Egyszerű menü – Panír étterem

 

A Nagy Lajos király útján Pécsett szinte sorban vannak egymás után a különböző éttermek, amelyekkel érdemes lehet tenni egy próbát. A hamburgerek kedvelői, valamint a kicsit komolyabb reggeliket szeretők a Bagoly Street Foodot próbálhatják ki, a Gyrosok kedvelőinek a Repeta, a lángososoknak a Sültetvény jelenthet egy kellemes étkezést. Van azonban ott még egy hely, amiről eddig még nem írtam, de már voltam ott párszor. Ez pedig a Panír. A nevéhez méltóan az étterem elsősorban a rántott ételek felé húz, ezeket akár szendvicsben, akár tálban körettel lehet kérni, de e mellett néhány salátaféle is gazdagítja a hely repertoárját. Amit igazán szeretek az a menüjük, ugyanis jár hozzá két szelet hús (vagy rántott vega étel), köret, saláta és egy szósz. Erre voltam kíváncsi az első kóstolásomkor.

 


Ehhez a menühöz két darab húst lehet választani, akár vegyesen is. Eddig a csirkecombot, a halat és a sertéskarajt kóstoltam, illetve szendvicsben már a csirkemellet is. A kétféle csirke egyaránt nagyon rendben van, mindkettő szaftos, a panírja ropog, és a mérete is oké. Az külön tetszett, hogy egy alkalommal, amikor a csirkecomb darabom nagyon kicsit volt, odatettek grátisz egy másik kisebb darabot és így a két kicsi lett egy hús, ami mellé kaptam még egy sertéskarajt. Ez azért azt jelenti, hogy a hely számára fontos a vendég, amit én mindig pozitívnak értékelek. A hal is ízlett, egyedül a karajjal nem voltam 100%-osan kibékülve Az is finom, csak rajta maradt az egyik szélén egy zsírosabb rész, amit annyira nem volt nagy élmény enni. De magával a hússal ott sem volt bajom, ez a hiba meg egyszer történt meg, ami betudható egy véletlennek is.

 


A krumpliból jó sokat adtak, de sajnos itt jutunk el a kóstolás talán leggyengébb pontjához. Eddig kétszer kóstoltam a burgonyát ott és mindkétszer kicsit keménynek tűnt és az a friss melegség is hiányzott belőle, ami nálam kell egy hasábburgonyához. Nem azt mondom, hogy hideg volt, de az azért érződött, hogy nem frissen készítették. A coleslaw saláta ízlett, picit darabosabb annál, mint ami a kedvencem, viszont kellően szaftos és az íze is nagyon finom. A szószokból már többet próbáltam, a BBQ is ízletes, de az igazi kedvencem az áfonyás tartár, bár nem meggyőződésem, hogy helyben készült (persze lehetséges), de a tartár – ami eleve illik a csirkehúsokhoz –nagyon selymes, krémes, az a kis áfonya pedig még többet ad hozzá ízben.

 


Kóstoltam már korábban a csirkés szendvicsüket, ami tortillában vagy paniniben is kérhető. Nagyon szeretem egyébként, a friss hússal készült szendvics össze sem hasonlítható a sok boltban, illetve kisbüfében kapható húsos szendviccsel, illetve zöldségekből és szószból is jó sokat kaptam mindig. Valahogy az volt az érzésem, hogy a paninis verzió nagyobb, de nem hinném, hogy több alapanyag lenne benne, inkább csak arról van szó, hogy ez egy tömörebb pékáru. De ízben mindkettő teljesen rendben van.

 

Ami az árat illeti, a szendvicsek, amikor legutóbb ott jártam, kijöttek egy ezresből, a két húsos menü meg 1.600 forintba került (a weboldalukon most 1.990-ért látom, nem tudom, hogy drágult-e a hely a legutóbbi kóstolásom óta, vagy ez egy kiszállítási ár-e, ami értelemszerűen drágább). Szerintem mindkettő nagyon jó ár az ételért, mennyiségileg abszolute laktató és az árához képest kifejezetten nagy is. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ez a hely a gasztronómia magasiskolája, de nem is kell minden étteremnek annak lennie. Ez egy olyan hely, ahol jó áron, nagy mennyiségű ételt adnak és a minőség is teljesen rendben van. Így hát bátran merem ajánlani. Egyedül a krumpli miatt nem adom meg a maximális pontszámot.

 

Értékelésem: 9/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://www.panirpecs.hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról