Felemás Start pizzafronton – Négysajtos pizza, Start Bár és Pizzéria, Pécs


Megmondom őszintén, viszonylag ritkán szoktam pizzát enni. Úgy vagyok vele, hogy az egy rendelős kaja, helyben nem nagyon eszem szinte sehol, rendelni meg nem szoktam annyira gyakran. A kivételt azok az alkalmak képezik, amikor baráti társaságok jönnek fel hozzám, és amikor nincsen sok személy által fogyasztható kaja, akkor azért szoktam rendelni. Ilyenkor a Netpincért is gyakran használom, mert szinte az összes pécsi pizzériából tudok rendelni ízlésem szerint.


Egy ilyen alkalommal figyeltem fel a Start Bár és Pizzéria kínálatára, azon belül is a négysajtos pizzájukra. Általában véve szeretem a négysajtos pizzákat, mert jó az ízük, de mivel nem töményen húsos pizzák, estefelé is fogyaszthatók, és sokkal jobban kijön a pizzaszósz és a tészta íze, mint egy jobban megpakolt húsosabb verziónál, de azért mégsem jellegtelen, mint mondjuk egy sima sonkás pizza. Ami Netpincéren feltűnt már régebben is, hogy a legtöbb négysajtos pizzán a 4 sajt az a trappista, a mozzarella, a füstölt sajt és a camambert sajt szokott lenni. Itt viszont a mozzarella, a füstölt sajt, a fetasajt és a kéksajt szerepel a kínálatban. Ez felkeltette az érdeklődésemet, a feta sajtot viszonylag kevés helyen teszik pizzára, de én szeretem, mivel a hús ízére legjobban emlékeztető sajtféle, a kéksajt meg kifejezetten ritkaság pizzán. Úgyhogy rendeltem is belőle egyet.

 A szállítás viszonylag gyors volt, kb. 40 perc. Utána kinyitottam a dobozt, és hölgyeim és uraim, íme a pizza…



… vagyis…ez meg mi? Azért remélem nem azt akarják megmagyarázni, hogy még nem fogyott el a Valentin napi szív alakú pizzatészta! Jó, nyilván történt vele valami az elkészítés, vagy a szállítás során, de nem mondták meg, hogy mi. Őszintén bízom benne, hogy ez a szállító sara volt és nem így tettek be egy pizzát a dobozba, mert ha igen, az sokat elmond a helyről.

Ezek után nem is volt nagy kedvem ahhoz, hogy megkóstoljam a pizzát, de ha már rendeltem, nyilván megtettem. És még szerencse, hogy megtettem, mert maga a pizza ízre kiváló volt, biztos, hogy a legfinomabb négysajtos pizzáim egyike. A tészta, a látszat ellenére kifejezetten friss volt, ízre egy kicsit sósabb az átlagos pizzatésztáknál, de ez engem nem zavart, mivel ahol a feltét volt, ott a kissé édeskésebb szósz kompenzálta, a szélének pedig legalább adott egy ízt, így azt sem kellett kidobni. Azt is meg kell egyébként jegyeznem, hogy a feltét nélküli széle nagyon kicsi volt, ezért külön dicséret jár.

A szósz is finom, paradicsomos, fűszeres, kicsit édeskés, teljesen jó. És a mennyisége is rendben volt. Ami a sajtokat illeti, a mozzarella és a füstölt sajt beborította az egész pizzát, mindenhol lehetett őket érezni. A feta sajt sós, illetőleg a kéksajt jellegzetes fűszeres hatású ízvilága nem volt minden falatban érezhető, de ezek is igen nagy mennyiségben kerültek az ételre, és mindkettőnek az íze kellemes volt.

A pizza egynegyede megmaradt másnap reggelire, de hidegen is nagyon jó ízélményt nyújtott, a tészta és a sajtok elegye akkor is remekül működött.


A 26 cm-es pizza 1.300, a 32 cm-es pizza 1.600 forint kiszállítással, ami kb. 200 forinttal több, mint az átlag, de a pizza íze tényleg remek, és a különlegesebb sajtfélék miatt szerintem bőven megéri ezt a kis felárat.

Sajnos a nem megfelelő esztétikai látvány miatt nem tudom olyan magas ponttal értékelni az ételt, mint amit az íze alapján megérdemel.


Ezért értékelésem: 8/10. (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz).


A helyről többet megtudhatsz az alábbi oldalakon: https://www.facebook.com/start.pizza/, http://startpizza.hu/


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról