépa, savanyú uborka, hagyma és cékla. Mivel találkozóm volt aznap, hagymát nem akartam enni, és a vegyes keverékben is volt hagyma, azok kiestek. A kukoricáért annyira nem vagyok oda, a sárgarépára sem fentem igazán a fogam. Így maradt a káposzta, a savanyú uborka, és – ha már lúd legyen kövér – a cékla. És persze az itt szinte kihagyhatatlan hasábburgonya, amit a tortillába is tesznek. Ezt továbbra sem értem, de oké, itt ez a szokás.

Az alapanyagok közül a lepény (itt kicsit vastagabb, mint a magyarországi tortillák) és a hasábburgonya egyszerű bolti termékek. Ami javít kicsit a szitun, hogy a krumpli kellőképpen friss volt, a tészta viszont csak némi mikrós-melegítést kapott. A hús viszont kifejezetten jól készült, puha és omlós, a fűszerezésében nincs semmi extra, de az arányok rendben vannak, jó ez. A sütés mennyisége szintén optimális, nem lett száraz. Az egyik legjobban elkészült csirkehús, amit itt ettem. De ezúttal az ételnek azt a részét vizsgáltam leginkább, amire általában kevesebb hangsúlyt fektetek: a zöldségeket és a szószokat.

A céklás szósz nagyon meglepett. Teljesen jól passzolt az ételhez, és a cékla édessége remekül kiegészítette a sósabb elemeket. A majonézes szósz pedig egy másfajta édességet adott az ételnek. A céklakockák is remekül megbolondították a tekercset, de azért ott volt a savanyú uborka, mely révén nem vitte el az édes vonal az ételt. A káposzta túl sokat nem dobott az ételen, de azért jó, hogy ott volt. Összességében egy ilyen speciális összetevőkből álló ételt nem tudom lehet-e egyáltalán gyrosnak nevezni (ha nagyon szigorúak vagyunk, akkor nem), de igazából mindegy, lényeg az íze, amivel kapcsolatban semmi kifogásom nem volt. Persze ez betudható annak is, hogy megint sikerült jól válogatni az alapanyagok között, tehát ügyes vagyok J

Maga az étel nem volt túl nagy, de ha nem vagyunk nagyétvágyúak vagy éppen farkas éhesek, akkor jól lehet vele lakni. Az ára 12 lej (kb. 800 forint), ami a hasonló jellegű itteni éttermek közül az egyik legolcsóbb. Nyilván megvannak a helynek azok a korlátai, amin nem tudott igazán túllépni (mirelit krumpli, bolti lepény), de ennek ellenére szerintem ez egy teljesen jó étel, és biztosan vissza fogok még térni, hogy újfajta szósz-kombinációkat is kipróbáljak. Az pedig, hogy ezekről fogok-e írni, ennek a cikknek a népszerűségétől függ.


Értékelésem: 8/10 (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz)


Ha szeretnél értesülni a legfrissebb cikkekről, csatlakozz a Blog facebook-oldalához:https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról