Epikus vacsora – Epic Burger, Budapest, Bacon-Cheesburger + Churros


Az Epic Burgerről egyszer már egy Közeli Konkurencia cikkemben írtam, jó benyomást tett akkor rám. Tegnap pedig úgy alakult, hogy Budapesten vacsorázom, mert a 6 órakor indultam el Pécsről Pestre telekocsival, előtte nem akartam enni. Mivel a végállomás a Corvin Negyed volt, nem sokat gondolkodtam a helyválasztáson. Azon már igen, hogy mit is egyek. Noha egy burger bárról beszélünk, e mellett hot-dog, csirkeszárny és még pár másfajta húsétel is található a repertoárjukban. Most vettem észre egyébként, hogy a burgereken kívül kicsit a mexikói konyha megy el a hely, talán érdemes egyszer ezt is megkóstolni. Most viszont elég éhes voltam ahhoz, hogy ne kockáztassak és a bevált burger mellett döntöttem. Ezúttal a bacon-cheesburgerre esett a választásom.

És itt jött a dilemma: milyen szósz legyen hozzá? Ez elvileg nem kérdés, mert a menü alapján a cheddar szósz jár hozzá, de múltkor is engedték, hogy váltsak, és nekem a cheddar sajt mellé nem kell még cheddar szósz is. Múltkor a fokhagymás-majonézes nem volt rossz, de keveseltem. A múltkori tapasztalatom alapján a hús inkább a minimál fűszerezésre és a marha ízére megy rá, ebbe tökéletesen beleillik egy intenzívebb szósz. Ezért a BBQ-t kértem mellé (megjegyzem, van külön BBQ burger is az étlapon, csak azt a Lyoni hagyma miatt nem akartam). Ezúttal is menüben kértem krumplival és üdítővel, és most gondoltam kipróbálom a desszertet is, a Churros-t, bár fogalmam sem volt, hogy mi az, de az eladótól – aki ezúttal kifejezetten kedves és segítőkész volt – megtudtam, hogy egy fánkszerű tésztából készült étel. Kérhettem hozzá vaníliás vagy epres öntetet, de felajánlották, hogy felesben is mehet, ha úgy akarom. Éltem ezzel a lehetőséggel.

Apró változás a múltkorihoz képest, hogy a ketchupos-mustáros-majonézes tubusok ott vannak továbbra is, de most már kis műanyag tálkákat is tettek mellé, így ha akarta, az ember rögtön mártogatóként tudta használni ezeket a termékeket. Ez szintén pozitívum.

Ezúttal is kb. 15 perccel a rendelés után kaptam meg a kaját, ami kell is egy frissen készült burgerhez. A burgonya ez alkalommal is ízlett, aranybarna, ropogós, jól fűszerezett és friss. Ez utóbbit egyre inkább becsülöm, ugyanis Romániában sok helyen van olyan, hogy folyamatosan készítik a sült krumplit és ahogy jön a vendég, úgy adják neki. Mivel szinte az összes ételhez jár, nem várakozik sokat, de azért mégsem olyan, mintha a szinte még gőzölgő krumplit kapjuk a tányérunkra. Szóval nagyon jó pont.

A hamburgerben nagyjából ugyanazokat az ízeket éreztem, mint múltkor, a hús egyszerű fűszerezésű, de ízletes, a buci és a zöldségek hozták, amit a múltkor. A BBQ azonban magasabb szintre vitte az ételt. Ehhez az egyszerű és őszinte húshoz kifejezetten ez az édeskés-füstös íz illet, remekük kiegészítette a kettő egymást. Annak is örültem, hogy a szósz ezúttal nem a húsra került, hanem a buci aljára, így jobban, intenzívebben kiérezhető volt az ételben (meg szerintem mennyiségileg is többet kaptam belőle, mint a múltkoriból). A lehetőséggel élve egyébként a buci tetejére nyomtam egy kis majonézt, így rögtön kétféle szósz került az ételembe, ez is adott hozzá egy kis extra ízt. Végére hagytam a bacont, amiből szerencsére tisztességes mennyiséget tettek az ételre, kapott egy kis sütést, nem mondom, hogy világrengető, de kivette a maga részét a kajából.

Összességében ezúttal is nagyon jó élmény volt az étel, még jobb, mint a múltkor. Aminek meg továbbra is örülök, hogy nagyon tisztességes mennyiségű kaját adnak. Mialatt egyre több helyen kóstoltam már hamburgert Pesten, úgy érzem egyre inkább, hogy sok helyen rámennek a minőségre, a nagyon esztétikus tálalásra, aztán meg nem lakok jól az étellel. Ez viszont egy egyszerű és őszinte hely. Nincs túlspirázva, de ami van, az nagyon ízletes és nagy mennyiségű. Ennél pedig nem is kell több…ja, de, egy jó desszert.

Mielőtt azt elemezném, meg kell jegyeznem, hogy a hely próbált nagyon figyelmes lenni és úgy időzíteni, hogy kb. mire megeszem a hamburgert, pont addigra készüljön el a desszert így se várnom ne kelljen, se a frissesség ne csökkenjen. Ez nem sikerült tökéletesre, mert kb. 5 perccel a burger befejezése előtt már kihozták az édességet, de annyi baj legyen, a szándékot kell értékelni és nyilván ezeket nem lehet percre pontosan kiszámolni.

A tálalás itt most kifejezetten esztétikusra sikeredett, a virágszirom alakú kis sült tésztákkal és középen a szószokkal. Azóta utánanéztem és láttam, hogy a churrost sokféleképpen készítik, van, ahol töltik, van, ahol kocsiban mártják, van, ahogy fahéjas cukorral borítják be. Itt ezt kaptam, ami egyébként a mexikói churros jellegzetes elkészítési módja. A fahéjat nagyon szeretem, úgyhogy éreztem, hogy ezzel nem lesz gond, és nem is volt. A tésztája nagyon ropogós, de könnyed, nem érzi az ember azt a zsíros utóhatást, ami a fánkfélénknek egyébként a jellemzője. A két öntetből mindkettőt meg tudtam kóstolni és szerintem merek eredményt hirdetni: nálam az epres öntet nyert. Leginkább mondjuk az étel jellege miatt, mivel mind a tészta, mind a fahéjas cukor az édeskés vonalat képviseli, jól passzol hozzá az eper savasabb ízvilága. A vanília sem rossz, lágy és krémes, de annak az ízvilága jobban hasonlít tésztáéhoz, így kevesebbet tud az ételhez hozzáadni. De ez mindenképpen egy nagyon finom édesség. A mennyiségével itt sincs baj, egyáltalán nem kevés, de még bőven az a kategória, amit egy jó étvágyú ember desszertként meg tud enni egy street food menü után.

A teljes ételért 3.070 forintot kellett fizetnem, ami már mondjuk kicsit határeset, de ebben benne volt a burger, a krumpli, az üdítő (ami fél literes), és az édesség, így azért szerintem vállalható. Már csak azért is, mert sem a minőségére sem a mennyiségére nem lehet semmilyen panasz. Nekem a maximális megelégedést általában kétféle burger szokta hozni. Az egyik, ami meglep és olyan alapanyagokkal, ízekkel dolgozik, ami nem hagyományos. A másik, amiben nincs semmi meglepő, de mind minőségben, mind mennyiségben odateszi magát. Ez a burger egyértelműen az utóbbi kategóriába tartozik, de a többi féle hamburgert nézve látom, hogy 5-6 különböző buci, vagy 10-féle szósz és még sok extra elem rendelkezésre áll. Szóval simán el tudom képzelni, hogy ezen a helyen az első kategóriába tartozó ételt is találnék. De ez már a (remélhetőleg nem túl távoli) jövő zenéje…



Értékelésem: 10/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megtekintheted)

Bővebben a helyről: http://epic.co.hu/corvin-setany/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról