Ez tényleg egy vadállat! – „Te vadállat” burger, Don Pepe


Mivel tegnapra már csak tavalyi étel maradt a hűtőmben (tudom, régi és rossz vicc), ezért úgy gondoltam, körülnézek a Netpincéren, hogy milyen izgalmas ételeket találok, amiben nincs sem hal, sem csirkehús. A Don Pepe kínálatával kezdtem, hiszen nekik vannak havonta változó ételeik, biztos lesz ott valami újdonság. A hónap burgereként rögtön valami nagyon érdekeset találtam, konkrétan egy vadhúsos burgert háromféle hússal. Nagyon szeretem a vadételeket, de viszonylag ritkán eszem, leginkább környezettudatossági okokból. Viszont úgy gondoltam, hogy egy alkalommal azért be lehet vállalni. Az összetevői egyébként igencsak változatosak, őzhúspogácsa, szarvaskolbász, vaddisznócsülök, hagyma, hagymachips, paradicsom, rukkola saláta, céklás BBQ szósz, mascarpone, füstölt sajt, Don Pepe öntet és burgonya. Eléggé komoly monstrum tűnik már az olvasás alapján is. Kiszállításra kértem, viszont hagymachips nélkül, azt annyira nem szeretem.

Az étel 45 perc alatt érkezett meg, ez teljesen rendben van, sőt, egy ünnepnapon kifejezetten gyors. A burger ránézésre is óriásinak hatott, és nem a buci méretétől, mert az totál átlagos, hanem azért, mert jól telepakolták. A szokásos Don Pepés dobozban érkezett, ami szinte már tányérnak is megfelel. Ugyanakkor, amikor áttettem igazi tányérra, kiesett a burgerből néhány hagymachips darab…igen, abból a hagymachipsből, amit nem kértem. Múltkor is írtam, hogy a Don Pepe szinte mindig elkövet valami hibát, ami nem az ételben van, hanem egész egyszerű figyelmetlenség. Ez most sem volt másként. Komolyan mondom, ezt nem is értem…lehet, hogy nem látják a Netpincéres megjegyzéseket? Vagy látják, csak nem olvassák el? Passz...

Na de foglalkozzunk inkább az étellel, mert szerencsére abban sokkal több jót lehet találni! A Don Pepe öntet és burgonya a szokásos, mindkettőt szeretem, a krumpli apró szeletekre vágott, jól átsült, a szószban pedig remekül keveredik az édeskés, a savanyú és a pikáns ízvilág.

A háromféle húsból mindhárom nagyon ízletes. Az őzből készült húspogácsának tényleg húspogácsa állaga van, és ízében, fűszerezésében emlékeztetett egy klasszikusabb marhahúsra. A három közül egyébként ízben talán ez volt a leginkább visszafogott, a másik két húsételnél sokkal intenzívebb fűszerezést éreztem. Ezzel semmi baj nincs, három különböző nagyon fűszeres hús már kontraproduktív, ahogyan az a Grizzly kóstolásnál meg is történt. A háromból a kedvencem egyébként a szarvaskolbász volt, utoljára kb. 10 éve ettem szarvaskolbászt, de már akkor is nagyon szerettem. Tökéletes összhangban van az étel, mind a szarvashúz ízét mind a kolbász paprikás ízét remekül ki lehet érezni belőle. Még külön kiemelném, hogy a vaddisznóhús és a füstölt sajt a sütés során összeállt, nem tudom, hogy tudatos volt-e, de nagyon bejött, hogy egy kicsit keveredett a két íz.

Zöldségfronton is minden oké. A rukkola saláta jó választás, 3 ilyen intenzív hús mellett egy sima salátalevél nagyon könnyen elveszhetett volna, de a rukkola karakteres ízét itt is lehetett érezni. A hagyma és a paradicsom frissítőleg hat az ételre, a hagymachipset pedig bár nem szeretem, azt azért el kell ismernem, hogy ropogósra megsült, és nem éreztem sem zsírosnak, sem fonnyadtnak, tehát jól készült az is.

A céklás BBQ szósz nekem a kedvencem volt az egész ételből. A BBQ füstösségéhez és édességéhez nagyonis illik az a kicsit másfajta édesség, amit a cékla hozzáad. És magába az ételbe is tökéletes választás, eddig a burgernek nem volt igazán édeskés eleme, de ez az, nagyon jó az összhang a sósabb húsokkal. Külön kiemelném azt is, hogy a buci tetejére és aljára is került a szószból, így tényleg minden falatnál lehetett érezni.

Az egyetlen összetevő, amire viszont kicsit furcsán néztem, az a mascarpone. Alapból szinte semmi íze nincs (ez mondjuk a mascarponéra általánosan igaz), és nem is változtattak ezen (mondjuk fűszerezéssel). Ráadásul ez a fajta krémesség nekem teljesen idegennek hatott az összes többi összetevővel egybevetve. Az egész kóstolás alatt azon gondolkodtam, hogy melyik összetevővel kellene, hogy harmonizáljon ez a sajt, és nem jöttem rá. Talán egy extra textúrát akartak belevinni az ételbe, de nekem nem jött be. Nem volt igazán zavaró, nem tette tönkre az ételt, de ha kimarad, semmi hiányérzetem nem lett volna.

Az ételért 2.890 forintot fizettem, ami nem olcsó, viszont azért el kell ismerni, hogy nagyon különleges alapanyagokkal készül, egyszer belefért. Az, hogy jól lehet vele lakni nem kérdés, sőt, szerintem 2 embernek is simán elég egy adag, egyedül meg garantált a kajakóma érzés. Igazából az étel minden eleme jó, a mascarpone sem rossz, csak szerintem felesleges. Ami mellett azonban nem tudok elmenni, és ami miatt most sem tudom megadni a maximális pontot, az az, hogy ismételten nem úgy kaptam az ételt, ahogy kértem. De ezt leszámítva minden tökéletes. Ha ti is ki akarjátok próbálni, január 31-ig megtehetitek!


Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.donpepe.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról