Több mint marketing? – A Séf Asztala, a séf kolbászos szendvicse menü


Ideje megírni az első budapesti kóstolós cikket is! Amiről azonban most írok, az egy kicsivel több, mint egy étel vagy egy étterem. Ezt nevezhetjük már egyfajta jelenségnek is. Alig több mint 1 éve történt, hogy a közismert séf, Wolf András megalapította a saját étkezdéjét. Ebben persze önmagában még semmi meglepő nem lenne, azonban ez nem egy klasszikus étterem volt, hanem egy rántott húsos és sült kolbászos menüket kínáló hely a West End City Center étkezőudvarán. Bár ez már ritkábban fordul elő, de nem egyedi jelenség: többször láttunk már példát arra, hogy egy ismert séf megpróbálkozik egy egyszerű ételekből álló étterem alapításával, ami a hagyományos ételeket próbálja az átlagnál jobb minőségben eladni. Amikor ilyet hallok, rendszerint félelemmel vegyes kíváncsiság önt el. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy ezeket a klasszikus ételeket miként lehet jobb minőségben elkészíteni, érzek-e valódi különbséget egy klasszikus plázaétterem és e között. Ugyanakkor több dolog miatt aggódom is. Mindig bennem van egy félelem, hogy ezek a helyek esetleg az ismert séf nevével és nem az ételeivel próbálják eladni a helyet, és csalódni fogok (bár erre azért nincs nagy esély, azért a séfek sem akarják elveszíteni a renoméjukat). De attól is tartok, hogy az árkategória már nem az átlag pénztárcához igazodik és, hogy a minőség nem lesz annyival jobb, mint amennyivel drágább az étel. Ezekkel az érzésekkel járultam először a Séf Asztalához még tavaly nyáron. Azóta több alkalommal voltam ott, utoljára február 20-án. Mivel a korábbi látogatásaim képei elvesztek, így most elsősorban ezt fogom értékelni, viszont a végén a pontozásban az összes eddigi látogatásomat figyelembe veszem.

Az ételek felhozatala alapvetően egyszerű: van sült kolbász, kolbászos szendvics, rántott hús, rántott húsos szendvics, saláta rántott hússal vagy szent jakab sajttal, és ezek mindegyike menüben, körettel (kivéve a saláta) és üdítővel. A köret lehet sült krumpli, zöldsaláta, uborkasaláta, sült hagymás krumplisaláta, korianderes majonézes káposztasaláta, vagy vegyes házi savanyúság. Ha krumplit kérsz, házi ketchupot vagy fokhagymás tejfölt is kérhetsz hozzá mártásként. Ital gyanánt a klasszikus üdítők mellett szörpök is vannak. Kolbászból is igen széles a választék, klasszikus és mexikói sertéskolbász, citromos csirkekolbász, valamint (kicsit drágábban) áfonyás szarvaskolbász is szolgálja a vásárlók ízlését. A helynek van még egy számomra fontos előnye: bár egy plázában található, van egy a többi kajáldától elhatárolt étkezőrésze. Nekem ez azért sokat javít a komfortérzetemen, a falak mellett lévő lekváros üvegeket meg egyenesen imádom :)

Ez alkalommal egy kolbászos kifli menüt rendeltem, ami egy kolbászos szendvicsből (ezúttal hagyományos sertéskolbászból), választott köretből és üdítőből állt. Én most sült krumplit és házi ketchupot, valamint áfonyaszörpöt kértem mellé, ezenkívül desszertként édes krumplinudlit vaníliás tejföllel és csokoládéval. Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy az ételt felvevő hölgy nem volt túlságosan kedves, amilyen hangnemben kérdezte tőlem, hogy milyen ételeket kérek, kb. olyan volt, mint amikor a rendőrségen a tanúkihallgatásaim során gyors lánckérdéssel próbáltam hazugságon érni a vádlottat. De mivel ez egyáltalán nem volt eddig általános jelenség a helyen, spongyát rá, egyszer belefér.

Az étel viszonylag gyorsan, kb. 5-10 perc alatt elkészült, de minden elemén érződött a frissesség. A szörpről csak annyit írok hogy jó volt, nyilván nem helyben készült specialitás, de azért örülök, hogy nem a boltok alsó, de még nem is a középső, polcairól válogatták őket. Sokkal nagyobb élmény, mint a klasszikus Cola-Fanta-Sprite hármas.  Egyébként, ha akarom, szénsavas, ha akarom, mentes vízzel kérem, ez külön pirospont.

A sült krumpli szintén nagyon jó volt. Bevallom, amikor először jártam ott, ez annyira nem ízlett. Akkor is helyben készítették, de valahogy az volt a benyomásom, mintha a főtt krumplira pirítottak volna rá egy kérget, ami a belsejének már semmilyen ízt nem adott (nyilván nem így történt, de az íze erre emlékeztetett). Szerencsére ez már a múlt, a mostani krumpli ropogós volt, friss, és nem csak a külső része. A házi ketchup szintén jó választás, a klasszikus paradicsomos-édeskés ketchup-íz kiérződik belőle, de ez annál jóval több, egy nagyon kellemes paprikás-fűszeres ízzel egészül ki. Nagyon ízlett.

A kolbász szintén telitalálat, jó húsos-fűszeres íze van, a kömény ízét érzem benne erősebben, ami egyébként nem annyira a kedvencem, de ebben az ételben egyáltalán nem zavart. A kifli hozzá friss és ropogós. Nem ringatom olyan álomba magam, hogy helyben készített, de valószínűleg nem egy multitól szerzik be, hanem egy igényes pékségtől (ha nem, akkor majd kijavítanak). Ezenkívül van a szendvicsben némi zöldség, egy kevés pirított hagyma (?), a tetején mustár, és az alján egy kevés majonézes szósz, ezek mindegyike nagyon ízletes, és összességében egy remek elegyet alkotnak. Bár első ránézésre nem tűnik olyan nagynak az adag, de valójában abszolute jól lehet vele lakni, ha meg az ember desszertet is eszik mellé, akkor már utoléri a kajakóma-hatás.

De mielőtt rátérnék a desszertre, kicsit szeretném értékelni a többi ételt is, amit korábban már kóstoltam itt. Ettem már az összes kolbászfélét. A citromos csirkekolbász nagy kedvencem, kicsit lágyabb, nem annyira fűszeres, mint a hagyományos, de nagyon finom, gyerekeknek elsősorban ezt ajánlom, a citrom ízét csak enyhén lehet benne érezni. A mexikói kolbász nekem annyira nem ízlett, de ennek inkább az az oka, hogy a kolbászban kukorica
van és csípősebb az átlagnál. Én ezeket annyira nem szeretem (főleg a kukoricát), de ha valaki igen, neki biztosan ez is ízleni fog. A szarvaskolbász is finom, a csirkéhez hasonlóan a gyümölcs íze itt sem dominál, csak kiegészít, de ez egy picit drágább, mint a többi.

Ettem már rántott húst is szendvicsben, meg salátában is. Mind a csirke, mind a sertéshús nagyon finom és friss, ezeket így kell elkészíteni. Van a helynek borjúja is, azt még nem kóstoltam. A szendvicsben saláta és egy kis uborka is található, ezek szintén teljesen jók. Ami a többi köretet illeti, nagy kedvencem még a zöldsaláta. Kicsit szokatlan ízvilágú volt számomra, nekem a zöldsalátáról általában fejes saláta és a jégsaláta jut eszembe, de ez teljesen más. Az alkotóelemeinek egy jelentős részét nem ismertem fel, de kellemesen kesernyés, üde íze van, ami remekül harmonizál a mustáros dresszinggel. Inkább a rántott húshoz ajánlom, de akit nem zavar, hogy a kolbászhoz és ehhez is mustár van, az kipróbálhatja kolbászhoz is. Az uborkasaláta szintén friss és jóízű, bár megmondom őszintén, az ilyen salátákat én nem köretként, hanem köret mellé 3. elemnek szoktam enni. De az ízéből ez semmit nem von le. A vegyes savanyúság (ami szerintem inkább a kolbászokhoz illik) szintén remek, intenzív íze van. Nagyon szigorú vagyok a savanyúságokkal, mert a nagymamám Fekeden eszméletlen jókat készít és azt gondolom, hogy annál nincs finomabb. Ez sem jobb, de majdnem olyan jó J. Akik viszont gyerekkel mennek, azoknak felhívom a figyelmét arra, hogy a savanyúk egy része csíp. A krumplisalátát és a majonézes salátát eddig még nem próbáltam.

Ha az ember sült kolbászt menüben kér, akkor kap mellé kenyeret és mustárt. A mustár 3 közül választható, én a rozmaringos mustárt kóstoltam meg egyszer és nagyon finom, kicsit keserűbb, mint a klasszikus mustár, nagyon illik a kolbászhoz. A kenyér le van pirítva és érződik, hogy jó minőségű, ugyanakkor itt jön egy kis kritika: ha valaki menüben 2 vagy 3 kolbászt kér, akkor ahhoz képest az 1 szelet kenyér kevés. Nem hinném, hogy ebben az esetben egy 2. szelet kenyér akkora anyagi veszteséget okozna, viszont a fogyasztónak jó lenne, ha nem kellene ezzel spórolnia az evés közben.

Ami a desszertet illeti, van krumplinudli és almáspite. Én eddig csak a nudlit kóstoltam, azt
is csak kétféle öntettel, vaníliás tejföllel és angolkrémmel (azt hiszem, utóbbi most már vaníliakrémként van az étlapon). A vaníliás tejfölön a vanília annyira nem érezhető, inkább csak egy édeskésebb ízvilág a tejföl mellett. A tejföl édes-savanyú hatása és lágysága jó összhangban van a nudli omlósságával és édességével, de nekem még ennél is jobban ízlett az angolkrémes verzió, az egy igazán kellemes elegyet alkot a nudlival, remekül kiemeli annak az édességét.

Ami az árát illeti, 1.990 forintot fizettem a szendvicsért, krumpliért, üdítőért. Ez annyira nem tűnik olcsónak, de úgy gondoltam, hogy érdemes egy kicsit ezt a jobban megnézni a budapesti árakkal egybevetve. Ugyanabban a Plázában sok helyen láttam rántott húst és hasábburgonyát 1.390 ft-ért, ha ahhoz valaki kér üdítőt, akkor az még kb. 2-300 ft. Ennél a Séf asztala kb. 3-400 forinttal drágább, viszont cserébe a hús és a kolbász is friss és minőségi, a köret is helyben elkészített, és az üdítőből sem kell leragadnunk a bolti termékeknél. Megér-e ez 3-400 forintot? A hely szlogenje jut eszembe válaszként: ha számít, mit eszel…

Egy másik összehasonlítási alap lehet a McDonalds, vagy a Burger King. Hasonló összetételű (mármint szendvics, krumpli, ital) ételeik ezeknek a helyeknek is van, köztük párszázas menük is. Ami viszont mennyiségileg ezzel felér, az ott is az 1.000-1.500 forintos árkategóriában van, ami meg a szokványos alapanyagoktól eltér (pl. Clubhouse szendvicsek menüben), az nem ritkán meghaladja a 2.000 forintot is. Ezek alapján a Séf Asztala 1.990 forintját nem érzem annyira vészes árnak, főleg, hogy tényleg jól lehet vele lakni. A nudli már kicsit határeset, nekem a 790 forint, ami az ára, már egy picit túllépi a desszerteknél a lélektani határomat, de a kis adag is elég tartalmas, úgyhogy azt is merem ajánlani. Egyébként, ha már az árakról beszélünk, többször láttam a hely reklámfelületén (a helyszínen), hogy egy applikáció letöltésével jelentős kedvezményt adnak 1-1 menühöz vagy ételhez. Ezzel kapcsolatban szerintem írhatnának valamivel többet, hogy pontosan mi ez az applikáció, ez egyszeri alkalom, vagy folyamatos, én kíváncsi lennék rá (persze lehet, hogy volt, amikor írtak, csak elkerülte a figyelmemet, ha igen, akkor elnézést kérek).

A végére sajnos muszáj egy kis fekete levest is tennem. Noha alapvetően teljesen elégedett vagyok a hellyel, viszonylag nagy számban voltak hibák. Egy alkalommal nem volt igazán szép a kolbászos szendvics, amit kaptam, a rántott húsos szendvicsben hol volt savanyú uborka, hol nem, egy alkalommal mexikói kolbászt kaptam a magyaros helyett, egyszer meg angolkrémet a vaníliás tejföl helyett. Ezek nem olyan nagyon nagy hibák, amik miatt én reklamálnék, viszont azért bosszantóak tudnak lenni.

Összességében szerintem a hely kiváló, a minőség méltó egy séf nevéhez és az ára is a megfizethető kategóriában van, a legnagyobb lelki nyugalommal ajánlom bárkinek, aki egy jót akar enni. Viszont ahhoz, hogy tökéletes legyen, ezeket az apró hibákat javítani kell. Egyébként pedig szívesen próbálnám még ki más elismert séfeknek a hasonló éttermeit (lehetőség szerint ennél nem magasabb árkategóriában), akinek van ilyen ötlete, hogy hova mehetnék az kommentben jelezze! 

Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről:
https://www.facebook.com/sefasztala/?hc_ref=ARRCpG7YK2c1BMSSfqwgP2WC-g_nlTC6h8T-TJvGofWPOo9EZdwW-LxFQKS7qytg4rU&fref=nf

Ui.: Tegnap nyílt meg a Séf Asztala második étterme a Papp László Sportarénában, amely csak rendezvényeken lesz nyitva, de érdemes meglátogatni. 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról