Nyaralási élményeim – Fortuna Hotel, Miskolctapolca

 

Korábban már két cikket írtam a miskolci élményeim kapcsán, egyet a környékbeli fürdőkről, egyet pedig az egyik ott kipróbált étteremről. Ugyanakkor a legtöbb esetben nem volt szükségem arra, hogy éttermekbe járjak, ugyanis a Fortuna Hotelben volt reggelink és vacsoránk egyaránt. Bár most már szezonon túl vagyunk, így ez a svédasztalos jellegű étkezés szerintem nincs meg, de lesz még nyári szezon, ezért úgy gondoltam, írok egy élménybeszámolót arról, hogy mi jókat ettem ott és mi volt róluk a véleményem!

 


Reggelik tekintetében javarészt egy állandó, bőséges, svédasztalos étkezés volt. Erről sajnos nem készítettem fotókat, de ez csak feledékenység volt a részemről. Lényeg a lényeg minden nap volt egy „hideg és édes” asztal, amin lekvárok, méz nutella, kalács és gofri is helyet kapott, meg néhány tejes ital, egy „hideg-sós” asztal, ahol felvágottak, sajtok, zöldségek voltak, és négyféle meleg étel. Ebből kettő, a tojásrántotta és a virsli állandó volt, és minden nap felkerült az asztalra két egyedibb fogás is. Ezek között voltak olyan klasszikusak, mint a főtt- vagy tükörtojás, a bundás kenyér, vagy éppen a pirított bacon, de olyanokkal találkoztam, mint a mini pizza szeletek, a lecsó, de egyik nap talán valamilyen sült velő is került az asztalra. Ezeken kicsit csodálkoztam, ilyeneket nem sűrűn (vagy inkább sosem) szoktam reggel enni, de ahogy nézem reggeliző helyek étlapkínálatát, abszolute megtalálom őket, így csak az én étkezési szokásaim térnek el ettől.

 

Ízek tekintetében semmi gond nincs, a hideg fogások jó alapanyagokból állnak, de a meleg ételek közül is mind a tojás, mind a bundás kenyér, mind a bacon ízlett (velőt nem akartam enni). Az egyetlen apró kritikám, hogy bundás kenyér szerintem lehetett volna gyakrabban is, klasszikus reggeli étel, nagyon szeretem, heti egynél többször kóstoltam volna. De ezt leszámítva minden tökéletes. Italok terén gyümölcslevek, tej, kávé, tea és joghurtitalok is voltak, ebből szerintem mindenki tud választani magának valót.

 


Vacsora tekintetében általában egyféle leves, 3-4 különböző főétel és 1-2 desszert, amit tartalmazott a kínálat, plusz gyümölcs és savanyúság is mindig volt. Ez azért bőven elég változatos ahhoz, hogy bárki megtalálja a maga kedvencét. Az viszont mindig nagy dilemmát okozott nekem, hogy egyféléből egyek a főételek közül, vagy többfajtát kóstoljak meg. Első nap maradtam az egyfélénél, a sült kacsacomb-tört burgonya-pezsgős párolt káposzta hármasnál. Általában egyébként kis szeltekben készítették el a húsokat, nyilván azért, hogy a vendég minél többfélét kóstolhasson, itt viszont meghagyták egészben a combokat, ami ennél az ételnél teljesen indokolt. A hús nagyon ízlett, omlós volt, jól fűszerezett. A krumpli is ízlett, a káposzta annyira nem, de szerintem ennek az az oka, hogy nem iszom alkoholt, és a pezsgő íze azért érezhető volt benne. De biztos vagyok abban, hogy akit ez nem zavar, annak erről is nagyon jó véleménye lesz. Desszertként utána amerikai palacsinta és profiterol is volt (amit elsőre fagyinak néztem J ), mindkettő ízlett, a palacsinta kellemesen édeskés volt, a hozzá ehető szószok hagyományosak, de ízletesek, a profiterol tésztája jól készült, és a krém íze is kellemes, több nem is kell.

 


Másnap volt talán a legkellemesebb emlékem, nem csak az étel, hanem a gesztus miatt is, amit kaptam. Sikerült lekésnem a vacsorát, de telefonáltam, így eltették azt nekem. De olyan adagot, amit szerintem életemben nem ettem vacsorára, mindenből, ami volt, natúr csirke, magos bundában rántott hús és óvári szelet, elég nagy adagot kaptam. Nagyon nem tudom ragozni, mindhárom ízlett, az óvári szeletből a gombákat ki kellett szednem, mert az nem szeretem, de a három húsból ízesítésben az tetszett a legjobban, de a másik kettő is finom volt. A marhahúsleves amit kaptam, jó fűszeres, ahogy szeretem, a szilvás piskóta puha és nem spóroltak a szilvával. Bár nem tudtam mindent megenni, amit a tálamra tettek, de ez egy fantasztikus vacsora volt.

 


Keddi napon zöldborsó-levest kaptunk, ami szerintem szintén hús alapú leves volt az íze alapján, ez is rendben volt. Főételként ha jól emlékszem sertéstarját ettem, bár erről most nem készítettem képet. Nem tudnék belőle semmi rendkívülit kiemelni, de rossz sem volt. Desszertként pedig készítettek pudingot. Nem egy bonyolult desszert, de szeretem, úgyhogy semmi gond nem volt vele, köszönöm.

 


Szerdai napomon megint majdnem elkéstem, de a vacsora végére még odaértem, igaz, addigra kicsit lecsökkent a készlet. Viszont maradt még gyümölcsleves, valamint sertéspörkölt, illetve az első nap már kóstolt amerikai palacsinta. A leves mindent hozott, amit egy gyümölcslevesnek hoznia kell, ízében kellemesen savanykás, sok gyümölccsel, teljesen jó. A sertéspörkölt meg egy másik nagy kedvencem volt, a szaftja markáns, fűszeres, a hús puha, ízletes, nagyon kedveltem. A desszertről már beszéltem korábban.

 


Csütörtökön nem ott vacsoráztam, pénteken a levest kihagytam, ettem viszont rántott, valamint barackos csirkemellet. Ezúttal is ízlett mindkettő, a natúr csirkét megint leteszteltem magában, hogy mennyire száraz a barack nélkül, de egyáltalán nem volt az, nagyon omlós ételt. Desszertként ezúttal egy süteményt kaptunk, amiről először azt hittem, hogy vaníliakrémes, de valójában egy túrós-barackos desszert volt. Megmondom őszintén nekem picit édes volt, a túrónál jobban szeretem, ha van egy hűsítő, citromos íze, ezt itt picit hiányoltam, főleg mert a rajta lévő barack is inkább az édességet erősítette. De mindent egybevetve ez azért egyáltalán nem volt rossz.

 


Árakról itt nehéz beszélni, mert nem éttermi rendelések voltak ezek. Szezonban egy napi szállás 12.000 forint egy főnek (több főnél arányosan olcsóbb), amibe benne van egy kényelmes és tiszta szoba, a reggeli, a vacsora, valamint a jakuzzi használatának a lehetősége is, a szobában van TV, wifi (az néha picit akadozott), egy íróasztal. Összességében mind a szállással, mind az étkezéssel maximálisan elégedett voltam, utóbbiban külön öröm, hogy nem volt mennyiségi limit sem, azt és annyiszor ehettünk a reggeli és a vacsora ideje alatt, amennyit és ahányszor akartunk. Az ételekkel maximálisan elégedett voltam, csak 1-2 fogás meg köret volt, amit nem éreztem az ízlésemnek megfelelőnek, viszont ha az ember egy hétig eszik ugyanott és minden nap mást, ráadásul többfélét, akkor természetes, hogy lesz 1-2 étel, ami távolabb áll az ízlésétől, így ezt nem rovom fel. Azt gondolom, hogy amit egy jó szálláshelynek meg kell adnia, azt a Fortuna Hotel megadja, az ételek háziasak kellőképpen változatosak, így semmi hiányérzetem nincs, bátran ajánlom mindenkinek!

 

Értékelésem: 10/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://fortuna-hotel.hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról