Vegán teszt és gondolatok – Don Pepe, Pécs, vegán BBQ pizza


Amikor a Don Pepe étlapján megláttam, hogy jelentős mennyiségű vegán étel került fel rá, már biztos voltam abban, hogy legalább egy alkalommal ki fogom próbálni. Én nem vagyok vegán, sőt, még csak vegetáriánus sem, ugyanakkor éppen emiatt is motivált, hogy vajon egy klasszikus ételt mennyire tudnak megoldani hús, meg úgy általában mindenféle állati eredetű alapanyag nélkül. A pizza ilyen szempontból is egy érdekes választás, mert bár a húselemek rajta nem kötelezőek, a sajtok és a szószok rendszerint nem nélkülözik a tejtermékeket. Érdekes kérdés volt tehát, hogy ezeket miként lehet helyettesíteni tisztán növényi eredetű alapanyagokkal. Az étlapon a BBQ pizza volt a legszimpatikusabb, ami a BBQ szósz mellett vegán sajtot, füstölt tofut és kaliforniai paprikát tartalmaz. Nem egy bonyolult lélek, de egész harmonikusnak tűnt.

Az étel szokás szerint elég gyorsan megérkezett, kevesebb mint 40 perc alatt. Valamit azonban muszáj leírnom, mert már kikívánkozik. A Don Pepe bár kétségkívül az egyik legjobb kajálda, az elmúlt 2 évben nem volt olyan rendelésem tőlük, amibe ne csúszott volna valami hiba (na jó, egy igen, ez). Ha nem kértem egy alapanyagot, akkor azt vagy rátették, vagy mást is levettek róla, egyszer a fő elem vált ehetetlenül keserűvé, egyszer más desszertet kaptam, mint amit kértem. Most meg a futárnak alig volt visszajárója, így közel 500 forinttal fizettem többet, mint amennyi a pizza eredetileg került volna. Egész egyszerűen nem hiszem el, hogy ezekre a minimum dolgokra nem lehet odafigyelni! Lassan már félve ütöm be a Don Pepe nevét a netpincérbe, mert nem tudom, mi lesz a következő gigszer.

Az ételben azonban minden benne volt, ami kellett és egész gusztusosan nézett ki, a sajt tűnt kicsit „vastagabban reszeltnek”, mint átlagban, de ilyet is láttam már pizzán. Szóval első ránézésre nincs semmi gond.

A pizza tésztája is remek, ugyanazt a klasszikus Pepés ízt hozza, amiről már többször írtam. Most mintha egy kicsit vastagabbnak tűnt volna, mint általában, de nincs ezzel semmi gond. A BBQ szósz viszonylag biztonsági játék, hiszen egy kevés vajon kívül alapból sincs benne nagyon semmilyen állati eredetű termék, így nem nehéz elkészíteni a vegán változatát. Nem is lett vele semmi gond, finom, füstös, édeskés, remek. A sajtnál lepődtem meg a legjobban. Ha erről a sajtról nem tudom, hogy vegán, akkor simán elhiszem róla, hogy rendes sajt. Kellemes, trappistás íze volt és az állagában sem találtam semmi kivetnivalót. Jól megszórták vele az ételt, így szinte minden falatra jutott. Ugyanez igaz a kaliforniai paprikára is, ami eleve vegán alapanyag, de ettől még jó ízt ad az ételnek.

Az egyetlen kicsit visszás elem a füstölt tofu volt az ételben. Megkóstolva kicsit olyan állaga volt, mint a nyers mozzarellának, és azt kell mondjam, hogy ízre is: magyarul semmilyen. Illetve egy kicsit füstös, de azon túl tényleg semmi. Nem tudtam, hogy az elkészítésével volt-e a baj vagy ez egy ilyen elem, mert korábban sosem ettem még tofut, ezért megkértem egy vegán ismerősöm, hogy írja körül a tofu ízét. Ő azt mondta, hogy igazából semmilyen, inkább a szivacsos állagáról felismerhető, komoly ízélményt nem ad. Ha ebből indulok, akkor végülis semmi gond nincs azzal, amit kaptam, más kérdés, hogy kicsit többre számítottam tőle.

Az egész pizza viszont felülmúlta az elvárásaimat. Arra számítottam, hogy az ízélmény sokkal gyengébb lesz, mint egy hagyományos pizzánál, de nem, sőt, volt olyan jó, mint egy rendes pizza (majdnem). És a mennyiségével is meg voltam elégedve, ugyanis annyira telepakolták, hogy a fele után már éreztem, hogy nem fogom tudni megenni, és a 8 szeletből 5 után be is fejeztem. Tehát abszolute laktató is, ettől senki nem fog éhen halni.

Az ár itt egy érdekes dilemma. Az ételért 2.290 forintot fizettem. Ha megnézem a hasonló tartalmú nem vegán ételét a Don Pepének, akkor az 100 forinttal drágább, viszont füstölt tofu helyett roston csirke és bacon is található benne. A másik BBQ alpú pizza, a rangers viszont 100 forinttal olcsóbb, ott paprika helyett paradicsomkarika található, plusz tofu helyett sajtkrém, császárszalonna és szintén roston csirke.  Ez utóbbi azért kicsit elgondolkodtat. Ha vegán ételt eszem, akkor lemondok némi ízélményről a környezettudatosság javára, amit helyesen teszek. De az, hogy miközben lemondok valamiről, még többet is fizessek érte, mint egy húsos ételért, ez azért egy kicsit visszás számomra. Persze nem tudom, milyen árban van a tofu, vagy hogy mennyivel drágább mondjuk egy vegán sajt előállítása, mint egy rendes sajté, de én annak örülnék, ha éppen a kedvezőbb árakkal lennék arra motiválva, hogy ne húsos ételt egyek. Ez itt nem valósul meg.

Önmagában viszont az étel nagyon ízletes, és mivel egy speciális ételt kóstoltam meg, egy olyan helyen, amit már ismerek, ezúttal minden egyéb tényezőtől függetlenül csak a pizza íze alapján pontozok.


Így értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.donpepe.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról