Oázis az Árkádban – Oázis, Pécs Árkád, gyros


Régen észrevettem már, hogy Pécsett két Oázis elnevezésű gyros-bár is működik. Az egyikről, ami a Király utcában található, korábban már írtam. A másik az Árkádban van. A neve ugyanaz, és a képe is meglehetősen hasonlít. Vajon ez a két hely ugyanannak az üzletláncnak a része? Úgy gondolom, hogy igen. Vajon az étel is ugyanaz? Elvileg annak kell lennie, de úgy gondoltam, kipróbálom ezt is, aztán majd meglátjuk.

A helyről ezúttal nem tudok sokat mondani. Az Árkád étkező résznél található. Nyilván mindig van kellő számú ülőhely, hisz ez a rész tele van éttermekkel és étkezőasztalokkal. Nekem viszont személy szerint ez annyira nem jön be, jobban szeretem, ha legalább egy kicsit el vagyok zárva a vásárlóktól, nem szeretem, ha mások közvetlenül nézik, ahogy eszem. De ez nem a hely bűne, úgyhogy nem veszem figyelembe az értékeléskor.

Gondolkodtam azon, hogy mit kérjek, végül ezúttal egy sima gyornál maradtam. Ennek az ára ugyan 740 forint, tehát a korábban előirányzott 800-1.100 forint alatt van egy kicsit, de itt nem volt extra gyros, tortillát meg nem akartam kóstolni, hiszen eddig mindenhol pitát ettem, ezért nem volna szerencsés összehasonlítási alap. Nagy különbség azért nem lesz, legfeljebb kicsit kevesebbet eszem. Az ételben semmi extra nincs, pita, hús, zöldségek, kétféle szósz, jó étvágyat! Az eladó – aki ránézésre arab származású – kicsit törte a magyar nyelvet, de kedves és segítőkész volt, ezzel nincs gond.

Amikor megkaptam az ételt, kicsit meglepődtem a méretén. Bár a pita maga nem volt extra nagy, de elég rendesen megpakolták, furcsa mód nem tűnt kisebbnek, mint a Casablanca extra gyrosa, annál viszont 150 forinttal olcsóbb. Ez nem egy rossz kezdés. A pita a szokásos jellegtelen bolti pita, kapott azonban némi pirítást, ami egy kicsit feldobta az ízét, de ennél több szót nem érdemel.

A hús kóstolásakor viszont azonnal feltűnt, hogy ez nem az a hús, amit a másik Oázisban ettem. Ez egy sokkal hagyományosabb fűszerezésű, puha hús, inkább a Trójai falóban lévőre emlékeztet. Határozottan kellemes íze volt, a sütés mértéke is rendben van, nem éreztem sem száraznak, sem rágósnak. A szószok kapcsán már vegyesebb érzéseim voltak. A csípős szósz picit csíp, picit pikáns, de igazából semmi extra nincs benne, a joghurtos szószon elsősorban tényleg a joghurt ízét éreztem, a hozzá adott fűszereket lényegesen kevésbé. Egyik sem volt kifejezetten rossz vagy kellemetlen, de azért olyan egyediséget sem éreztem benne, amit ki lehetne emelni.

Zöldségek tekintetében itt is csak a salátát, paradicsomot és hagymát kaptam. Nem tudom, hogy kellett-e volna lennie negyedik zöldségnek, ha igen, akkor az nálam sajnos kimaradt L. Egyébként mindhárom friss és finom volt, és a mennyisége is teljesen oké, a rétegzéssel volt azonban némi problémám. Mindhárom zöldség kifejezetten a gyros egy részén helyezkedett el, aminek persze előnye, hogy valami zöldség szinte minden faltra jutott, hátránya viszont, hogy olyan részt egyáltalán nem találtam, ahol a gyros minden egyes elemét egyszerre élvezhettem volna.

Mindent egybevetve az étellel abszolute jól lehetett lakni, az árához képest korrekt mennyisége volt. Ami azonban az ízét illeti, erre mondom azt, hogy tipikusan „biztonsági étel”. Nem ez volt a legjobb pita, amit ettem, de azért jó. Nem ez volt a legjobb hús, amit ettem, de azért jó. Nem ezek voltak a legjobb zöldségek, amiket ettem, de azért jók. Nem ezek voltak a legjobb szószok, amiket ettem, de azért jók. És nem ez volt a legjobb gyros, amit ettem, de azért jó. Ugyanakkor éppen ez utóbbi tesz bizonytalanná. Ha ez egy kis falu egyetlen gyros bárja lenne, akkor biztos járnék oda, itt viszont 10 percre a helytől van még 9 másik gyrosos/kebabos. Márpedig, ha választanom kell, akkor én azt választom, amelyik számomra a legjobb, nem pedig egy olyat, ami alapvetően jó. És a környéken számos ennél jóval megosztóbb gyros van, amit van, aki szeretni fog nagyon, van, aki nem. De mennyien fognak választani egy olyan helyet, amiben semmi extra nincs? Ez egy jó kérdés. A „semmi extrában” viszont az is benne van, hogy amit adnak, abban viszont valószínűleg semmilyen kellemetlen meglepetés sem lesz. Így akik nem szeretnek kísérletezgetni, hanem egy sima, klasszikus gyroszra vágynak, azoknak merem elsősorban ajánlani a helyet.


Értékelésem: 7/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/oazisgyros/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához:https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról