Tálból rögtön tripla – Double Fast Food, Kolozsvár, kebab tál


A California Burger étele kóstolásának napján láttam, hogy rögtön mellette van egy másik gyorsétterem jellegű hely is street food kajákkal. Akkor kicsit elbizonytalanodtam, melyiket is válasszam de Kokoly Zsolt ajánlását elhatároztam, hogy komolyan veszem, ezért nem térített el semmi. De úgy gondoltam pár nappal később, hogy ideje ezt a helyet is megszemlélnem, hogy milyen.

Egy viszonylag kicsi, de szintén elég kényelmes hely fogadott. Az étlapot megnézve klasszikus kaják, hamburger, kebab, tálak. Ami viszont feltűnt azonnal, az az ára. A legtöbb helyen a kebab tálak ilyen 20-22 lej körül mozognak, itt 16. Ekkor már éreztem, hogy vagy egy nagyon jó helyet találtam, vagy egy nagyon rosszat… végülis a kebab tálat választottam, ami húsból, zöldségekből, szószokból, és sült krumpliból áll. Sajnos már itt elkezdődtek a problémák. Egy adag mirelit krumplit láttam, hogy odatesznek készülni…de az igazi döbbenet ezután jött. Ugyanis ezzel párhuzamosan betettek a mikróba egy másik adag krumplit melegedni, ami már kész volt. Végülis én kaptam a melegített krumplit, a megsütöttet meg tették a pultba…na ne már! Azért egy mirelit krumpli frissen készítése szerintem egy alapelvárás lehet minden helyen. Meg ha már így is úgy is várnom kell, akkor miért nem kapom meg frissen? Így ugyanannyit vártam, de legalább melegítve kaptam meg a krumplit. Ehhez csak gratulálni tudok…

Nem sokkal később ment be a mikróba a hús is…ez egyre cifrább. Közben a krumpli elkészült és választhattam szószt…ketchup vagy majonéz? Mi van itt? Jó, Romániában van divatja fűszeres majonézt tenni a kebabtálra, és általában szívesen is fogyasztom ezt az ételt, de a ketchup azért kicsit csalódás volt, azért egy „rendes” csípős szósznak örültem volna. Eközben egy harmadik tállal a kezében a pultos „végigment a zöldségeken”, végigkérdezte, mit kérek. Végül zöldsaláta, káposzta, savanyú uborka és paradicsom mellett döntöttem. Ezután a három műanyag tányért egymás mellé tette egy tálcára és odaadta. Ez megint mi? Értem én, hogy egy gyorsétterem ritkán környezettudatos, de ez a fajta pazarlás nálam nem fér bele, nem beszélve arról, hogy az ízeket sem érezhettem így egyben. És hogy szép legyen, a végén megkaptam a kebab utolsó elkerülhetetlen elemét, a pitát…akarom mondani, a bolti zsemlét. Ezt már végképp nem tudom hova tenni. Persze az igaz, hogy az étlapra a „chifla” szó volt téve, ami elvileg tényleg a zsemlét jelenti, de a legtöbb hasonló étteremben a pitára, és a helyben sütött kenyérfélékre is ezt a szót használják. Így azért ez is csalódást keltett.

A krumplin sajnos nagyon érződött a melegített jelleg. Eleve nincs nagy íze, de így még a frissesség élményét sem adta meg, főleg azért nem, mert kicsit a szószok is megáztatták. A ketchup egyébként tök sima átlagos bolti termék volt. A fűszeres majonéz enyhén fokhagymás íze nekem bejött, ezt általában szeretem, most sem okozott csalódást. A hús szintén egész ízletes volt, ezen kevésbé érződött a melegített jelleg, és a fűszerezése meg a puhasága egyaránt bejött. A zöldségek is jók, bár a káposzta nekem elég diszharmonikus volt, mert édeskés, de éreztem mellette az ecet ízét, a kettő ebben az ételben nekem nem állt össze.

Magának az ételnek az íze egy kicsit javított az összképen, mert végülis egyik összetevője sem volt ehetetlen, és ha nem láttam volna, hogy készül, lehet ennél pozitívabb véleményem lenne róla. De sajnos látta. Nyilvánvaló, hogy a hely főleg a diákokat célozza meg és az ár-mennyiség arányra megy rá, ami tényleg teljesen rendben volt, 16 lejes tálként nem volt kisebb, mint a 20-22 lejesek. Ugyanakkor ilyen igénytelenségi hibák mellett sajnos nem tudok egy helyet jóra értékelni, de még közepesre sem. Ezért sajnos nálam ez a hely mostantól tabu. Titeket azért buzdítalak a kísérletre, hátha más élményekkel távoztok.

Értékelésem: 5/10 (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz)

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/FastFoodDouble/  

Ha szeretnél értesülni a legfrissebb cikkekről, csatlakozz a Blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról