Ebédmenük – Eozin Corso

Ez az a cikk, amiről sokat gondolkodtam, hogy megírjam-e. Amikor először tértem be ebédelni az Eozin Corsoba menüre, akkor elhatároztam, hogy írok róluk még egy cikket, hiszen az ebéd menüjüket eddig nem kóstoltam. De aztán az étlap kínálatból ugyanaz a pljeskavicsa tál volt a legszimpatikusabb, amiről korábban írtam. Van értelme ugyanazt az ételt kétszer górcső alá venni? Bár elsőre nemet feleltem a magamnak feltett kérdésre, de végül meggondoltam magam. Hiszen ezzel láthatom, hogy mi a különbség az A’la Carte étlap és a menüétel mennyisége és minősége között, ami mindig tanulságos. Ezenkívül kóstolhatok egy levest és egy desszertet is mellé, így azért némi újdonságról is fogok tudni írni. Így végül rászántam magam az írásos anyag elkészítésére. A menüm egy málnakrém-levesből, egy pljeskavica tálból és egy túrós palacsintából állt. Nomeg 3 dl szörpből, ami ugyan nem volt kiírva, de mondták nekem, hogy ez is a menü része. Igazból teljesen hétköznapi szörpről beszélünk, de azért – főleg ebben a nyári melegben – jólesik az embernek, ha kap némi üdítőt is az étele mellé. Szóval köszönöm szépen!

 

A levest kb. 5 perc után megkaptam, és bevallom, picit máshogy nézett ki, mint amire számítottam. Eddig amikor málnakrém-levest ettem, akkor egy nagyon sűrű krémlevest kaptam, vagy egy tejszínes-málnás levest. Ez most egy hagyományosabb gyümölcslevesnek tűnt, amiben a málna dominál. Ugyanakkor ez nem negatív kritika, csupán egy észrevétel, a leves ennek ellenére nagyon ízlett, a málna savanykás íze remekül átjött, és bár kicsit féltem a bazsalikom ily módon történő kombinálásával, de abszolute klappolt a dolog, remek harmóniát alkotott a két összetevő. A kezdés hibátlan!

 

A főétel esetében először megnéztem, hogy mik voltak a különbségek a legutóbbi tálamhoz képest. A hús valamivel vékonyabbnak tűnt, de nem olyan jelentős a különbség. A házi lepényből viszont lényegesen kevesebbet kaptam, helyét a sokkal egyszerűbb hasábburgonya töltötte be. Hagymából is kicsit kevesebbet került a tányérra, de ez nem zavart, sőt, azt mondom, ez az a mennyiségű hagyma, ami nekem optimális egy ilyen ételhez. Az ajvár viszont sajnos ehhez nem járt. Ugyanakkor, mielőtt nagyon elkezdenék kritizálni bármit, azért ne feledjük el, hogy legutóbb egy 2.400-es forintos ételt ettem, most pedig egy 1.890 forintos háromfogásos-üdítős menü részeként kaptam ezt az ételt, tehát ténylegesen ebben a menüben a főételért kb. feleannyit fizettem, mint a múltkor. Ha pedig ebből a szempontból nézem, akkor már kifejezetten jó. A hús megint hibátlanul készült, a balkáni fűszerezést éreztem benne, de nincs túltolva, a krumpli is finom, és a többi összetevő is ugyanolyan, mint múltkor. Menüételként tehát szerintem több, mint kiváló és nyilván nem várható el, hogy ugyanazt adják menüként, mint az étlap szerint kétszer annyi pénzért. Úgyhogy maximálisan meg vagyok elégedve.

 

Végül megkaptam a palacsintát, ami tovább folytatta a jó sorozatot. A tésztája viszonylag vékony, viszont elég sok túrkrémet tettek bele, ami nagyon finom, a citromot lehet érezni a túró mellett és talán mintha egy kis vaníliát véltem volna felfedezni az ételben. Kicsit bántam, hogy csak egy darab járt belőle, jól esett volna egy második, de ne feledjük, hogy ez most egy menüétel, nyilván ekként kell mindent kezelni. Mindent egybevetve a 3 fogással bőven jól lehetett lakni.

 

Összességében az ételért 1.890 forintot kell fizetni, ami azért drágább, mint amilyen menüket eddig kóstoltam. Viszont ne feledjük azt sem, hogy ezúttal 3 fogást ettem, üdítőt is kaptam hozzá, ráadásul az ételek mind minőségben, mind mennyiségben nekem sokkal jobban bejöttek, mint a másik 3 fogásos – kicsit olcsóbb – kínálat a Főtér étteremben (a leves és a főétel minőségben és mennyiségben is itt nyert, a desszert minőséget kb. azonos szintre teszem, de mennyiségben ott is az Eozin szerepelt jobban). És összességében, ha belegondolok, hogy ez egy menüétel volt, akkor talán most először tudom azt kimondani, hogy – kicsit magasabb ár ide vagy oda – ebben nem találtam semmi kivetnivalót (a látszat ellenére J). De ha valakinek sok ez a pénz, akkor 1.590 forintért desszert nélkül is megkóstolhatja az itteni fogásokat! Mindenképpen ajánlom kipróbálásra.

 

Értékelésem: 10/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)


Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/eozincorso/


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához:https://www.facebook.com/velemenyes/

 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról