Idény eleji forma – Don Pepe, Pécs, 2019 pizza + tiramisu


Újév napján minden kaja tavalyi…jó, ez egy rossz vicc, viszont év elején, amikor kb. nem volt semmi itthon, úgy gondoltam, kipróbálok egy újfajta pizzát a Don Pepénél. És rögtön láttam, hogy van egy „2019” elnevezésű pizzájuk. Megnéztem az összetevőit: a klasszikus alapanyagok mellett chorizo kolbász, paradicsom, hagyma és rukkola saláta van az ételen. Gondoltam, megér egy próbát, de láttam egy másik érdekességet is az étlapon, egy mézes-almás pitét vanília sodóval, így abból is kértem egy adagot. Mivel a lilahagymát nem szeretem a pizzán, így azt nem kértem rá.

A rendelés leadása után nem sokkal érkezett egy telefon, hogy sajnálják, de almás pite nincsen kész, így vagy csak a pizzát tudják hozni, vagy valami más desszertet. Gyorsan végignézve az étlapot, a tiramisu mellett döntöttem. Szomorú voltam, ugyanakkor tisztában vagyok vele, hogy néha ilyen előfordul, nem haragszom.

Az ételre kb. 45 percet vártam, ami felemás érzés. Az eddigi tapasztalatom az volt, hogy a Don Pepe extrém gyorsan szállítja ki az ételt, volt, hogy fél óra alatt megérkezett. Ehhez képest ez most kicsit lassabbra sikeredett, ugyanakkor azért egy 45 perces kiszállítást objektív mércével mérve nem lehet lassúnak nevezni. Szóval nincs semmi baj.

A pizzára ránézve azonban már valami furcsa dolgot véltem felfedezni:



Nem kértem rá lilahagymát, azt nem is kaptam. Rukkola salátát viszont kértem hozzá (vagy legalábbis nem írtam, hogy nem), de erről az is lemaradt. Ezt nagyon sajnáltam, utóbbi időben nagyon megszerettem ezt a zöldséget, és abban, hogy ezt a pizzát választottam, nem kicsit befolyásolt a saláta jelenléte. De a másik, ami miatt furcsán néztem, hogy paradicsomból 5, chorizo kolbászból 2 karikát láttam elsőre. Ezt megint csak eléggé hiányos adagnak véltem. Így nem túl nagy lelkesedéssel kezdtem neki a kóstolásnak.

A tésztáról és a szószról legutóbb írtam, ezekkel most sem volt gond. Miközben ettem a pizzát, azért azt észrevettem, hogy további chorizo kolbászkarikák vannak a paradicsomok alatt. Ez egy érdekes elgondolás volt, és abból a szempontból tetszett, hogy a paradicsom és a chorizo íze így mindig együtt volt, viszont abból a szempontból meg nem, hogy így a pizza igen jelentős felületén a sajton kívül semmilyen alapanyag nem volt. Magával a 2 összetevővel egyébként nem volt különösebb problémám, de ez az étel valahogy így nem állt össze egy igazán komplex, jó pizzává. És azt gondolom, hogy ezen pont a rukkola segített volna, mert abból nyilván nagy mennyiség került volna az ételre, így a csak sajtos részeken ad egy kis extra ízt, meg amúgy is szerintem jól harmonizált volna a másik 2 összetevővel. De ez már csak találgatás.

A pizza egy részének megevése után rátértem a desszertre (ami a címke szerint almás pite, de ezen nem akadok fenn, hiszen tudtam, hogy nem azt kapok, de online azt rendeltem). A tiramisu állaga jó volt, és elég emberes mennyiséget is kaptam belőle, ízre viszont ezzel is voltak problémáim. Sajnos azt éreztem, hogy a mandula aroma mennyisége egy kicsit több volt a kelleténél. Én szubjektíve nem is gondolom, hogy ez egy tiramisuban kötelező elem lenne, annyira nem is szeretem, de mindenki máshogy készíti, így el tudom fogadni, hogy tesznek bele. Itt viszont néha jobban éreztem az aromát, mint a kávé ízét, ami egy tiramisu esetén már annyira nem szerencsés. Persze ezzel együtt is vállalható, kellemesn krémes desszert, és aki jobban szereti a mandulát, annak biztos ízleni fog.

A pizza 1.490 forintba, a tiramisu 990 forintba került. Sajnos elég vegyes a véleményem, ráadásul nem is szeretem ezeket a szituációkat, ugyanis nyilvánvalóan az a tény, hogy egy alapanyag hiányzott az ételről, nem kicsit befolyásolja az összképet (bár én az 5 karika paradicsomot is kevesellem). Ennek ellenére bátorítok mindenkit, próbálja ki maga, hogy milyen ez az étel, nektek talán más lesz az élményetek. Én őszintén bízom benne, hogy ez csak az év eleji fejetlenség miatt alakult úgy, ahogy, és ebben az ételben több van, mint amit én megtapasztaltam. Ugyanakkor nekem az alapján kell pontoznom, amit kóstoltam, ezt pedig sajnos nem tudom közepesnél jobbra értékelni.


Értékelésem: 6/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.donpepe.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról