Ilyen a szultán kebabja? - Sultan Döner & Shawarma, Kolozsvár, kebabtál


A Sultan Döner & Shawarma egy olyan hely, amit nem akartam igazán meglátogatni tavaly, főleg azért, mert a budapesti török kebabosokról alapvetően nincs jó véleményem. Ugyanakkor több kolozsvári ismerősöm mondta, hogy szerintük egy jó hely. Éppen emiatt idén az első helyek egyike volt, ahol tiszteletem tettem. Az étlap klasszikusnak mondható, sokféle kebabbal pitában, tekerve, tálon, de vannak rántott húsok, fűszeres csirke és még sok egyéb. Szóval nem egy rossz választék, húsból meg rögtön háromféle is van…általában. Ugyanis amikor én ott voltam egy csirke gyros tálat szerettem volna kérni, de a csirkehús pont elfogyott. Ezért marhahúsból (ami inkább borjú lehetett) kértem.

Ezután jött a szokásos körbekérdezés, minden zöldségből megkérdezték, hogy kérek-e. Elég széles volt a repertoár, hagyma, savanyú uborka, káposzta, saláta, csípős paprika, kukorica, paradicsom, lilakáposzta, olíva bogyó, szóval lehetett válogatni rendesen. Ezenkívül járt hozzá sült krumpli és pita is. Szószok közül pedig fokhagymás szósz, tzatziki, csípős szósz és ketchup is szélesítette a repertoárt. Elég gazdag tálat kértem, zöldségekből a kukorica, a csípős paprika és az olívabogyó, szószokból a ketchup maradt ki, a többi mehetett rá. Amikor megkaptam a tálat abban biztos voltam, hogy ma nem maradok éhen, nagyon gusztosos, és jó nagy adag ételt kaptam.

A kóstolást ezúttal is a pitával kezdtem, ami remekül indította el a sort. Helyben készült, kicsit magos, de nagyon finom, friss, szellős kenyérféle, nagyon ízlett. Megfigyelésem alapján itt Romániában sokkal gyakoribbak a helyben készült piták, mint Magyarországon, és nagyon szívesen kóstolom meg ezeket. Itt sem ért csalódás miatta. Szintén nagyon jók voltak a zöldségek, friss és finom az összes, ezzel sincs semmi gond.

A hús kapcsán sajnos már vegyesebbek voltak az érzéseim. Kiérződött belőle a marhahús íze, de összességében inkább egy kevert húsnak tűnt, ráadásul nekem egy kicsit rágósra is sikeredett. Az íze egyébként oké, de nekem valahogy nem illett össze azzal a tzatziki mártással, amit hozzá tettek. Bár lehet elsősorban nem a hússal volt itt a gond…


A tzatziki ugyanis nekem nem igazán jött be. Mindenek előtt le kell szögeznem, hogy tisztában vagyok azzal, hogy a kapor egy tzatziki szósz elengedhetetlen kelléke, ugyanakkor nekem ez itt nagyon túl lett tolva. Konkrétan a kapor ízén kívül semmi mást nem éreztem, amikor megkóstoltam a szószt. És sajnos – illetve ez alapvetően nem lenne rossz dolog, csak most vált azzá – ez gyakorlatilag az egész ételnek adott egy nyers kapros ízt, amiért nem voltam hálás. Ami a másik két szószt illeti, a fokhagymás nagyon ízlett, kellemesen édeskés, a fokhagyma íze is kiérződik belőle szerintem tök jó. A csípős sokat nem dob, kicsit csíp, kicsit sós, a funkcióját ellátja, de nem kiemelkedő. A végére hagytam a hasábburgonyát, ami mirelit terméknek tűnt, de legalább frissen elkészítve, így azért hozzáadott valamit az ételhez.

Az ételért 22 lejt fizettem, ami nem olyan vészes, főleg egy non stop helytől. Összességében igen nehezen tudtam eldönteni, hogy ezt az ételt hogyan értékeljem. Ugyanis a tzatziki szósz miatt nem mondanám, hogy igazán kellemes élményt hagyott bennem az étel. Ha viszont virtuálisan kiveszem belőle ezt az elemet, akkor a hús sem volt azért vészes, a többi összetevő meg kifejezetten jó benyomást tett rám. És ez ilyenkor mindig egy dilemma, hogy egy alapvetően nagyon jó ételt mennyire tesz tönkre egy elem, ami azonban kb. mindenhol jelen van. Nem volnék igazságos, ha azt mondanám, hogy ez egy közepes étel, mert annál lényegesen jobb. Viszont nem tehetem a legjobbak közé sem, mert azokkal összehasonlítva azért nyilvánvalóan alulmaradt.

Minden esetre azért egyértelműen tudom ajánlani a helyet, különösen azoknak, akik nagyon szeretik a kapor jelenlétét az ételekbe. Én meg legközelebb majd csirkehúsból kérem tzatziki szósz nélkül, és akkor biztos nagyon jó lesz.

Értékelésem egyelőre: 8/10 (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz)


Ha szeretnél értesülni a legfrissebb cikkekről, csatlakozz a Blog facebook-oldalához:https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról