Mártogatós pizza – Donkey pizzéria, Pécs


Egy kolozsvári pizzéria, a Due Fratelli elemzésénél már ejtettem pár szót egy mártogatós pizzáról. Ennek lényege, hogy a pizzatésztára csupán némi sajtot, fűszert és fokhagymát tesznek, és úgy adják ki, valamilyen mártással (rendszerint fokhagymás tejföllel). Nem egy klasszikus vacsora, de bőven jól lehet vele lakni, és egy házimozizásra, meccsnézésre nagyon alkalmas. Amikor a Netpincér étlapját néztem, láttam, hogy a Donkey étteremnek van egy ilyen pizzája, de az előbb vázoltnál kicsit komplexebb, kétféle sajttal (parmezán, mozzarella) és 5-féle választható öntettel (ketchup, majonéz, BBQ, pizzaszósz, fokhagymás tejföl). Mivel épp a vízilabda EB volt, az egyik meccsen úgy gondoltam, kipróbálom. A szószoknál viszont kicsit elgondolkodtam. Mivel a Donkey pizzériából még sosem rendeltem, ezért csábítónak tűnt a pizzaszószt kérni, mert akkor rögtön arról is tudok véleményt alkotni. De valahogy úgy éreztem, hogy ehhez az ételhez a hagyományos fokhagymás tejföl jobban illik, így végül annál maradtam.

A kiszállítási idő kb. 50 perc volt, ezt átlagosnak mondanám, tapasztaltam már sokkal hosszabbat és rövidebbet is. A „pizza” kinézete is látványos, a hagyományos vágás helyett ez a párnácskákra szeletelés kifejezetten ezt a meccsnézős hangulatot erősítette, a fokhagyma illatát nagyon intenzíven lehetett benne érezni. A tejfölös mártogatósból is szerencsére jó sokat adtak, ez fontos, mert ennél az ételnél az a jó, ha minden falatra jut a mártásból a jellegénél fogva a hagyományos pizzánál kicsit szárazabb étel miatt.

Magának az ételnek az íze nekem bejött. A pizzatészta kellőképpen ropogós, és szerencsére nem sokat hűlt az utazás alatt így mikrózás nélkül, frissen lehetett fogyasztani. Egy kicsit a széle az egyik részén megégett, de nem volt nagyon vészes. A kétféle sajt és a fokhagyma azért adott hozzá egy extra ízt. A mártás is abszolute adta magát, mind a tejföl savanykás ízét és krémességét, mind a fokhagyma intenzitását érezni lehetett benne.
 
Végül az egészet meg tudtam enni a meccsnézés közben, viszont abszolute jól laktam vele, és kifejezetten tetszett az élmény, hogy a hagyományos olaszos-paradicsomos pizza helyett most valami újjal próbálkozhattam. Az ára tekintetében már van némi kritikám, egy 32 cm-es minimálpizzáért 1.350 forintot kértek el, ami azért szerintem kicsit sok, de még nem tartozik a vállalhatatlan kategóriába, főleg, ha egyébként az étel finom. Márpedig az ízekkel itt nem volt gond.




Értékelésem: 8/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről:  https://pizzadonkey.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról