Kolozsvárról Californiába – California Burger Bár, Kolozsvár


Noha a kolozsvári menza kiváló, nem minden nap eszem ott, részben azért, mert pár nap inkább az otthoni kutatást választom, részben meg azért, mert szeretek újdonságokat kipróbálni. Tavaly már írtam egy nagy hamburger tesztet, amelynek keretében a legkülönbözőbb kolozsvári burger bárokat próbáltam ki. Kokoly Zsolt kollégám viszont javasolta, hogy a California Burger bárral is próbálkozzak, mert szerinte az a legjobb a városban. Mivel viszonylag közel van a szállásomhoz, nem volt kérdés, hogy teszek vele egy próbát, amire a múlt héten sort is kerítettem.

A hely nem túl nagy, de összességében kényelmes és már az elején észrevettem, hogy az asztalokon a szalvéta és a só meg bors mellett Tabasco szósz és ketchup is található. Ezek nyilván bolti termékek, de számomra nagyon pozitívan hatottak, hiszen, ha ezeket „alanyi jogon” lehet használni, akkor vélelmezhetően a hamburgerben valami egyedibb szósz van. Magyarországon az EpicBurgerben láttam hasonló, ami nagyon bejött nekem, az alaphangot itt is megadta.
 
Megnéztem az étlapot, nem nagy kínálat, de azért nem rossz, a hamburger mellett még 1-2 húsétel (leginkább amerikai mintát követve BBQ húsételek) vannak. Először arra gondoltam, hogy a névadó burgert kóstolom meg, azonban abban olíva bogyó van, amit nem igazán szeretek, így maradtam a klasszikusnál, amiben semmi extra nincs, csak a szósz, buci, hús, vörös cheddar és a 4 klasszikus zöldség. E mellett kértem hozzá egy adag sült krumplit is. Szószok közül kettőből lehetett választani, egy ún. „Ranch” szósz és egy csípőst. Első körben nem akartam rizikózni, így maradtam a Ranch szósznál.

Az étel kb. 10 perc alatt érkezett meg. Kicsit rusztikus, de szép benyomást adott a közepesnél kicsit nagyobbnak tűnő hamburger és a fűszeres krumpli. Először az utóbbit kóstoltam meg, és nagyon ízlett. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem mirelit termékkel dolgoznak, a burgonya friss volt, és a fűszerezése is pikánsabb az átlagnál. Talán a ropogósságával kapcsolatosan volt egy aprócska hiányérzetem, de ez legyen a legnagyobb baj, az íze tökéletes. Aki szeretne hozzá valami szószt, annak meg ott van a ketchup vagy a tabasco (utóbbi nem gyengén csíp).

Rátértem a burgerre. A buci jelesre vizsgázott, helybeli friss, finom. Én jobban szeretem kicsit kevesebb maggal a tetején, de ez ízlés kérdése, van, aki meg így szereti, ebből nem fogunk vitát nyitni. A hús minden szempontból tökéletes, közepesen átsült, minimálfűszerezés, így a marhahús íze dominált, és egyébként a méretével is meg voltam elégedve, betelítette a teljes bucit. A zöldségek frissek, finomak voltak, amit ki tudok emelni az a savanyú uborka, amit Kolozsváron a tapasztalataim alapján igen kevés helyen kap az ember a burgerében, de itt megvolt, nem is akármekkora mennyiségben. A sajtot is megolvasztva kaptam, és az íze is jó.

Az igazi kedvencem viszont egyértelműen a szósz volt. Első pillantásra azt hittem, hogy egy majonézes szósszal fogok találkozni, de ízében sokkal jobban emlékeztetett a gyros szószokra. A fokhagymát kiéreztem belőle, de ezen túlmenően is markáns fűszerezésű, pikáns, karakteres volt, ami az egész ételt betöltötte. Az egyik legjobb burger szósz, amit ettem.

Az ételért 27 lejt fizettem, ami kb. 1.800 forint, üdítő nélkül ez kicsit borsosnak tűnhet, viszont teljesen jól lehetett vele lakni és az ízélmény is kifogástalan. Szóval nem véletlenül mondta nekem Zsolt, hogy ez a város legjobb hamburgere. Bár még biztos sok másik helyen is található burger bár, eddig ez messze a legjobb hamburger, amit Kolozsváron ettem.




Értékelésem: 10/10 (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz)

Bővebben a helyről:  https://www.facebook.com/californiaburger.cluj/

Ha szeretnél értesülni a legfrissebb cikkekről, csatlakozz a Blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról