Heti ellátás – Öreg Morgó étterem, Kismaros


A Tarisznya Táborok idei nyári ottalvós táborát Kismaroson tartottuk meg. Mivel közel 20 gyerek és jó néhány felnőtt kísérő volt jelen, fontosnak tartottuk, hogy az étkezést ezúttal – kiküszöbölve a tavalyi hibánkat – ne teljesen magunk oldjuk meg, hanem legyen napi meleg étel külső helyszínen. A hozzánk legközelebbi hely erre a célra az Öreg Morgó étterem volt, ahol meg is rendeltünk minden napra egy meleg ebédet (ill. egyszer vacsorát). Ezekről fogok írni pár szót. Sajnos az ételek egy részéről nem készült kép, és bár 1-2 gyerek megtette, hogy lefotózott pár ételt, így is lesz olyan kaja, amit vizuálisan nem tudok elétek tárni. Remélem, azért így is jó élmény lesz a cikk.

Első nap, amikor lementünk, az szombat volt, amikor a gyerekek még nem érkeztek meg, de mi már a helyszín előkészítése céljából lenn voltunk és szombaton ki is próbáltuk az éttermet. Ekkorra még nem kértünk menüt, így az étlapról választottunk, de abban is megegyeztünk, hogy azért ezt méltányos anyagi kereteken belül tesszük. Ezért gyümölcsleves mellett brassói és rántott sajt (kinek mi) került az asztalra.

A gyümölcsleves első ránézésre meglehetősen érdekesnek hatott. A levesben meggydarabok voltak, ez teljesen oké, a leves maga azonban nem emlékeztetett egy klasszikus gyümölcslevesre, ízében semmiképp sem. Volt, aki azt mondta, hogy az illata a gesztenyepürére emlékeztette, én inkább úgy mondanám, hogy arra a jellegzetes rumos aromára emlékeztetett, amit gesztenyepürékbe is szoktak néhány helyen tenni. Az íze sem klasszikus gyümölcsös íz volt, inkább egy nagyon édes, puncsos hatást keltett. Nem mondanám, hogy rossz volt, sőt, amikor menüben kisebb adagban kaptuk, én rögtön kettőt is ettem belőle, de levesként kicsit furcsán hatott. Meg is jegyeztem tréfásan, hogy lehet, hogy ezt inkább desszertként kéne tálalni J. Utána brassóit ettünk. A hús ízlett, a krumplival sem volt különösebb baj, ugyanakkor nekem az egész étel sósabbnak tűnt, mint amilyennek egy brassóinak lennie kell. És mivel nem volt mellé se saláta, se másfajta zöld elem (leszámítva 2 szál zöldhagyma zöldjét, ami ezen nem sokat segített), ami kompenzálhatta volna ezt az ízt, a vége fele már kezdett kellemetlenné válni. Szóval eléggé vegyes érzésekkel hagytam el az éttermet.

A következő alkalmunk a hétfői nap volt. Gombalevest kaptunk, amit mivel nem szeretek, nem ettem belőle (az értékelésben ezt nem veszem természetesen figyelembe, arról nem a hely tehet, hogy valamit én nem szeretek). A főételünk egy nagyon látványos sertéssült volt, hasábburgonyával ill. steak burgonyával (ez kicsit fura volt, ugyanis a csapat egyik fele ilyet, másik olyat kapott, de nem baj). A hús nagyon ízlett, pont annyira volt zsíros, amennyire egy ilyen húsnak lennie kell, a tetején lévő paprikás krém meg nekem nagyon feldobta az ételt (igaz, 1-2 gyereknek ez annyira nem ízlett, de szerintem nagyon sokat hozzátett az ételhez). Talán a legfinomabb étel volt ez az egész héten.


Kedden ebédkor Budapesten voltunk, így vacsorára érkeztünk meg egy spagettire. Ez egy teljesen klasszikus spagetti volt, hosszútésztával, paradicsomos-darált húsos szósszal, és sajttal, viszont mind a szósz mind a sajt mennyisége korrekt volt, az egész tésztára jutott belőle. Szóval szerintem jó volt ez.





A szerdai ebéd megint vegyesebb érzelmeket hozott ki belőlem. A leves ugyanaz a gyümölcsleves volt, amiről már írtam, ezt nem szeretném ismételni. A főételt viszont nem igazán tudtam hova tenni. Kicsit brassói szerű étel volt, de a hús inkább emlékeztetett engem egy pörköltre, mint egy klasszikus brassói húsára, a krumpli meg klasszikus hasábburgonya volt. Noha külön-külön mindkét elem ízlett, a húsról lefolyó szaft az ételt közepén lévő krumplit rendesen „megáztatta” és számomra az már semmilyen élvezeti értékkel nem bírt. Megmondom őszintén, nekem egy kicsit értelmezhetetlen volt ez az étel ebben a formában, ehhez a húshoz sokkal jobban illett volna egy rizs vagy egy tésztaköret, mint a sült krumpli. De azért nem volt rossz.

Csütörtökön Budapesten voltunk, így a pénteki nap lett a következő étkezéses napunk. Ezen a napon igen különleges menüt kaptunk. Egyfelől fokhagyma-krémlevessel kedveskedtek nekünk, ami nagyon meglepett, nem igazán szoktak ilyen ételt menüben adni. Sajnos én annyira nem vagyok oda érte, ezért nem ette mbelőle, de akiket kérdeztem, azok dicsérték. A főételünk baconös sült csirke volt rizzsel. A csirkehúst nagyon jól készítették el, nem volt száraz, ami kulcskérdés volt ebben az esetben, hiszen a köret sem nevezhető épp szaftosnak J. De ha már itt tartunk – és elnézést, hogy állandóan a körettel kukacoskodom – de ehhez az ételhez viszont szerintem jobban illet volna a hasábburgonya, mint a rizs.

Ennek a napnak kapcsán meg kell jegyeznem, hogy a vegetáriánusokat kicsit irigyeltem. Az eddigi napokon nem éreztem túl változatosnak az étrendjüket, rántott gomba, rántott sajt, rántott karfiol rizzsel vagy sült krumplival. Erre a napra azonban valamilyen grillezett sajtot kaptak egy vegyes salátával és egy piros gyümölcsös mártással. Volt szerencsém belekóstolni az egyikük ételébe, és szerintem fantasztikusra sikeredett. A sajt íze kiváló volt, a saláta is friss és finom és a mártásban is az édes és savanykás ízek egyaránt megjelentek, a három elem együtt meg nagyon harmóniában volt. Ezt nagyon szívesen megettem volna én is és ha járok még a helyen és szerepel az étlapon is, akkor tuti kipróbálom.

Szombaton ettünk ott utoljára, ezúttal zöldséglevessel kezdődött a menüsor. Nem volt rossz, de nekem egy kicsit ízetlennek hatott. Utána egy tokányt kaptunk tésztával. Igazából erre is azt mondanám, hogy klasszikus, tészta, hús, szaft, minden rendben van, egyikkel sem volt különösebb problémám, viszont nem is az az étel, amire évek múltán is emlékezni fogok.

Egy étteremnek mindig nagy kihívás az, ha olyan csoportokat fogad, ahol gyerekek és felnőttek is viszonylag nagy számban vannak, hiszen meg kell találni azokat az ételeket, amiket a kicsik is és a nagyok is szívesen megesznek. Úgy gondolom, hogy az Öreg Morgó étterem alapvetően teljesítette ezt a feladatot. Bár olyan ételük volt, amit én nem szeretek, olyan viszont, amit objektíve rosszul készítettek volna el, szerintem nem. Egyes ételeket átlagosnak, másokat kiemelkedőnek véltem, ami szerintem egyáltalán nem rossz kép. Ezt azonban árnyalja, hogy éppen, amikor étlapról választottunk ételt és nem menüt ettünk, akkor volt talán a legnagyobb problémám az étellel. Ezenkívül néha az volt a benyomásom, hogy többet dolgoznak kész alapanyagokkal és aromákkal, mint amennyire valóban szükség lenne. Ezek kicsit legyengítették számomra a helyet, ugyanakkor rossznak semmiképp sem nevezném. Mindenkinek ajánlom, aki Kismaros környékén jár, hogy próbálja ki, írja le a véleményét. Rosszat azért nem hiszem, hogy bárki kapna ott.


Értékelésem: 7/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról