Ezúttal csirkéből – Erzsébet Sörház, Kaposvár, csirkeburger


A 2018-as év során egy hatalomkártya versenyen ettem az év utolsó hamburgerét az Erzsébet Sörházban Kaposváron. Az idei évben december 29-én ismét Kaposváron voltunk, ismét Hkk versenyen, ismét a Sörházban. És ismételten úgy döntöttem, megkóstolom a hamburgert. Azonban az egyik – egyébként nagyon szimpatikus J - pincérlány ajánlására a csirkeburgert próbáltam ki. Ajánlotta tükörtojással is, de azt annyira nem szeretem, így maradtam a simánál. Mellé hasábburgonyát és fokhagymás-joghurtos mártást kértem.


Nagyon gyorsan érkezett meg az étel, szerintem kevesebb, mint 15 perc alatt, viszont a tavalyihoz képest nekem valamivel kisebbnek tűnt. Ezenkívül a krumpli is megváltozott, egy hagyományosabb hasábburgonya volt. Ízében ugyanakkor hozza amit kell, friss, finom. A fokhagymás-tejfölös mártást 6 opcióból választottam, de jól sikerült, nagyon kellemes savanykás-pikáns ízvilág jellemzi, és mivel a burgerben majonézes szósz van, jól kiegészíti, nem kellett kétféle majonéz alapú kencét ennem.

A hús viszont nagyon meglepett, kellemesen. Nem húspogácsa volt, hanem egy fűszeres bundás, kvázi rántott hús, azonban annyira omlósra sikeredett, hogy evés közben adott egy húspogácsa érzetet. A bundája ropogott és valóban fűszeres volt, nem köménnyel szórták tele, mint ahogy anno a Tettye étteremben volt egy ilyen érzetem. A buciról nagyjából ugyanazt tudom elmondani, amit tavaly, ezúttal is nagyon ízlett, ahogy a zöldségekkel sem volt semmi baj sem ízben, sem frissességben, sem mennyiségben. A szósz szerepét egy tárkonyos majonéz töltötte be, nagyon jó választás, a majonéz eleve illik a csirke ízéhez, a tárkony meg a kellemes extra ízt adott az egész ételnek.

Összességében tehát minőségben abszolute hozza a tavalyi szintet a hely. Ami miatt azonban mégis egy kicsit rosszabb szájízzel távoztam, az az ára. Ezúttal 2.250 forintot fizettem, ez 300 forinttal több, mint tavaly, úgy, hogy a burger szerintem kisebb volt és a coleslaw saláta helyett is csak egy szósz járt mellé. Ez egy év alatt nem kis változás az árban, illetőleg a mennyiségben. Ráadásul ezúttal is felmerült az az aggályom, amiről már a vegán tesztem kapcsán is megemlékeztem. Rendben van, hogy én lemondok a marhahúsról, és egy olcsóbb dolgot (jelen esetben másfajta húst) fogyasztok. De ha a hamburger ára a marhahús miatt drága, akkor miért van az, hogy a csirke- és a marhaburger mind árban, mind mennyiségben ugyanannyi?

Persze nem akarom, hogy bárki azt higgye, hogy ez egy rossz étel volt. Sőt, nagyon ízlett, a csirkeburgerek közül az egyik legjobb, ha nem a legjobb, amit ettem. De sajnos ez a dilemma miatt nem tudom megadni a helynek a tavalyi pontszámom a mellett, hogy továbbra is csak ajánlani tudom azt!



Értékelésem: 9/10 (hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

A helyről bővebben itt: https://www.facebook.com/erzsebetsorhaz/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról