Házhoz a pofonért – Pizza King Expressz, Húsleves + palacsinta

 

Korábbi Pizza Kinges cikkeimben írtam, hogy a pécsi Pizza King nem összekeverendő a budapestivel. Sajnos azonban nemrégiben én is elkövettem ezt a tévedést. Valami kis egyszerű ebédet szerettem volna rendelni, és mivel a Pizza Kinget ismerem, onnan kértem, a Netpincéren keresztül. Csak később vettem észre, hogy ez a Pizza King nem az a Pizza King, amiről korábban többször is írtam, hanem a budapesti lánc Pécsen megjelenő étterme. Azok alapján, amit Pestről hallottam, nem hozott lázba a felismerés, de úgy voltam vele, hogy legalább egy esély arra, hogy a rossz híreszteléseket megcáfolják. Meg hát, egy gulyáslevest és 3 palacsintát egy kis vanília öntettel csak nem lehet elrontani. Most már csak várni kell…

 

… és várni… és várni… és várni. Végül 90 perc telt el, amikor csörgött a telefonom. Azt hittem, hogy a futár, mert eltévedt, de kiderült, hogy a Pizza King egyik alkalmazottja, aki közölte velem, hogy megkapták a rendelésem, de nincs gulyáslevesük, viszont fel tudnak ajánlani helyette húslevest, ami ugyanolyan árban van (előre fizettem bankkártyával). Ennek a felajánlásnak sem örültem, de ami igazán kiakasztott, hogy ezek szerint az elmúlt 90 percben annyira nem futotta, hogy egyáltalán a futár elinduljon a kajámmal. Igazán csodás kezdet. Úgy voltam vele, hogy ez már nem tartom magamban, hanem közöltem is a diszpécserrel, aki csak annyit mondott, hogy ő nem tudta, hogy 90 perce rendeltem és ő erről nem tehet (jó, hogy nem jutunk el addig, hogy az én hibám, miért rendeltem ennyire korán…). Illetve nem tudom, lehet ez csak az én naivitásom, de ha már nem azt kaptam, amit rendeltem, és ennyit késtek, örültem volna, ha valami aprósággal, mondjuk egy üdítővel kompenzálnak, vagy akár csak annak, hogy valaki bocsánatot kért. De még az utóbbi sem történt meg, sem a diszpécser, sem a futár részéről.

 

Azért talán érezték a kellemetlenséget, mert a telefonbeszélgetés után kb. 25 perccel megérkezett az étel, de ez így is közel 2 órás várakozási időt eredményezett, ami teljességgel elfogadhatatlan. No de sebaj, reméljük legalább az ízek jók és akkor meg tudom bocsájtani ezt a késedelmet.

 

De előtte nézzük a csomagolást! Hagyományos leveses és szállítós doboz, mindkettő körbetekerve némi fóliával…egészen konkrétan ennyivel:

 

Na, ezt valaki értelmezze nekem! Miért kell közel másfél méternyi fóliát rátenni egy ételre? A levesnél esetleg el tudom képzelni, hogy azt nem akarták, hogy kifolyjon, de más helyről is rendeltem már levest, és ott sem jött elő ez a probléma, tehát nem kötelező elem. De a palacsintánál főleg nem értem. Szerintem semmit sem adott hozzá, de legalább elkönyvelhetek egy elégtelent a környezet-tudatosságra.

 

A leves levének ízéről nem fogok sokat írni, ugyanis nehéz dolog hosszan elemezni azt, ami nincs. Totál vízízű volt, szinte semmilyen fűszerezéssel, még a sót is alig éreztem. De legalább borsdarabok maradtak a leves alján, amire ráharapni igazán nagy élmény volt. A levesbe kerül egy kevés hús, ami borzasztó szárazra sikeredett, pár kocka sárgarépa és fehérrépa, valamint egy kis zöldborsó, amit viszont szinte nyersnek éreztem. Egy szó, mint száz, nem volt nagy élmény, és akkor nagyon finoman fogalmaztam.

 

No de sebaj, jöjjön a palacsinta! Amit rendeltem az egy túrós, egy áfonyalekváros és egy mogyorókrémes volt, vanília öntettel. Kinyitottam, ránézésre szép, vastag palacsinták és jól kinéző öntet…vagy várjunk csak, nem, a vanília teljes egészében lemaradt. Tehát két ételt rendeltem, az egyiknél nem azt kaptam, amit kértem, a másiknak az egyik elemét lespórolták, mindezt két óra alatt. Márcsak azért sem értem ezt az egészet, mert ha egyszer megtörténik az a csúfság, hogy valakit 2 órán keresztül várakoztatnak a kajára, és erről tudnak is, ráadásul másfajta levest is kap, mint amit eredendően kért volna, akkor utána a minimum, hogy amit küldenek, az hibátlan legyen. Erre még egy figyelmetlenség. Mi a franc van itt?

 

De ha ez még nem lett volna elég, jött az újabb sokk. A palacsinta tésztája nagyon vastag és száraz volt, elég kemény, alig lehetett vágni. És nyugodtan rátehették volna a figyelmeztetést, hogy nyomokban tölteléket tartalmaz, mert tényleg alig-alig véltem benne felfedezni. Hozzáteszem, hogy az áfonyalekvár egyébként bejött volna, kis egész áfonya darabkákat is tartalmazott, önmagában kóstolva kifejezetten kellemes, de az összképen ez már képtelen volt javítani.

 

Így a végén leszögezem: a vendéglátós is ember, ő is hibázhat, a kedvenc helyeimen is megtörtént már. Épp ezért nem szoktam az egyszer-egyszer előforduló apró hibáknak túl nagy jelentőséget tulajdonítani, ha látom a javítási szándékot, a lelkiismeretességet, vagy egyszerűen csak azzal együtt is jó ételt kapok. Az eredeti Pizza Kingnek megbocsátottam a hosszú kiszállítást, a Panda étteremnek a rossz kaja küldését, mert mindenhol láttam, hogy nem volt szándékos, megbánták, sőt, még az egyik helyen kompenzáltak is. De itt nem volt mibe kapaszkodjak. Több figyelmetlenségből adódó hiba mellett az étel is rossz volt, és igazából a megbánás helyett is csak a mentegetőzést éreztem. Ezzel pedig eljutottunk oda, hogy semmit nem tudok kiemelni. Bár belegondolva, nemrégiben készítettem interjút egy kiváló vendéglátóssal, amit pár nap múlva a Bahír oldalán láthattok majd. Ő azt mondta, hogy fontos, hogy egy ebéd során a vendégnek nyújtott szolgáltatás a rendelésfelvételtől a kommunikáción és az ételen keresztül egészen a számla kifizetéséig egységes színvonalon mozogjon, mert ha csak az egyik rész is rossz, akkor már nem fog a vendég a tökéletesség érzésével távozni. Ha más nem is, itt az egységesség nem hiányzott: az elkészítés, az odafigyelés, a kiszállítás és az ételek minősége egységesen tré volt.

 

Az árat nem említettem, 1.290 forintot fizettem az ételért a kiszállítással együtt, ami egyébként nem vészes, hasonló áron kiszállítás nélkül ettem majdnem ugyanilyen menüt az Ízes Magyar Csemegék boltjában. De sajnos ez ebben a formában akkor sem érte volna meg, ha nekem fizettek volna ennyi pénzt az ételért. Márcsak azért sem, mert fél órával a kései ebédet követően kb. másfél órán keresztül volt hasmenésem és bár nem biztos, hogy emiatt, de ez előtt csak 2 pirítóst ettem aznap… Őszintén remélem, hogy mindenki, aki kipróbálja a helyet, ennél sokkal jobb élményekkel fog távozni, de nekem ez a hely mostantól tabu.

 

Értékelésem: 2/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/pizzakingexpresspecs/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához:https://www.facebook.com/velemenyes/

 

Megjegyzések

  1. Úgy érzem, hogy ezen tényleg nincs mit szépíteni. Annyit hozzátennék, higy a pesti pizzakingben rendeltem 6-7 alkalommal, ami kivétel nélkül időben érkezett, és számomra igen ízletes is volt. Aztán vagy máshonnan hozták, vagy szakács váltás volt, de a rendelésem valami iszonyat pocsék ízvilágot takart, majd egy hasmenés is társult hozzá. Én is úgy voltam vele, hogy 1 kis hiba bárhol előfordulhat, így adtam még egy lehetőséget... megbántam. Sajnos az utolsó rendelésem minősége ismétlődött meg, így a legutolsó lett a legutolsó!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról