Nézzünk egy pizzát is! – Park Pizza, Négysajtos Pizza

 

Tavaly írtam utoljára a Park Pizzáról, azóta nem is nagyon próbálkoztam velük, de azt gondoltam, hogy lassan illene egy második kóstolást kipróbálni. A hamburgerükről nem volt kifejezetten rossz véleményem, de azért ettem már jobbat. Viszont egy ilyen értékelése mindig egy kicsit torz képet ad, hiszen egy nem fő profilból hamburgereket előállító étterem természetszerűleg nem vagy csak ritkán fog legyőzni egy burger-bárt a „hazai pályáján”. Ha viszont az étterem nevében a „pizza” szó szerepel, akkor annak jónak kell lennie. Szóval eldöntöttem, hogy most egy pizzával próbálkozom.

 


Ha pizzát rendelek, nagyon gyakran esik a négysajtos pizzára a választásom (korábban kifejtettem, miért), itt pedig további érvként szólt mellette egy elég speciális sajtösszeállítás: füstölt trappista, gouda, krémsajt, feta sajt. Ez egészen egyedi változata a négysajtos pizzának, amit nagyon meg is kívántam, így nem sok kérdés maradt a választásom felől. E mellett most is rendeltem palacsintát, ezúttal a nutellás-banános verziót.

 

A kiszállítás ezúttal jobban sikerült, az 50 perces időt átlagosnak mondanám, ha nem tudnám, hogy Pellérdről érkezett, így viszont kifejezetten jó időnek számít. Amit rögtön az elején észrevettem, hogy mindkét doboznak van súlya, és amikor kinyitottam őket, rögtön meg is értettem, miért. A pizza ugyan itt az átlagos 32 cm-es helyett csak 30 cm-es átmérőjű, cserébe viszont viszonylag vastag tésztás, és a feltétekkel sem spóroltak, a palacsintából meg a tavalyról megszokott 3 darab megmaradt. Abban most is biztos voltam, hogy éhen halni nem fogok.

 


A pizza tésztája, ahogy már említettem, viszonylag vastag volt. Ez ízlés kérdése, hogy ki mit szeret, én személy szerint jobban szeretem a vékonyabb, kissé ropogósabb tésztát, ugyanakkor ez is frissen készült, kellemes ízű volt, tehát objektív hibát nem tudok neki felróni. A szósz a hagyományosabb fűszeres-paradicsomos vonalat követte, ízlett és igen tisztességes mennyiséget tettek rá belőle. Ami a sajtokat illeti, külön-külön egyikkel sem volt gond és együttesen sem. Egy viszonylag gyakorta felrótt hibám a négysajtos pizzáknál, hogy a hasonló ízű és állagú sajtok együttes alkalmazása miatt az az érzésem, mintha csak két- vagy háromféle sajt lenne az ételen. No, itt nagyon markánsan elkülönül a négyféle íz: egy krémesebb, kissé sósabb, egy markánsabb, karakteresebb „húspótló”, egy füstös-édeskés és egy hagyományos. Ezekhez pedig társul még egy összetevő, itt ugyanis paradicsomkarikák is vannak a négysajtos pizzán, amik egy kicsit frissítik az egész ételt. Nagyon ízlett az egész, és 30 cm ide vagy oda, kisebb étvágyú személyeknél ez is kétszemélyes fogás. Meg kell tehát hagyni, az étterem a fő profiljában kimagasló eredményt ért el nálam.

 

A palacsinta kapcsán ugyanazok voltak a benyomásaim, mint tavaly: vastag tészta, amit jól telepakoltak töltelékkel, szinte folyt belőle, ahogy vágta az ember. A nutella itt tényleg nutella volt, a banán meg – amiről tegnap óta tudom, hogy a DNS-szerkezete 50%-ban megegyezik az emberével, bár fogalmam sincs, hogy ezt most ide miért írtam le :) – szintén nem csak mutatóban volt benne. Nagyon jó, eltelítő édesség volt, viszont talán pont ezzel kapcsolatos a kritikám is. Ezt a vastag, tartalmas, nehéz palacsintát kiválóan el tudom képzelni egy tartalmas sertésragu vagy gulyásleves utáni második fogásnak, húsos főétel nélkül. Viszont, ha kapnék egy étteremben egy jó cigánypecsenye után desszertként egy ilyet, akkor könnyen lehet, hogy azt már csak a szemem kívánná. Nem tudom, hogy helyben fogyasztásnál is ez-e a fejadag, vagy ezt a mennyiséget kifejezetten kiszállításra állapították meg, hogy rentábilis legyen, de desszertnek ennél kevesebb is elég lett volna. Csakhogy éreztessem: első nap a fél pizza után egy darabot ettem meg a háromból és már eltelítve éreztem magam. A maradék megmaradt másnapra, ami még egy étkezésnyi kaját jelentett. Persze, hogy ezt lehet-e hibának tekinteni, azt mindenki döntse el maga, személy szerint is azt gondolom, hogy legyen inkább ez, minthogy 6-800 forintokért kapok két kisméretű palacsintát desszert gyanánt, amit 3 harapásra megeszek. Inkább csak azért írtam ezt így le, mert lehet, hogy érdemesebb lenne ezt darabáron kínálni (bár nem tudom, ez kiszállításkor mennyire működik), mint egy adagként 3 darabot.

 


A két ételért, ha jól emlékszem, 2.650 forintot fizettem, amiben már a kiszállítás is benne volt, így ez nem vészes egyáltalán, főleg, hogy gyakorlatilag 2 adag kaját kaptam. És tulajdonképpen egy olyan elem sem volt, amit kifejezetten rossznak gondolok, csak olyan, amit én máshogy szeretek, de ez ízlés kérdése. Ezen pedig nem nyitunk vitát. Ha a legutóbbi kóstolásommal hasonlítom össze, akkor ez egy sokkal jobb élmény volt, és meghozta a kedvem további ételek kipróbálására.

 

Értékelésem: 9/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/parketterempellerd/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról