Így kell ezt csinálni! – Piros Talicska csárda, babgulyás + túrógombóc

 

A Pizza Kinges meghiúsult gulyáslevesem után 2 nappal úgy gondoltam, próbálkozom ismételten valamilyen hasonló menüvel. Most viszont biztosra akartam menni, így olyan helyet kerestem, amiről jókat hallottam és ahol nem lesz gond. A Piros Talicska csárdát már régóta nézegettem, sőt, a Bahíron is tervben van már, hogy interjút készítek velük, de úgy voltam vele, hogy először ki szeretném próbálni. Hát most itt a lehetőség! Igaz, nem menüárakon, hanem rendes éttermi árakon vannak az ételek, de oda se neki, nem lehet mindig arra alapozni, hogy éppen az a menü, amit szeretek, azt meg tudjuk, hogy a minőséget meg kell fizetni. Az 1.190 forint meg egy igazán jó babgulyásért nem sok. A gulyás mellé desszert gyanánt pedig rendeltem egy adag túrógombócot is.


Csakhogy ezúttal egy kisebb problémába beleütköztem. A Netpincér felületén ugyanis bár ingyenes a csárda kiszállítása, de minimum 2.000 forintos rendelés kell, és jelenleg 1.980 forintnál tartottam, olyan meg nincs, hogy a különbözetet kifizetem „csak úgy”. Tehát kell még valami. Gondolkodtam mi legyen. A sima bolti üdítőket, amik itthon is vannak, nem szívesen rendelem ilyenkor, általában valamilyen mártást vagy dresszinget szoktam még extrában kérni, de ezekhez az ételekhez ez sem igazán passzol. Láttam azonban házi kovászos kenyeret 350 forintért. Noha ekkor még nem tudtam, mi kerül 1-2 szelet kenyéren 350 forintba, gondoltam, kipróbálom. Így ment is a rendelés és vártam.

 

Ezúttal nem kellett sokat várakoznom, kb. 40 perc alatt érkezett meg a kaja, ez bőven jó. 2 tálban kaptam meg a gulyást és a gombócot, a leveshez kis műanyag tálkában egy kevés tejfölt, a gombócnál a tejföl rákerült az ételre. És egy kis csomagban a kenyeret. De nem szeleteket, hanem egy egész kenyeret (oké, nem egy kilósat, de azért mégis…). Ami ráadásul még meleg volt. A házi kenyérről én azt hittem, hogy egy őstermelőtől beszerzett, boltban nem kapható kenyér lesz, de arra álmomban nem gondoltam, hogy ott sütnek egy külön kenyeret! Hát én teljesen el vagyok kényeztetve, pedig még meg sem kóstoltam semmit. A kenyérkéből rögtön vágtam egy kis szeletet. Nagyon finom, kívül ropogós, belül puha, kicsit sósabbnak éreztem, mint a legtöbb bolti kenyeret, de ez nem negatívum, inkább csak érdekesség.

A babgulyás jó sűrű volt, sok hússal, zöldséggel, nagyon tartalmas. Érdekesség, hogy itt viszont pont azt éreztem, hogy egy icipicit kevesebb sóval készül, mint az átlag gulyás ételek (félreértés ne essék, nem sótlan volt, csak általában többet szoktak belőle tenni) viszont így pont passzolt hozzá ez a kenyér, mintha csak ehhez az ételhez lett volna kitalálva. Nagyon jó! A mennyiségéről talán elég annyi, hogy alig bírtam megenni és utána kb. fél órát kellett várnom, mire megkóstoltam a desszertet.

 

A gombóc tekintetében inkább csak azt mondom, hogy „normál” adag Elsőre kevésnek is tűnt, mert csak 1 darabot kaptam, viszont az azért jó nagy, simán van akkora, mint más helyeken 2-3 kisebb gombóc. Így azért kicsinek semmiképp nem nevezném, főleg egy ennyire tartalmas főétel után. Egyébként abszolute hozza a hagyományos ízvilágot, kicsit több a citrom benne, mint amennyivel általában én enni szoktam, de nem zavaró mennyiség, és természetesen az édes tejföl és a morzsa sem hiányzik róla. Nagyon finom ez is.

 

A két étel egyébként 1.980 forintba kerül, ami a mennyiségeket és a minőséget nézve teljesen korrekt és én bátran ajánlom azt a kis extra kenyeret is hozzá, az amúgy kimagasló menünek számomra ez volt a legnagyobb erőssége. Összességében mindennel meg voltam elégedve, kiszállítás, minőség, mennyiség, ár, semmiben nem találok kivetni valót. És ezúton üzenném a Pizza King Expressznek: így kell dolgozni a vendéglátásban! A Piros Talicska Csárdától meg külön elnézést kérek, hogy egyáltalán egy bejegyzésben emlegetem a két vendéglátóhelyet.

 

Értékelésem: 10/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: http://www.pirostalicskacsarda.hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához:https://www.facebook.com/velemenyes/

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról