A 10 kedvenc kísérőkarakterem a lapozgatós könyvekből
Az
elmúlt időszakban elkezdett TOP-listák közül ma egy újabbal kedveskedem neked.
Ebben azokat a kedvenc karaktereimet gyűjtöm össze, akiknek valamilyen fontos
szerepe van abban, hogy a küldetésünket, vagy annak egy részét teljesíteni
tudjuk. Persze lehet, hogy nem élik túl a végén, sőt, az is lehet, hogy
ellenünk fordulnak, de mégis, nélkülük jóval kevesebb lenne a kaland, amiben
vagyunk. Ezért is gondoltam, hogy megemlékezem közülük a kedvenceimről. Néhány
fontos kritérium, ami feltétele volt a listára kerülésnek:
· Alapkövetelmény, hogy
minimum 3 helyszínt közösen járjunk be vele, vagy legyen legalább 3 közös
kalandunk a könyv során. Sajnos a lapozgatós könyvek kísérőkaraktereinek rossz
tulajdonsága, hogy gyakran idejekorán elpatkolnak, de ide csak olyanok
kerülhetnek fel, akikkel volt időnk megismerkedni.
· Fontos, hogy a
karakternek nem direkt célja az elpusztításunk és küldetésünk meghiúsítása. Ez
persze nem jelenti azt, hogy a végén ne küzdhetnénk meg vele, de a szándéka
semmiképpen sem lehet gonosz. Aki már az elejétől kezdve az elpusztításunkon
dolgozik, az maximum az előző listámra kerülhetett fel, ide nem.
· És természetesen itt is
fő szempont a karakter egyedisége.
Hogy
melyik könyvekből merítek, azt továbbra is ezen a listán találjátok meg. No,
vágjunk bele! Ezúttal is erős spoilereket tartalmaz a lista, így ha nem ismered
valamelyik könyvet és végig akarod izgulni az eseményeket, jobb azt kihagynod!
10. Grog – A Pusztító
Gondolkodtam
sokáig, hogy vajon az egyik legnehezebb KJK könyv kissé balhés félorkja
belefér-e a listámba, hiszen viszonylag kevés időt töltünk együtt vele és mi
tagadás, elég gyorsan halálát leli mellettünk, de azzal, amit tett, mégis úgy
éreztem, hogy nem maradhat ki a listáról. Konkrétan, bár teszünk neki egy
óriási szívességet, utána hajlandó együtt utazni egy beszélni nem tudó,
félintelligens monstrummal, és segíteni neki pénzzel, információval, sőt a
végén még az életét is feláldozza érte. Olyan segítséget ad, ami a biztos halál
torkából hoz vissza, mindezt úgy, hogy ő maga nem éli túl az akcióját, holott,
ha akart volna, simán elmenekül. Egy ilyen emberi nagyságot pedig mindenképp
értékelni kell, még akkor is, ha csak a lista legutolsó helyére is volt ez
elég.
9. Félszemű Thogar – A végzet prófétái
A
2020-ban megjelent könyv bővelkedik a kísérőkarakterekben, hiszen az egész
kaland lényege (kezdetben), hogy a kísértetünkkel egy karavánt biztonsággal
eljuttassunk a megfelelő helyre. Így rögtön kapunk 7 karaktert, aki(k egy
része) végig velünk lesz az utunk során. Bár karakterek tekintetében nálam
Mileona viszi a prímet, a boszorkány közreműködésével a fél szemét elvesztő
félork történetben betöltött szerepe mégiscsak nagyobb. Szinte mindenkit ismer,
akivel találkozunk, van, amikor közbejár az érdekünkben, máshol menedéket
nyújt, stratégiát tervez, de bizony kétes múltja miatt akár bajba is
kerülhetünk. A Serenaval való bizalmatlan kapcsolata pedig szintén emlékezetes jelenetekkel
szolgál a kaland során.
8. Throm – Halállabirintus
A Halállabirintus
kegyetlen játék. Hat kalandor teszi próbára az erejét benne, de csak egy
maradhat életben a végén (ha egyáltalán…). Épp ezért meglepő, ha két kalandor
megpróbálja közösen teljesíteni a rájuk leselkedő kihívást, és ebben meg tudnak
maradni emberként egymással szemben. Throm, bár nem sokat beszél, néhány
hasznos tanáccsal ellát bennünket és ha bajba kerülünk, megmenti az életünket,
hogy aztán később, miután kígyómarás áldozatává válik, végezzünk vele. Viszont
nekem a mai napig az egyik legnagyobb elégtétel volt a játékkönyvek között az,
amikor a törpe próbamesterrel végezni tudtam. Ez is jelzi, hogy mennyire
megkedveltem bajtársamat a labirintusban.
7. Ron – Küzdelem az Éj Kardjáért
Látni
fogjátok, hogy amíg gonosz karakterekben a KJK művek magasan vitték a prímet,
addig kísérőkarakterekben inkább a Harcos-Képzelet kalandok fognak dominálni,
valahogy ott több a teljes kalandot átívelő kísérő. Az ifjú eszkimó is egy
ilyen, akit kifejezetten jól kidolgoztak. Látszik rajta, hogy fiatal, először
hagyja el az otthonát és nagyon rácsodálkozik a kinti világra. Sokszor
játékként fogja fel azt, ami történik körülötte, nagyon nagy kedvenc jelenetem,
amikor egy farkas megölése után büszkén kihúzza magát a véresen magára terített
farkasbundában. Bár néha kicsit idegesítő, de mégis nagyon hasznos karakter,
van, amikor halálos pontossággal nyilaz le két Eemsit, de szinte minden harcban
próbál nekünk segíteni és sokszor igen komoly ellenfelekkel bánik el. Igazi
hiányát pedig csak akkor érzékeljük, ha véletlenül elveszítenénk őt a kaland
során…
6. Brendan – Monarakh titka
Annak
ellenére, hogy úgy érzem, hogy egy kicsit koppintása egy másik, a listámon még
előrébb szereplő karakternek, mégis muszáj betennem a listámra. Maga a szereplő
nagyon vicces, és hamar az ember memóriájába vési magát a hatalmas étvágyával,
laza, kicsit gúnyolódó stílusával és az „úrficskám” megnevezéssel. Ugyanakkor a
lazaság mögött egy nagyon komoly dráma rejtőzik. Hősünk ugyanis egy vérmedve,
akit egy varázsló elátkozott, csakúgy, mint a testvérét, akik közül egyikük a
gonosz, másikuk a jót szolgálja. Csakhogy ilyen élőélettel nehéz az igazunkat
érvényre juttatni. Ezt ő maga is megtapasztalja akkor, amikor gyilkosság
vádjával illetik. Személyében egy olyan karaktert kaptunk, aki segítőkész,
nagyon fontos szerepe van küldetésünk alakulásában, és akinek a halálát akkor
is jó érzés volt megbosszulni, ha történetesen nem azon álltunk bosszút, aki ezt
a szörnyű tettet elkövette.
5. Borri és Symm – A varázsló kriptája
Bár
alapvetően a lista egyszemélyes, itt azért tettem egy kivételt, mert ez a páros
annyira összenőtt a kaland során, hogy úgy éreztem, tekinthetem őket egynek
(külön-külön meg egyik sem fért volna fel a listára). Viszonylag ritka a
kalandok során, hogy szinte a teljes történetet két társunkkal küzdhetjük
végig, így ez már önmagában emlékezetessé teszi a két karaktert. De ami igazán
megmarad az olvasóban, az a kettejük egymástól homlokegyenest eltérő stílusa.
Borri a feltaláló tipikusan a más kalandokban társunknak szegődő bohókás, néha
meggondolatlan, idegesítő, de mégis jó szándékú törpe, míg vele szemben Symm
egy sokkal racionálisabb, titokzatosabb, megfontoltabb karakter. Kettejük verbális
összecsapásai üde színfoltjai a történetnek, amik főleg a Gargantisz környékén
élesednek.
4. Hakasan – A veszedelmek kikötője
Igazából
nagyon nehezen tudom megfogalmazni, miért olyan szimpatikus nekem az ő karaktere,
de valamiért nagyon megfogott. Sokszor egy esetlen, jellegtelen kis
harcoslánynak tűnik, aki az életet játéknak fogja fel és még vigyázni sem tud
magára. Viszont amikor kiderül, hogy mekkora a veszély, meg tud komolyodni és ő
még előttünk elhiszi azt, ami történik és a sérülése ellenére lelkiismeretesen
próbál segíteni. A döntő harcban is – sérülés ide vagy oda – ott van
mellettünk. Egy kicsit bele is tud szeretni az ember :). Annak viszont nagyon
örülök, hogy Livingstone mester nem próbált egy teljesen ide nem illő szerelmi
történetet kihozni a karakteréből.
Különdíj: Gerry The Grass – Találkozás
F.E.A.R.-rel
Amikor
csináltam ezt a listát, nem tudtam, tegyem-e be, végül ez a különdíjas megoldás
maradt. Ennek főleg az az oka, hogy míg az összes többi kísérőkarakter
fizikailag jelen van, addig ő nem, csupán a háttérből irányít minket. Azonban
minden szuperhős mögött áll egy igazi hithű segítő, aki nélkül nem menne sokra.
Ez pedig igaz a mi Gerrynkre is. Minden bűnesetre figyelmezted minket, ezzel
megadja a lehetőséget, hogy a fontos információkhoz jussunk hozzá, ezenkívül ha
meglátogatjuk, még hasznos információval is ellát minket. A lapozgatós könyvek
marketingelésébe befektetett energiáját meg úgy éreztem, hogy muszáj valamivel
honorálnom.
3. Morlon – Kard és Mágia
Ha
Borryra és Symmre azt mondtuk, hogy ellentétes viselkedésükkel remekül
kiegészítették egymást, akkor Morlonra meg a mi karakterünkkel igaz ugyanez. Mi
a kardunk erejével akarunk sikereket elérni, ő mágikus képességeivel, mi inkább
ösztönből cselekszünk, ő megfontoltabb, minden téren ellentétpár, de ezért
egészítjük ki egymást. Ezt a küldetést bizony csak a kard és a mágia együttes
erejével lehet teljesíteni. A mágus karaktere az egyik legnagyobb felüdülés
szerintem a kissé sablonos történetben, sokszor jót nevetünk (néha inkább kínunkban)
az elszúrt varázslatain, de máskor meg az életünket menti meg, ahogy mi is
sokszor az övét. Épp ennek tükrében meglepő az utolsó döntése, amellyel talán a
történet legváratlanabb pillanatát hozza el. Mindezek együtt nagyon emlékezetes
karakterré varázsolják.
2. Shanara – Arcnélküliek
Ez a
könyv alapvetően nem tartozik a kedvenceim közé, de a mellénk társuló karakter
mégis emlékezetessé teszi. A háttértörténet – aminek nagy része sajnos csak a
300-as fejezetpontban derül ki – nagyon tetszik. Shanara apánk harcostársa
volt, akinek az Arcnélküliek megölték a családját és bosszút esküdött. Ezért
magára égette a jelüket, és igyekezett minél több információt megszerezni róluk,
mígnem azt is megtudta, hogy a Klán valójában egy mágikus ereklye, amit meg
kell semmisíteni. És amikor kiderült számára, hogy az Arcnélküliek célpontjává
váltunk, a bosszúvágya érdekében nem szégyellt felhasználni bennünket is, sőt,
az volt a terve, hogy velünk együtt pusztítja el a klánt, csak hiba csúszott a
gépezetbe. Érthető motivációk, elfojtott érzelmek, hideg, kegyetlen stratégia
jellemzi karakterét, amely miatt meg tudtam bocsájtani neki azt, hogy a végén
ellenünk fordul. Gondolkodtam azon is, hogy az első helyre teszem, ám végül
letettem róla, főleg azért, mert játékmechanikailag unalmas volt, hogy
rengetegszer megkérdezte, hogy egyetértünk-e vele, és ha azt mondtuk, hogy nem,
akkor azonnal kinyírt minket. Ez egyszer még elment volna, de folyamatosan
szerintem nagyon gáz volt. De szerencsére a karakter kidolgozásából ez nem
sokat vett el.
1. Fenrir – A fenevad nyomában
Az
előző utalásokból szerintem már sokak számára egyértelmű volt, hogy a lista
élén a Fenevad nyomában Elátkozott Bárdja fog szerepelni. Érdekes volt nálam
egyébként, hogy mind ez, mind az előző Arcnélküliek az utolsó Harcos képzelet
kötetek egyike volt, amit beszereztem és egymás után játszottam le őket. Kicsit
meg is lepett, hogy két olyan karakter szerepelt ezekben, akik az átlagosnál
sokkal jobban kidolgozottak, és bár a végén össze kell csapnunk velük, abszolute
megértem a motivációjukat. Az egykor farkasként született dalnok nem bírta
elviselni azt a pusztítást, amit a szörnyek és az emberek végeznek az ő
világában és életterében, ezért Yvorl segítségét kérte. Ezt megkapta, hatalmas
erejű, gyakorlatilag sebezhetetlen harcos lett belőle, aki halhatatlan, a
mágiának is a nagymestere és bármilyen szörnyeteggel képes szembe szállni. Ám
ennek ára volt: a pusztítások nem szűntek meg, a szörnyetegeket sem lehetett
teljes körűen kiirtani, neki meg évszázadokon keresztül kellett szélmalomharcot
vívnia, miközben nem halhatott meg. Ezért kereste azt a méltó ellenfelét, aki
egyszer le tudja győzni őt. Ha pedig nem talált ilyet, kiképzett egyet. Ezek
voltunk mi. Talán a legnagyobb fejlődést érhetjük el ebben a könyvben az
eredeti értékeinkhez képest, amit csak neki köszönhetünk. A rejtvényei, a
próbatételei emlékezetesek maradtak, a monokli és a hamiskás mosoly meg örök
védjegyévé vált, ahogy különleges kardja is. Számomra nem kérdés, hogy neki van
az első helye a listán.
És
szerinted? Ki az, akit kihagytam a listáról? Ki az, akinek nem lenne itt a
helye? Írd meg kommentben, ahogy azt is, hogy milyen listát szeretnél látni a
közeljövőben!
Ha
szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog
facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/
Én nagyon hiányolom Redswiftet a listáról. Szegény elf szomorú véget ér, kis részben miattunk is. Aztán ott van Moichi a Szamuráj kardjából. Igaz az ő segítsége speciális, mert ha nem megyünk be Tsietsin nagyúr várába a segítsége semmit sem ér. Végül Amber az Országút harcosából. Nincs velünk többet, mint Throm, de azért csak a segítségünkre van. De még gondolkodom majd segítő karaktereken. Bevallom a félork valóban kicsit kilóg a többi segítő közül, mert akartam egy félig gonosz karaktert is a beválaszthatók közé, aki kárt is okoz, de hasznot is hajthat!
VálaszTörlésSzia. Ezeken mind gondolkodtam valamelyest, de a lista csak 10-es :) Redswift leginkább azért maradt ki, mert ő is egy "páros" karakter és nem akartam két ilyent betenni, és nekem a Varázsló kriptája karakterpárosa emlékezetesebb maradt. Moichit igazából azért hagytam ki, amit mondtál: csak az egyik irányba van szerepe, ott is csak akkor, ha felfogadjuk és a Tsietsin nagyúr ellen megyünk, és nem kapnak el minket idejekorán. Ez nekem kevés.
TörlésAmber volt az utolsó, aki kimaradt, ott nagyon hezitáltam közte és Grog között.
Ott van például a lovad a Tökéletlen Katona 2-ben.
VálaszTörlésVagy a vietnámi csak a Vietnámi Tombolásban.
Vagy a tudóstársak a Dunwich Horrorban.
Vagy a többi bérlő a The Dreams in the Witch House-ban.
Volt valami állati kísérőd az Éjszaka az Állatkertbenben.
Jók ezek a tizes listák, és maga az oldal is, csak így tovább :)
VálaszTörlésAz Elátkozott Bárd egyértelműen a best karakterek egyike. Bár az is lehet hogy ő a főszereplő, és mi vagyunk a mellékfigura ebben a sztoriban..
Na, ez is egy jó kérdésfeltétel :) Egyébként az az érdekes, hogy én általában nem szeretem, ha egy kalandban azt érzem, hogy valaki mellett "sodródok", de itt mégis működött, és szerintem ez is a karakternek tudható be.
TörlésEgyébként lehet lesznek még 10-es listáim, de még nem tudom, miből...egy olyanon, hogy erkölcsi/racionális döntések.
Törlés