Vega ételnek kiváló, de nem azt kértem - Don Pepe Pécs, kacsamájsaláta


Nemrégiben a Don Pepe Önkéntes Gasztroblogger programjában kipróbálhattam a hely egyik kézműves szendvicsét. Az erről írt véleményem itt megtekinthető. Az írásom második helyet ért el a versenyen, amiért további ajándékkuponokat nyertem (ezúton is köszönöm mindenkinek, aki rám szavazott). Úgy döntöttem azonban, hogy ezeket a kuponokat nem kizárólag szendvicsekre használom fel. Ezek alapján döntöttem úgy, hogy kipróbálom a Don Pepe egyik szezonális ételét, ami pedig egy kacsamáj-saláta. Az összetevők alapján több, mint remek: kacsamáj, aszalt szilva, fokhagymás feta sajt, ezenkívül van benne  jégsaláta, madársaláta, bébi paraj, ruccola, kígyóuborka, sárgarépa, mindez egy pizzatésztában, mint esztétikus „hajóban” tálalva. Gondoltam, ezt ki kell próbálni. A kóstolásról csináltam képeket, de egy telepítési hiba folytán az összeset elvesztettem, így sajnos csak a Don Pepe reklámképeit tudtam betenni. Ígérem, ezt és az ezt követő bejegyzést leszámítva kép nélküli írásokat nem fogok ételekről készíteni.

Az ételt ezúttal is online rendeltem, kiszállítással. A szállítás alig több mint fél órát vett igénybe, ez ismételten pozitív. A szokásos dobozba csomagolva kaptam az ételt. Amikor kibontottam, kb. olyan volt, mintha a promó fényképet látnám. Sőt, még szebb, mert több máj és szilva volt rajta, mint ami a képen van. Néhány belőlük a szállítás miatt leesett a hajóról, de a doboz miatt ezeket is könnyedén össze lehetett szedni.

Szokás szerint az alapanyagokat először külön-külön kóstoltam meg, a májjal kezdtem…és sajnos megkaptam az étel legnagyobb csalódását. A máj száraz volt és nagyon keserű, szinte már az ehetetlen kategóriába tartozott. Bár nem vagyok nagy szakács, ilyen akkor szokott lenni a máj, ha túlkészítik, nyilván itt is ez történt. Egy darabig küszködtem vele, de aztán rájöttem, hogy nem ér ennyit a teljes ízélmény elvesztése, inkább leszedtem az ételről, és nem ettem meg. Ezek után kicsit csalódottan kóstoltam meg a többi összetevőt, amik szerencsére már sokkal jobban ízlettek.

Az aszalt szilvának nagyon intenzív volt az íze, az édes és a savanyú egyaránt megjelent benne. Kipróbáltam a májjal együtt is, és sokat javított a májon, de sajnos nem annyit, amennyi elég lett volna ahhoz, hogy jóvá tegye azt. Pedig biztos remek harmóniát alkottak volna egy jól elkészített kacsamájjal.

A fokhagymás feta sajttal kapcsolatban nagy volt az elvárásom, a feta sajtot imádom, és a fokhagymát is nagyon szeretem. Ennek a kombinációja jót ígért. Az is lett, nagyon kellemes volt, mindkét íz jól érezhető volt benne.

A zöldségek mennyisége óriási volt, frissek is voltak és az ízük is teljesen oké. Az igazat megvallva itt el tudtam volna képzelni valami öntetet, vagy mártogatóst, mert a szálakra vágott zöldségeknek (sárgarépa, uborka) önmagában kicsit jellegtelen az íze, azt jó lett volna valamivel felturbózni. De így is rendben volt.

A pizzatészta szintén jól készült el, friss volt, ropogós, az egyik szélén egy kicsit megégett, de nem volt az se vészes, a többi része meg kifejezetten ízlett. Alapból szeretek saláták mellé egy szelet pirítóst vagy valami kenyérfélét megenni, itt ezt a funkciót a pizzatészta tökéletesen ellátta.

Összességében vegyes érzelmeim voltak az ételt kapcsán. Bár az ára 2.190 forint, ami egy salátáért már nem olcsó, de a mennyisége annyi, hogy simán jóllakik vele egy ember, de szerintem még 2 is. És ki merem jelenteni: hogyha ez az étel vega kajaként „ínyenc saláta” néven, máj nélkül van az étlapon, és akként fogyasztom, akkor biztosan 9-10 pontos ételként tekintenék rá. Csak sajnos nem tudok eltekinteni attól, hogy ez az elem nagyon rossz volt az ételen, és én ezt is kifizettem, sőt, azt gondolom, hogy talán ez a legdrágább része a salátának. Így nem tudok elmenni e mellett a nagy hiba mellett. Viszont a mellett sem, hogy a szállítás gyors volt, az étel többi része meg kifogástalan.

Így értékelésem: 8/10. (Hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról