Korai volt az öröm – Star Kebab, Budapest

 

Habár a budapesti török éttermek általában nem tartoznak a kedvenceim közé, nemrégiben volt 1-2 egész pozitív példám, ami arra sarkallt, hogy próbáljak ki új helyeket. Ezért az egyik nyár estén, amikor Budapesten voltam, úgy döntöttem, hogy kipróbálom a Nyugati pályaudvar mellett lévő Star Kebabot. Bár a hely nevében a kebab szó szerepel, az étlapja ennél összetettebb, hagyományos húsételek, néhány török étel is helyet kap, illetve egy az átlagosnál lényegesen nagyobb desszert-szekció is. Ezúttal viszont maradtam a gyrosnál (Kebab a hely neve, de gyros az árult termék…ezt sosem értettem), valamint egy üdítőt és egy palacsintát rendeltem mellé. Mivel a palacsinta előre elkészített, csak a gyros készítését kellett megvárnom, ami gyors volt, így 2-3 perc után már az asztalomon volt az étel.

 


Sajnos amint kóstoltam, előjött minden sztereotípiám, ami a török kebabosokkal kapcsolatban van. Ugyanis ha őszinte akarok lenni, igazából semmit nem tudnék kiemelni az ételből, az összetevők az átlagos és a kifejezetten gyenge kategória között helyezkedtek el. A tortilla igazából semmi extra, funkcióját ellátja, de sok izgalmat és ízt nem ad hozzá az ételhez. A csirkehús, amit kértem (annyira nem volt meg a bizalmam, hogy a borjút kóstoljam) állagra jó, puha, omlós, fűszerezésében azonban kissé ízetlennek hatott, nem volt ehetetlen, de azért ettem már ennél jobbat. A zöldségek tekintetében nagy baj nincs, mindegyik ízletes, bár kicsit több szerintem elfért volna belőlük.

 

A két szósszal viszont nagyon nem voltam kibékülve. A csípős szósz vitán felül csípett, ugyanakkor ezenkívül ízben kb. semmit nem adott hozzá az ételhez, a joghurtos szószt pedig kóstolás közben annyira nem éreztem, viszont ismét előjött az az ominózus utóíz, amiről korábban már írtam. Nem voltam hálás érte. Mint ahogy sajnos az egész ételért sem.

 


Na, de megvolt a lehetőség a javításra a desszert formájában, ami ezúttal egy túrós palacsinta. Az első észrevételem, hogy a palacsinta hideg volt. Ez nagyon nem lepett meg, hiszen az előre elkészített palacsinta egy desszertes hűtőben volt, így erre számítani lehetett, ezzel együtt a hagyományos palacsinták esetén nem érzem szerencsésnek ezt a hőmérsékletet. Külsőre egyébként kifejezetten tetszetős, igaz, méretre nem túl nagy. Tény, hogy kettőt kaptam belőle, de igazából a kettőből jön ki egy rendes méretű. A tésztája egyébként egész kellemes, a benne lévő túró is rendben van. A tetején lévő öntetek közül a tejfölt nem igazán tudom értelmezni ebben az ételben, a csokoládé szerintem bolti termék, de nem rossz.

 


A gyrosért menüben üdítővel 1.100, a palacsintáért 600 forintot fizettem. Vegyesek az érzéseim, de mindkét étel kapcsán sajnos inkább a negatívba megy. Pusztán ár-mennyiség arányban a gyros még vállalható is lett volna, de sajnos az ízbeli hiányosságok miatt nem igazán éreztem azt, hogy megérné. A palacsinta – a hőmérsékletétől eltekintve – ízben tulajdonképpen rendben volt, de a 600 forint, ha belegondolok, hogy a Piros Talicska Csárdából 500 forintért kapok 2 darab, ennél lényegesen nagyobb, frissen készült csokis palacsintát, akkor egyáltalán nem olcsó. Így sajnos ez az étkezés inkább csalódás volt. De egyszer talán majd kipróbálom valamelyik másik ételüket, hátha az jobb lesz.

 

Értékelésem: 5/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://www.starkebab.hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról