Vajon mi változott? – Pizza King Pécs, Jalapenos Barbeque burger menü


Amikor utoljára beszéltem Mészáros Csabival, a Mr. Remy Gyros bár tulajdonosával, azt mondta, hogy nem nagyon lehet olyankor írni, amikor az embernek nincs összehasonlítási alapja. Ezzel nem értek egyet, élményeket bármilyen ételről tud írni az ember, de tény, hogyha van egy összehasonlítási alap, akkor azért jobban a helyén tud az ember kezelni az ételt és a pontozásban is segít. Ha ilyen alapot választok, akkor az nálam rendszerint egy másik hasonló étel egy másik étteremből. Most azonban egy egyedibb összevetési alapot választottam: az „Én Elmentem” Blog régebben az én blogomhoz hasonlóan írt gasztronómiai témájú cikkeket (sőt, ott csak olyat írtak). És ott szó esett szűk 3 éve a Pizza King Jalapenos burgermenüjéről. Maga az étel engem is kíváncsivá tett, ezért úgy gondoltam, megrendelem ugyanazt, és megnézem, vajon mi változott a szűk 3 év alatt! No, lássuk.


Tehát Pizza King Pécs – akikről az elmúlt kóstoláson jó véleményen voltam – és egy egyedi csípős, BBQ-s burger, amihez krumpli és üdítő is jár. Már csak meg kell várni, amíg megérkezik…és bizony kellett is rá várni…és várni…és várni…és várni. Mire megérkezett az étel, nem kevesebb, mint 110 percet töltöttem várakozással, úgy, hogy nem volt kiírva a Netpincér felületére, hogy késés várható. Sajnos ez így eléggé kiábrándító. Az étel maga viszont frissnek tűnt, tehát nem a szállításnál volt a gond, valószínűleg az elkészítésnél csúsztak sokat.


Az étel ránézésre kb. közepes méretűnek tűnt, viszont azt azonnal észrevettem, hogy kicsit máshogy néz ki, mint amit a cikkben olvastam. A buci nem az a nagyon klasszikus, amit szinte minden olcsóbb burgeresnél láttam, hanem valami más. Nem akarom magam abban a hitben ringatni, hogy egy házi pékáruval van dolgom, de annak örülök, hogy azért adott egy kis változatosságot. Ízre egyébként enyhén édes, nem túl tolakodó, ez oké.

A hús mennyisége kapcsán is volt némi változás a Szívás Péter által írt cikkhez képest, én már „csak” egy húst kaptam, viszont jó nagyot, gyakorlatilag betöltötte a bucit. Ízében jó, állagában sajnos ennek is előjött, hogy kicsit inkább vagdalt húsos és nem húspogácsás érzést adott, de oda se neki, legyen ez a legnagyobb baj!

Szintén változás volt a lényegben, vagyis a Jalapeno-BBQ vonalon. Péter egy darált paprikás szószról írt, nálam már elég egyértelműen el volt különítve a két összetevő. A paprika karikákban volt benne, és bizony emberesen csípett, így jön a szokásos mondatom: gyerekeknek nem ajánlom (nem mintha bárki nekik szánta volna). Ugyanakkor a mellette megjelenő ízeknek köszönhetően nem egy csípős-sós szendvicset kaptam – mint a Grizzly Pizzéria esetében – hanem egy sokkal kellemesebb ételt. A barbeque kellemes, édeskés, füstös, amilyennek lennie kell.

Ami nem változott a cikkhez képest, az a zöldségek, melyek továbbra is teljesen rendben vannak, a sajt, valamint a hasábburgonya, ami nem egy nagyon extravagáns cucc, de friss, finom, ezzel sincs gond. Valamint még mindig dukál hozzá egy dobozos üdítő is.

Itt most csak említés szintjén teszem hozzá, hogy a barackos-nutellás palacsintából most is kértem egy adagot, ezúttal kétféle öntettel, és sikerült kiküszöbölniük a múltkori csorbát, mindkettőből tisztességes mennyiséget adtak, és az egyébként kellemes ízű a vaniliás mártásuk nem keveredett össze a csokoládéval.

A menüért én 1.450 forintot fizettem, az Én Elmentem Blog anno 1.250-et, 3 év alatt a 200 forint infláció nem volna sok…apró szépséghiba viszont, hogy azóta ez 1.600-ra emelkedett. Mondjuk közel 4 év alatt a 350 forint sem drámaian vészes, főleg, mert ez tényleg egy nagyon komplex menü így burgerrel, krumplival, üdítővel, ráadásul komolyabb hibát nem tudok mondani (sőt, bár nem kóstoltam az eredeti cikk ételét, de azt látom, hogy amit ott hibának róttak fel, azt kijavították). Szóval összességében pozitív. Azonban a kései szállítás miatt kénytelen vagyok egy pontot levonni abból, amit az étel alapján akartam adni.



Értékelésem: 8/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: http://pizzakingpecs.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról