Egy kis Itália – Bellozo, Budapest-Pécs, Quattro Formiaggi pizza + Nutellás-mascarponés Calzone


Az, hogy vasárnap kipróbáltam a Bellozo Pizzériát a Corvin Plázában, igazából a véletlen műve volt. Meg akartam nézni a Telekocsim pontos indulási helyét és a Bellozo wifije nem volt kódolva, ezért be tudtam lépni a hálózatukba. Viszont ebédelni is szerettem volna, és ha már így alakult, azt gondoltam, tegyünk vele egy próbát. Olasz étterem, van pizza, nagy baj biztos nem lesz belőle. Így hát rögtön meg is szemléltem az étlapjukat.

Első pillanatra nagyon szimpatikus volt, hogy a klasszikus pizzák 900 és 1.200 forint között vannak, amik elég baráti árak, főleg egy olyan helyen, amelyik eredeti olasz pizzaként reklámozza a termékét. Azonban az ördög a részletekben rejlik. A pizzáik 24 cm-es átmérőjűek, miközben sok másik helyen 32 cm-esek. Ez nem tűnik nagy különbségnek, valójában azonban annyira nem is kicsi. Egy 24 cm-es átmérőjű pizza területe ugyanis 12x12=144x3,14 452,16 négyzetcentiméter, egy 32 centiméteresé ellenben 803,84 négyzetcentiméter. Tehát látszólag az egyik háromnegyede a másiknak, valójában azonban 56,25%-a, tehát a felénél csak egy kicsit nagyobb. Ezzel együtt is vállalhatónak gondoltam a dolgot, főleg, mert egy egész pizzát úgysem tudok mindig megenni. Úgyhogy kipróbáltam a helyet, méghozzá egy négysajtos pizzával, és arra az esetre, ha nem lenne elég, desszertként egy Nutellás-mascarponés calzone-t is rendeltem magamnak. Maga a hely egyébként kényelmes, örülök, hogy az étkezőudvartól zárt helyen van, az asztal alá pedig kényelmesen le tudtam tenni a táskámat is. Szóval ilyen szempontból a hely minden igényt kielégített.

Az étel nagyon gyorsan készült el, szerintem kb. 5-6 perc lehetett. A pizza méretre egyáltalán nem tűnt kicsinek, és ami tetszett, hogy egy kis rukkola salátát tettek a tetejére. Bár kérdés volt számomra, hogy ez elsősorban esztétikai tuning-e vagy az étel szerves része, de nekem bejön, ha egy négysajtos pizzán a négy sajton kívül valami más is van (ami nem hús, mert az nem a négysajtos pizzára való). Pár helyen a paradicsomot használják erre a célra, ami jó, de a rukkola saláta még jobb, mert egy nagyon jó, egyedi, karakteres ízt ad az ételnek.

A pizzatészta nagyon jól sikerült. Viszonylag vékony, de nem papírvékony, frissen készült és ropogós. Külön kiemelném a szélét, két szempontból is. Az egyik, hogy viszonylag kicsi része az ételnek, a feltétek szinte a teljes ételt beborítják, a másik, hogy a frissessége és a minősége miatt abszolute fogyasztható, sőt, kifejezetten finom része az ételnek.  Mintha egy sós kifli frissen érkezne a sütőből. A szósz is folytatta a jó sorozatot. Paradicsomos, és az itáliai fűszerek érezhetők benne. Nagyon kellemes, és a mennyiségével sem spóroltak.

A sajtok is nagyon ízlettek, itt azonban már van egy kis kritikám. A sajtok mennyisége igencsak nagy, ezzel nincs gond, de ha csak az ételt kóstolom, nem mondanám meg, hogy ebben négy különböző sajt van. Markánsan érződik egy nemespenészes sajt, ami a pizza egyes részein van. A maradék 3 sajt azonban összeolvadt, így nem tudnám megmondani, maximum megtippelni, hogy mi lehetett ez a három. Ez persze nem egy nagy gond, de én azért szeretem, ha el tudom különíteni a sajtokat egy pizzánál. Ezzel együtt az egész étel nagyon jó.

Térjünk rá a desszertre. Azonnal egy pozitívum volt itt is, hogy frissen készült ételt kaptam, ami egyszerű, de mégis csábítóan nézett ki. A töltelék mennyiségét tesztelve azonnal félbevágtam az ételt, és megnéztem, mennyi nutella vagy sajt folyik ki belőle…hát nem sok. Úgyhogy bele is néztem az ételbe, és az alábbit vettem észre:




Nos, igen, ez nem túl sok…valahol abban a reményben voltam, hogy színig lesz töltve az étel, nos, ebben tévedtem. Egyébként ezt leszámítva nagyon ízletes volt. A sajt és a nutella keveréke nagyon ízletes töltelék, a tészta meg friss, ropogós, szóval nem lehet rá panasz, tényleg csak a szélén jobb lett volna kicsit több krém.


És akkor most jön valami, amivel eddig még nem találkoztatok nálam: tegnapelőtt tudtam meg, hogy a Bellozo Pécsett is kinyitja a kapuit, mint első vidéki helyszín. Úgyhogy a Black Friday alkalmával úgy döntöttem, hogy bemegyek és megrendelem ugyanazt az ételkombinációt, amit vasárnap ettem, és megnézem, mik a különbségek.

A hely Pécsen is kissé zártabb, mint az étkezőudvar kajáldái, ennek most is nagyon örültem. A rendelést leadtam, amit azonnal felvettek. A várakozási egy picivel hosszabbra sikerült, összesen nagyjából 10 perc volt, ugyanakkor az étteremben majdhogynem telt ház volt, meg ez a 10 perc egyébként sem kifejezettem hosszú. Szóval részemről ez is teljesen oké. Az ételek kinézetre és ízre nagyjából hasonlóak, az olaszos fehling itt is megvan, a kiszolgálás is kedves, így a továbbiakban csak a különbségekre megyek rá.

Kicsit vastagabbnak tűnt a pizza tésztája itt. Ez abból a szempontból jobban bejött, hogy
picit laktatóbb volt itt, viszont a ropogósságából vesztett az étel. Helyenként itt is nagyon ropogósnak éreztem, de másutt kevésbé. Hasonló kettősséget véltem felfedezni a desszertnél is. A tészta itt is finom, de azt a frissességet, amit Budapesten tapasztaltam, itt most nem éreztem, lehet, hogy kicsit hosszabb idő telt el az étel elkészítése és kiszolgálása között vagy nem tudom. A töltelék tekintetében azonban jobb volt, ezt tényleg fullra megtöltötték, és minden egyes falaton éreztem a nutellát és a mascarpone sajtot egyaránt.

A két helyszínen érződik, hogy azonos üzletláncból származnak, apró különbségek voltak. Érdekes, hogy budapesti hely minőségében kifogástalan volt, mennyiségben azonban apró hibákat találtam, míg Pécsett a mennyiséggel nem volt semmi problémám, a minőségnél azonban apró hiányosságokat éreztem. Azonban itt fokozottan hangsúlyozom az „apró” szót. Igazából egyik hiba, amit írtam, sem olyan, ami a hely pozitívumait lerombolná, ezek javítható dolgok. Ha viszont összegészében nézem, akkor finom ételek voltak, amikkel jól laktam, és vega létük ellenére teljes értékű ételként funkcionáltak. Ami az árukat illeti, 1.480 forintot fizettem a pizzáért és a desszertért (Pécsett ma a Black Friday miatt 20% kedvezmény kaptam), ami szerintem teljesen jó ár érte. Szóval bátorítani tudlak titeket, hogy próbáljátok ki, akár Pesten éltek, akár Pécsett!

Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.bellozzo.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról