Ebédmenük – Joker Food


Most hétvégén is volt lehetőségem kipróbálni egy ebédmenüt, ezúttal egy olyan helyről, amiről már régebben is írtam párszor. Mivel a Netpincéren két nap egymás után ugyanazt a menüt láttam, valószínűleg állandó vagy hetente változó menüételről van szó. Amit találtam, az kb. a legegyszerűbb: gulyás leves, rántott hús, sült krumpli, csemegeuborka. Egyszerű, de nagyszerű, legalábbis ha jól készül! Mivel az éttermekbe járást ebben az időszakban nem ajánlják, evidens volt, hogy a kiszállítás mellett fogok dönteni.

A rendelés viszonylag gyorsan megérkezett, kb. 45 perc volt. A levest a szokásosnak mondható tálban helyezték el, a főételt is egy hagyományos dobozban. Első ránézésre a leves elég nagy adagnak tűnt, a húst viszont kicsit kevésnek éreztem, főleg a köret mennyisége mellett. De ez majd a kóstolásnál dől el.


A gulyásleves nagyon ízlett, hozta, amit egy ilyen ételtől elvárok. Külön tetszett benne, hogy a hús mellett kolbász is volt benne, a kétféle húsétel eléggé ritka ezeknél az ételeknél, de ad egy jó kis extrát a leveshez. Ami még nagyon tetszett benne, hogy éreztem azt a „pörköltes” ízt, ami szerintem egy igazán jó gulyásban benne van. Korábbi cikkeimben dicsértem már néhány gulyáslevest, de ez talán mind közül a legfinomabb volt. A mennyisége átlagos, ettem már ennél nagyobb meg kisebb tál leveseket is menüben.

A főételt, amikor kitettem a tényárra, az viszont maga volt a hidegzuhany. A hús mennyiségét szerintem felesleges kommentálnom, a kép, amit készítettem többet mond minden szónál. Jó, persze, értem én, hogy a gulyásleves egy tartalmas leves, és a sertéskaraj sem egy olcsó összetevő, és egy ebédmenüben nem várható el extrém nagy adag ezekből az ételekből. De komolyan, ez a hús egy igazán jó étvágyú embernek kb. 3 falat összesen, mellette van egy kis csemege uborka 4 darabra vágva, illetve annyi hasábburgonya, hogy betöltötte a tányéromat. Nem szeretem, ha egy ételben az arányok ennyire felborulnak, ez a krumplimennyiség gyakorlatilag 4 ilyen húshoz elég lett volna. Ennél sokkal szerencsésebb, ha kevesebb krumpli mellett több húst adnak (akár valami olcsóbb fajtából), és akkor legalább arányban vannak az ételek.



No de ha egy köretből ennyit adnak, akkor legalább legyen finom és etesse magát! Sajnos ez a kóstolás ilyen téren sem nyújtott semmi jót. A villámat ugyanis nem tudtam beleszúrni a krumpliba, vagy legalábbis komoly erőkifejtés kellett hozzá. És aztán elrágni is alig tudtam, mert szinte ehetetlenül kemény volt. Alapvetően szeretem, ha a hasábburgonya ropog, de ez nem a frissen sült krumpli ropogása volt, hanem egy száraz és kellemetlen roppanás. Sajnálom, mert ízre egyébként jó lett volna, de egész egyszerűen nem éreztem biztonságban a fogaimat, amikor ettem, így szinte a teljes adag a kukában kötött ki. A hús és az uborka egyébként teljesen jó, egyiket sem tudnám igazán kiemelni, mint a legjobb, amit valaha fogyasztottam, de mindkettőt élvezettel ettem (már amennyi volt belőlük).

A pontozásba ezúttal nem veszem figyelembe, de rendeltem desszertként 2 nutellás palacsintát. A nem túl bizalomgerjesztő kinézete ellenére nagyon ízlett, a tészta is finom, a töltelék mennyisége és minősége is teljesen oké. Szóval semmi gond nincs vele, jól esett.

A menüért (leves+főétel) 1.390 forintot fizettem, amiben benne volt a kiszállítás ára is, ezt azért nem érzem vállalhatatlanul magasnak. Viszont így sem mondhatom, hogy maradéktalan elégedettséggel töltött el az étel. Azért sajnálom ezt az egészet, mert ha valamivel nagyobb a hús, amit kapok és nincs ez a rettenetesen száraz krumpli, akkor lehet, hogy arról írnék, hogy ez volt a legjobb ebédmenü, amit Pécsett ettem. Viszont azt kell értékelnem, amit ettem, ráadásul ezek nem is szubjektív problémák (tehát szó sincs arról, hogy nekem nem ízlett, mert más az ízlésem), hanem objektív hibák, amikről vitatkozni nem igazán lehet (és ráadásul nem ez volt az első alkalom, hogy aránytalanság miatt volt gondom itt az étellel, amit rendeltem). Azért nem akarom nagyon lehúzni sem a menüt, mert a leves tényleg nagyon ízlett, de igazán magas pontot sem tudok adni. Kár, mert szerettem volna.



Értékelésem: 7/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: http://jokerfood.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról