3 az erdélyi igazság – Bistro Café, Szamosújvár, sült kolbász menü


Szamosújváron jártam a hétvégén az ottani építészeti remekműveket megcsodálni. Tetszett, amivel találkoztam, sőt, még ad hoc módon egy tárlatvezetésnek is részesévé váltam. Ugyanakkor kicsit meg is éheztem és hétvégén túl sok nyitott éttermet nem találtam a városban. Végülis a Bistro Café nevű helyet találtam meg, ami egy klasszikus gyorsétterem benyomását keltette. Mivel más helyet nem láttam hirtelen, és egy pillanatra egy kedvesnek tűnő csinos hölgy jött ki az ajtón, úgy gondoltam, egy próbát megér. J

Benn különböző menüajánlatokat láttam. Volt sonkás szendvics, rántott húsos szendvics, gyros lepényben, tálban, sült kolbászos szendvics, sült kolbászos tál, hot-dog, szóval tényleg a klasszikusok. Desszertek között a palacsintát és a gyümölcssalátát láttam, de most nem kívántam a desszertet. Amit viszont észrevettem – és ez nem igazán tett rám jó benyomást, hogy a gyros-hús és a rántott húsos szendvics előre elkészített. Ezt nem szeretem igazán, mert soha nem tudja az ember, hogy meddig áll, és valószínűleg kell neki a mikro frissítés gyanánt. Ezért úgy döntöttem, hogy ezt inkább nem vállalom be, maradok a sült kolbászos tálnál, azt biztos frissen csinálják. Szerencsére ez így is lett.

Miután leadtam a rendelést, kicsit várnom kellett, mire a két pultos közül a fiatalabb (szerintem egyébként a hasonlóság alapján anya-lánya páros lehetnek, de lehet, hogy tévedek) kihozott egy tányéron egy fél zsemlét. Ajjajj, ez nem kezdődik túl jól…egyszerű bolti termék, talán egy kis mikrózást kaphatott, de semmi különös. Azt itt már sejtettem, hogy nagyon komoly gasztronómiai különlegességekre nem számíthatok.

A tál azonban annál pozitívabb benyomást keltett. Egy közepesnek nevezhető kolbász szelet mellett jó sok sült krumpli, a zöld elemet a savanyú uborka adta hozzá, és mellette a ketchup-mustár-majonéz trióból minden. És még egy 0.33-as Pepsit is kaptam mellé, amin kicsit meg is lepődtem, nem emlékszem, hogy ezt a menüben láttam volna (de lehet csak figyelmetlen voltam).



A kolbász ízre kellemes, nem csípős, de jó fűszerezésű, nincs vele különösebb baj. A krumpli sima mirelit termék, de kapott egy kis extra fűszerezést, frissen készült ezzel sem volt nagy problémám. A savanyú uborka is ízlett, és elég sokat adtak belőle. A szószok is a bolti termék kategóriáját képezték, a majonéz a fokhagymás vonulatot, a másik 2 a hagyományosat, de itt is azért egy jobb minőséget kaptam. Az egész étel egybevetve, bár kajakóma érzést nem okozott, de ízlett és jól lehetett vele lakni.

Az ételért összesen 15 lejt fizettem, vagyis mondhatjuk, hogy egy ezrest. Fenntartom azt a mondatot, amit korábban említettem, hogy ez nem egy kiemelkedő gasztronómiai alkotás, de talán nem is akar az lenni. Inkább az a cél, hogy baráti áron korrekt ételt adjon és ez sikerül. Hiszen végülis egy ezresért kaptam egy sült kolbászt, hozzá egy adag sült krumplit, uborkát, háromféle szószt, egy fél zsemlét (fontos J) és egy 0,33-as üdítőt. Szerintem emiatt nincs okom panaszkodni. Olyannyira nincs, hogy az étkezés végére azt vettem észre, hogy a visszatért a pozitív hangulatom és az elején érzett negatívumokra már nem is gondoltam. Persze aki valami igazán különlegesre vágyik, annak nem ezt ajánlom, de aki csak szeretne valami jót enni jó áron jó környezetben, annak szerintem nem okoz majd csalódást a hely.


Értékelésem: 8/10. (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz).


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról