Itt mi történt? – Repeta Gyros bár Pécs, Görög Óriás és Füstölt Gyros


Lassan a végéhez közeledik a pécsi Gyros-tesztem. A Repeta Gyros bárt relatíve a végére hagytam, talán nem véletlenül. Régebben ettem ott egy pár alkalommal, de annyira maradandó élményt nem adott. Azonban a lehetőséget minden helynek meg kell adni, így természetesen a legújabb cikkemben náluk is jártam. Végül nem is egy, hanem két alkalommal mentem oda kóstolni, majd a cikkben azt is meglátjátok, miért.

Maga a hely elég univerzális, gyros mellett pizza és hamburger kínálata is van. Azonban én most a gyros miatt jöttem, azzal is próbálkoztam. Igyekeztem az eddig használt árkategória mellett maradni. Így első alkalommal egy görög óriással próbálkoztam. Ez az étel abban különbözik a sima gyrostól, hogy nagyobb, illetve van a pitában hasábburgonya is. Romániában sok helyen ette hasonlót, ott annyira nem jött be, de itthon más összetevőkből áll kicsit ez az étel, ezért úgy gondoltam, itt is érdemes tenni ezzel egy próbát.

Az ételt „sétálóba” kértem, gyorsan el is készült. A pita túlságosan nem hozott lázba, sima egyszerű bolti termék, kismilliószor elemeztem már, ismételni magam nem kívánom. A tetején rögtön ott voltak a szószok. A csípős nekem átlagos volt, csípett, pikáns érzése volt, de ennyi, ettem már jobbat is, rosszabbat is. A joghurtos szósz viszont nagyon ízlett. Egy kicsit a kevesebb több érzését keltette bennem, a joghurt egyértelműen dominált benne, az egyéb fűszerezést kevésbé éreztem, de ez a krémes joghurtos íz bejött, igazán nagy húzóereje ennek az ételnek...helyesebben lenne, hogyha nem fogyott volna el nagyjából a harmadik harapásra. Csak a tetejére tettek belőle, a pita belsejébe nem. Ezt sosem tudom megérteni. Nem hiszem, hogy a költségvetés az 1 kanál szószon menne tönkre, nem értem, hogy miért jó az, ha csak a kaja első falatjaiban érzem az étel egyik fontos elemét…illetve nem csak az egyiket.

A hasábburgonyát igazából semlegesnek éreztem ebben az ételben. Alapvetően friss volt, de egy mirelit termék, így túl sokat azért nem adott hozzá ízben az ételhez. A zöldségek frissek, finomak, hozzák, amit kell. De itt is előjött az, amiről korábban írtam. A zöldségek és a krumpli kb. az étel felére elfogyott onnantól más csak a hús és a bolti pita tartotta magát.

No igen, a hús. Önmagában véve sem éreztem kiemelkedő alkotásnak, nekem kicsit jellegtelennek hatott a fűszerezése. De ami sokkal nagyobb baj, hogy sok esetben rágósnak, sőt, egyenesen keserűnek éreztem, mintha odaégették volna. Ez tipikusan az az eset, hogyha nem sétálóban vagyok, akkor visszaküldöm. Így már nem sokat lehetett tenni, maximum azt, hogy a végét inkább kidobtam a kukába, mert nem akartam hasfájós estét magamnak.

Az eset után úgy gondoltam, teszek még egy próbát, mert reménykedtem benne, hogy ezek a hibák egyediek voltak és nem állandóak. Végülis azt mondhatom, hogy ez az állítás részben igaz. Ezúttal a füstös gyrost választottam, amiben az alapvető elemek mellett még a füstölt sajt van jelen. Bizonyos szempontokból ez az étel határozottan jobban sikerült, mint a múltkori. Egyfelől  húst ezúttal nem éreztem túlkészültnek (mondjuk a fűszerezése most sem volt az igazi), finom puha lett, ezenkívül a füstölt sajt többet adott az ételhez, mint a hasábburgonya. Márcsak azért is, mert a pita aljába tették, így a végére, ahol legutóbb már csak a hús és a pita maradt, itt volt egy harmadik elem is, ami sokat számított. Viszont ezzel elárultam az étel gyengéjét is: a rétegzéssel és a szósz mennyiségével kapcsolatos problémák ezúttal is fennálltak. Így mindent egybevetve ezt is inkább csak közepesnek tudom nevezni.

Amikor elkezdtem ezt a külön blokkot, eldöntöttem, hogy az a budapesti török „gumihúsos”, eléggé fanyar ízű szószos, bolti tortillás termék, amit a legtöbb budapesti gyrosonál lehet kapni, az lesz az 5 pont, a többi ételt ehhez mérem. Ha a második kóstolást nézem, akkor azt mondom, hogy ez azért annál lényegesen jobb. Ugyanakkor nem tudok elmenni az első próbálkozás kudarca és a mindkétszer jelentkező problémák mellett. Remélem a cikket alapvetően építő kritikának fogják fel, de sajnos azt kell értékelnem, amit kóstoltam. Későbbiek során még biztosan meg fogom kóstolni a pizzájukat és a hamburgerüket is, ott talán jobban sikerülnek a dolgok.

Amit még nem tettem hozzá, hogy mindkét étel 8-900 forint közötti áron volt, és azért hússal elég rendesen telepakolták a pitát (majdnem szét is repedt), így ár-mennyiség arányban semmiképpen nem rossz a hely.

Értékelésem: 6/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról