A pilóták rangsora a 2020-as Formula 1-es szezonban, 2. rész
Az
előző cikkem után következzék a listám második része, ami egyben az első fele,
vagyis azok, akik úgy gondolom, hogy idén a mezőnyben a jobb teljesítményeket
nyújtották. Természetesen továbbra is fennáll, hogy a listám szubjektív, lehet
vele vitatkozni, ha szeretnél, kommentben meg is teheted. No de nézzük, kik
azok, akiknél úgy gondolom, hogy jár nekik a gratuláció, és a teljesítményük
indokolta, hogy – most már biztosan tudjuk – jövőre is itt legyenek.
10. Kimi Raikkönen
Azt
gondolom, hogy a tavalyi év után ez most kicsit gyengébb szezonja volt a finn
világbajnoknak, de ez legalább annyira betudható az autónak, mint neki. Az
ugyan nem néz ki jól, hogy időmérőkön kikapott a csapattársától, de a futamokon
rendszerint előtte végzett, ráadásul rutinos vén rókaként valahogy mindig a
kiscsapatok mezőnyének élére tudta egerészni magát. A pontszerzései
emlékezetesek maradtak, a portugál nagydíjon teljesített első köre meg
különdíjat érdemelt, be kell ismerni, nem akármilyen teljesítmény volt. Sajnos
e mellett azért voltak szürkébb futamai is, ahol kevésbé tudta megmutatni, hogy
mit tud (leginkább az időmérők miatt), de ha picit erősödik az Alfa Romeo,
akkor jövőre is biztosan harcolhat még a pontszerző helyekért.
9. George Russell
Talán
páran picit meglepődnek most, mert arra számítottak, hogy a brit versenyzőt
előrébb fogom helyezni. A tavalyi évhez hasonlóan időmérőn masszívan verte a
csapattársát, ráadásul a 6 gyenge autót vezető pilóta közül ő volt a
legtöbbször, aki a Q2-be jutott, szám szerint 9 alkalommal. Ez fantasztikus teljesítmény, főleg, ha
a csapattársa hasonló teljesítményét vesszük alapul. Ezenkívül bár elrontották
a versenyét, a Mercedesben is kiemelkedőt tudott mutatni, nem sokon múlott a
futamgyőzelem. Akkor mégis mi a baj? A tavalyi évben azt mondtam, hogy azzal a
kocsival nem volt igazán realitása a pontszerzésnek. Azt gondolom, hogy az idei
évre viszont ez nem igaz, Russelnek két alkalommal is reális lehetősége nyílt
rá, de Mugellóban az utolsó rajtot rontotta el, Imolában meg a Saffety Car mögött
fogott falat. És bár kellett ő is ahhoz, hogy ezek a lehetőségek megadassanak,
de utána saját hibájából el is rontotta őket. Ezért is nem gondolom azt, hogy
az az egy futam bebizonyította volna, hogy Russel is világbajnok lenne a
Mercedes-szel. Nagyon gyors, de a stabilitás kell ahhoz, hogy a listán feljebb
helyezzem. Ennek ellenére nem volt ez egy rossz szezonja egyáltalán.
8. Lando Norris
Tavaly
azt írtam, hogy már nem fér bele akkora lemaradás a csapattársától, mint
2019-ben. És ha úgy vesszük, ezt teljesítette is, sőt, időmérőkön és futamokon
is 9-8-ra le tudta őt győzni, ráadásul rögtön az első futamon dobogóval
indított, ami nem kis teljesítmény. Viszont a szezon második felére úgy tűnt,
hogy ismét inkább Sainz dominál. Ráadásul mindent egybevetve, amíg tavaly azt
mondtam, hogy Norris volt a pechesebb pilóta, addig idén ez a spanyolra igaz,
szerintem ebben az évben el lehetett volna várni Landotól, hogy legyőzze a
csapattársát, ami végül nem sikerült. Ennek ellenére gyors és konstans
teljesítményt nyújtott, ami nagyon kellett ahhoz, hogy bezsebeljék ezt a
McLaren számára nagyon értékes konstruktőri harmadik helyet.
7. Charles Leclerc
Talán
ő a másik pilóta, akit sokan előrébb vártatok, és ugyanazért nincs magasabb
helyen, amiért Russel. Itt is le kell szögezni, az autójához képest Leclerc
pokoli gyors volt, bár mondjuk azt nagyon nehéz megítélni, hogy vajon mi is
volt a kocsi reális tudása, mert számomra az is tény, hogy Vettel közel sem
hozta ki a maximumot, ami benne van. De ettől még tény, Leclerc hatalmasat ment
és két dobogójával úgy tűnt, hogy ő lesz a Ferrari megmentője. De ahogy Russel
esetén, úgy nála sem tudok elmenni a mellett, hogy nagyon sok vezetői hibája
volt. A Stájer nagydíjon a csapattársát lökte ki, Törökországban is önhibájából
bukott dobogós helyet (szerencsére csapattársa javára), és a Szahír nagydíjon
is érthetetlen módon okozott balesetet az elején. Azt látom, hogy a hibák terén
a tavalyi évhez képest egyáltalán nem fejlődött, és bár az autójával jól bánik,
a következetesség nagyon fontos a Formula 1-ben. A jövő évre ebből a szempontból
kíváncsi leszek, mert új csapattársa úgy érzem, hogy egy kicsit lassabb, ám
konstansabb pilóta nála. Érdekes csata lesz kettejük között.
6. Carlos Sainz Jr.
És
akkor jöjjön is az a csapattárs! Az előző évét nem tudta felülmúlni ugyan, de
ebben a szezonban sincs miért szégyenkeznie a spanyol versenyzőnek. Az elején
egy picit aggódtam érte, mert az első pár futamon Norris meggyőzőbbnek tűnt, utána
meg amikor azt éreztem, hogy megint Sainz kezdi a meggyőzőbb teljesítményt
nyújtani, több alkalommal balszerencséje is volt (Silverstone, Belgium, Toszkán
nagydíj), Oroszországban meg ő vétett egy tőle nagyon szokatlan hibát. A szezon
végére azonban megint minden összeállt nála és nagyon stabil futamokat hozott,
a Bahreini nagydíjon szerintem a verseny embere volt, és végülis élete eddigi
legjobb helyezését is elérte ebben a szezonban. Szóval jár neki a dicséret. Úgy
érzem, hogy egy nagyon harmonikusan működő csapatot hagy hátra, ahol egy remek
pilótapáros és hangulat alakult ki (ha megnézzük, miként búcsúzott és
összevetjük Vettellel, ég és föld), ráadásul jövőre motorikusan is úgy tűnik,
hogy erősödni fognak. Lehet, hogy már nem örül annyira, hogy a Ferrarihoz
igazol? J
5. Pierre Gasly
Az
Alpha Tauri, bár technikában jócskán az utolsó hármas felett állt, de
összességében egyértelmű lemaradása volt a 3-6. helyezett csapatokkal szemben.
Ehhez képest kifejezetten felértékelődik a francia versenyző teljesítménye.
Önmagában véve az, hogy győzelmet szerzett, nagy fegyvertény, de persze tudom,
ehhez nem kis szerencse és Hamilton büntetése is kellett. Ami viszont még ennél
is meggyőzőbb számomra, hogy 10 alkalommal volt képes pontszerző helyet
szerezni ezzel a kocsival és bizony vannak olyan pilóták, akiknek ez erősebb
kocsival is kevesebbszer sikerült. Mindezt úgy, hogy neki is volt mind
technikai hibája, mind vétlen balesete. Tavaly azt írtam, hogy a lefokozása
után mintha új életre kapott volna, idén meg ott folytatta, ahol tavaly
abbahagyta. Jár a kalapemelés.
4. Sergio Perez
Nem
úgy indult a szezon a Racing Point pilótájának az első pár versenye, ahogy
gondolta. Az első futamnak a legvégén csúszott nagyon hátra, egy másikon
önhibájából vesztett pontokat, majd a Covid miatt 2 futamot is ki kellett
hagynia, ráadásul egyre erősebbé váltak az azóta már igaznak bizonyult
Vettel-Aston Martin pletykák. A szezon második fele azonban nagyon jól sikerült
neki. Ráadásul utolsó előtti Racing Pointos futamán – ha szerencsével is – de
életében először a futamgyőzelem is összejött neki. Egész éves stabil
teljesítményét mi sem bizonyítja jobban, hogy önerőből minden alkalommal
pontszerző helyen végzett, csak kétszer a technika, kétszer a Covid akadályozta
meg ebben. Ahhoz képest, hogy milyen instabil volt a helyzete, nagyon stabil
teljesítményt nyújtott, azt gondolom, megérdemelte a jobb ülést, és könnyen
lehet, hogy ezzel megvan a jövő év legerősebb pilótapárosa. Hacsak…
3. Daniel Ricciardo
Noha
pontszám szerint nem az ausztrál versenyző volt a „Formula 1,5” győztese, de a
legmeggyőzőbb teljesítményt szerintem mégiscsak ő nyújtotta. A stabilitás
szobrát akár róla is lehetne mintázni, összesen 3 futamon nem ért célba
pontszerző helyen, melyek közül az egyiken technikai hiba akadályozta meg
ebben. Ráadásul neki nem voltak olyan extrém szerencsés előrejövetelei, mint
mondjuk Gaslynak és Pereznek, amikor dobogókat szerzett (oké, minden dobogóhoz
kellett idén némi szerencse és, hogy a 2 Mercedes egyikével vagy Verstappennel
történjen valami, de nem voltak olyan szerencsés szituációi, mint mondjuk
Gaslynak vagy Oconnak). Csapattársát folyamatosan verve szinte egymaga húzta a
hátán a Renault-t, amely hosszú évek után végre ismét a dobogóra tudott állni (ez
utóbbi a sok befektetés mellett egy csapatfőnöki tetoválásba is került). Jövő
évben Ricciardo ismét csapatot vált, a Mercedes motorokkal erősítő McLarenbe,
amivel azt gondolom, még nagyobb esélyekkel harcolhat a dobogós eredményekért.
Izgalmasnak ígérkezik.
2. Max Verstappen
Ne
legyen kétségünk, ami ebben a kocsiban van, azt Max kihozta. Nemcsak
folyamatosan hozta vele a dobogós helyeket, de számos alkalommal meg tudta
keseríteni Bottas, egyszer-kétszer meg még Hamilton életét is. Teljesítménye
azért süvegelendő meg főleg, mert tény, hogy a Mercedes ezúttal nem kis
technikai fölényben volt az ellenfeleivel szemben, ehhez képest, ha nincs ennyi
technikai problémája, Max simán átugrotta volna Bottast. Nagyon magas
színvonalon versenyzett, és szinte már teljesen kinőtte azt a hebrencs stílust,
ami 2018 első felében jellemző volt rá. Az egyetlen dolog, ami miatt nem akarom
neki megadni az első helyet, az a törökországi futama, ami azt gondolom,
nyerhető lett volna a könnyelmű hibája nélkül.
1. Lewis Hamilton
Óriási
technikai fölény ide vagy oda, ez az év nem lehet kérdés, hogy Hamiltoné. Bár
az első futamán aggódtam kicsit, utána gyakorlatilag nem volt megállás. A
szezon futamainak több mint a felét megnyerte úgy, hogy önerőből az első 15 futamból
kétszer sikerült legyőzni (plusz kétszer büntetések hátráltatták az életét).
Utána ő is a koronavírus miatt kényszerpihenőre került, majd a sokak szerint
túl rövid pihenője után az utolsó futamon már nem tudott kimagasló
teljesítményt nyújtani, de a harmadik helyet így sem lehet rossznak tekinteni.
Ez az év ellentmondást nem tűrően az övé volt, nincs kérdés. És bár a jövő évre
neki még nincs szerződése, de ne legyen kérdés, hogy alá fog írni és jövőre
újra a világbajnoki cím legnagyobb esélyeseként fog küzdeni.
Ez az
én listám. Ha valamivel nem értesz egyet, írd meg kommentben! Tervezek még
Hamilton 36. születésnapjára egy cikket a 10 legnagyobb futamgyőzelmével. Bár a
lista nagyjából megvan, de ha befolyásolni akarsz, még írhatsz véleményt, hogy
szerinted melyik futamnak lenne ott jó helye! :)
Ha
szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog
facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/
Megjegyzések
Megjegyzés küldése