Egyszerű, de nagyszerű – Don Pepe, Pécs, sonkás-császárszalonnás-fokhagymás pizza


Azt, hogy mostanában ennyi gasztronómiai cikket írok, kicsit a Don Pepének is köszönhetitek. Annak idején ez volt az első hely, amiről írtam, akkor még nem a Véleményes blog, hanem a Don Pepe „Önkéntes gasztroblogger” nevű játékában. Az ott készült cikk a blogomra is felkerült, itt megtekinthetitek. A blogom első „új” gasztorcikke is a Don Pepéről került be, az akkori kacsamájsalátával kapcsolatban azonban vegyes érzéseim voltak. Nemrégiben úgy gondoltam, hogy már hosszú ideje nem rendeltem onnan, ideje egy újabb próbának. Ezúttal egy hatalomkártya-versenyre a MozaIQ Caféba rendeltem ételt. Ott elég ad hoc módon tudok csak enni, így evidens volt, hogy pizzát kérek. A legutóbbi után most úgy gondoltam, hogy egy másfajta próbát teszek, és egy olyan ételt kérek, amiben semmi rendkívüli alapanyag nincs, kevés feltétet tartalmaz, így a pizza tésztájával, szószával és az étel egységességével kell meghódítania. A Netpincéren az aktuális ajánlatok között szerepelt egy tetszetős pizza, ami akciós árban volt: A sajt-paradicsom-tészta alapon kívül csak sonka és császárszalonna, valamint fokhagymás tejföl található benne. Ez eléggé szimpatikus, nem is néztem tovább.

Az étel nagyon hamar – alig több mint fél óra alatt – megérkezett. A pizza látványra gyönyörű volt, az egyetlen, ami kicsit zavart, hogy nem lett felvágva, mivel nem volt nálam vágóeszköz, ezzel kicsit meg kellett küzdenem. De ez azért túlélhető probléma, szóval ugorjunk is!

Tésztából ezúttal a klasszikusat választottam, nem szeretem a nagyon vékony verziót. Erről a tésztáról ki merem mondani, hogy az egyik legjobb, amit eddig ettem. Ropogós, friss és nagyon finom. Az az érdekes, hogy igazán nem tudnám kiemelni, hogy ebben mi annyira különleges, nincs semmi rendkívüli az ízében, de az igényessége, és az, hogy jól harmonizál a többi összetevővel, önmagában elég volt ahhoz, hogy kiemelkedőnek tekintsem.

A paradicsomos alap folytatta a remek sorozatot. A tésztával ellentétben ez nagyon is kitűnt a legtöbb pizzéria paradicsomos szószához képest, amikben rendszerint inkább az édes íz dominál. Itt nem, ez egy nagyon karakteres, fűszeres szósz, de a paradicsom íze ebben is meghatározó. Számomra ez egyedi és különleges volt, nagyon ízlett. Azon gondolkodtam, hogyha csak a sajt, a szósz és a pizza lenne, akkor is remekül ellennék ezzel az étellel.

A feltétek közül a sonka és a császárszalonna teljesen rendben voltak. Nem azt mondom, hogy kiemelkedőek, de ezek azért elég alap feltétek, így nyilván világmegváltó dolgokat nem lehet tőlük elvárni. A funkciójukat ellátták, ez a lényeg. Hanem a fokhagymás tejföl már annál érdekesebb volt. Abban sincs semmi extra, a fokhagyma íze szerencsére jól kiérződik belőle. Ami miatt mégis kedveltem, hogy nagyon jól kiegészítették egymást a paradicsomos szósszal. Egyik kicsit fűszeresebb, pikánsabb (de nem csípős), a másik lágyabb, krémesebb. Nálam ez nagyon működött. Egyébként még azon is elgondolkodtam, hogy hogyan működne ez a pizza egy csípős alappal. Szerintem jól, sőt, ez az összhang talán még erősebb lenne. Lehet érdemes lenne kipróbálni J

Még nem ettem aznap, amikor a pizzát rendeltem, és lehetett már vagy délután 3 óra, de a harmadik negyed után a negyediket már nem voltam képes megenni. Azt gondolom, hogy két nem nagyétkű embernek elég belőle egy, az egész megevéséhez már jó nagy étvágy kell. Az ételért 1.490 forintot fizettem a kiszállítással együtt, nyilván van ennél olcsóbb pizzéria, de lényegesen drágább is. Ár-mennyiség arányban szerintem abszolute rendben van a dolog.

Összességében a véleményem nagyon pozitív volt a pizzáról. Nem is elsősorban a feltétekről, mert azokban sok különleges nem volt (ettől még ízlettek). Sokkal inkább az, hogy ez a pizza után úgy éreztem, hogy a Don Pepének (legalábbis a pécsinek biztos) egy olyan jó alapja van – ha a tésztára és a szószra – gondolok, ami mellé gyakorlatilag akármilyen feltétet kérek, abból biztos jó étel lesz. A pontszámom is ennek szól.


Így értékelésem: 10/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.donpepe.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról