Élő közvetítés a Dal 2019 első elődöntőjéről

Üdvözlök mindenkit! Rögtön kezdődik a Dal 2019-es első elődöntője. Az eseményeket élőben követem. Szokás szerint kritikusan, pontozva követem az eseményeket.

Nézzük, kikkel találkozunk ma!

USNK
YesYes
Konyha
The Sing
Petruska
Acoustik Planet
DENIZ
The Middletones
Vavra Bence

Nézzük, korábban ki milyen pontot kapott:

Acoustik Planet - 43 pont
The Middletonez - 41 pont
Petruska - 40 pont
Vavra Bence - 39 pont
Konyha - 38 pont
The Sing - 38 pont
YesYes - 35 pont
USNK - 35 pont
DENIZ - 34 pont

Vajon ez a sorrend megmarad?

Az alábbiak szerint fogok én pontozni ma is:

10 pont: Remek produkció, remek dal, nagyon tetszett, azonnal vinném Eurovízióra.

9 pont: Nagyon bejött a produkció, Eurovízióra még nem tudom, hogy vinném-e, de az tuti.

8 pont: Személy szerint bejön a dal, jó hangzás, jó előadás, de azt már nem tudom, hogy kivinném-e.

7 pont: Nem rossz, nem rossz, de a dal átlagos. Az előadás jó, de nekem ez már nem emelkedik ki a mezőnyből.

6 pont: Tipikus 12 egy tucat dal átlagos előadással, annyira nem jött be.

5 pont: Még az átlagnál is közhelyesebb, gyengébb produkció, előadás is maximum közepes.

4 pont: Már-már kínosnak érzem, mialatt hallgatom. Én nem tettem volna a TOP 30-ba látatlanul sem.

1-3 pont: nem tudom, milyen összeesküvés révén került ez a TOP 30-ba.

De itt már szigorúbb leszek az Eurovízió-kompatibilitással.



1. Már is itt ismét a UNSK. Azóta párszor meghallgattam ezt a dalt, és még mindig tetszik a társadalomkritikája. Viszont még mindig azt érzem, amiről múltkor írtam. Ez a dal a magyaroknak jó, de a legtöbben, akik szavaznak, nem értelmezik ezt a dalszöveget. Márpedig ha a szöveg nélkül figyelem ezt a dalt, akkor elég középszerűnek hat. Nem érzem azt, hogy ezt kéne bejuttatni, még annyira sem, mint a múltkor. Pontszámom: 7



Vincze Lilla kicsit bizonytalan a műfaj kapcsán, a rövid magánhangzók jobb elnyújtása és az egymással való kommunikáció, amit hiányol, de hitelesnek tartja a produkciót. A hangszínekkel való játszást még hangsúlyosnak tartja. Both Miklós szerint az akusztik a TOP3-ban van. A szövegről azt gondolja, hogy a zeneiparban az a jó szöveg, ami bevonja a figyelmet. Kicsit a vicchez hasonlítja, amit másodszor már nem akar hallani.


Ha már Miki megjegyzi, az akusztik szavazás továbbra is él: https://www.mediaklikk.hu/adal/akusztik-szavazas/?fbclid=IwAR3OVGru-21yIW-slLvZzcWX2i3gbgp23ejsjMEVvNxIBqDxVCQwUc4ZbwY

Ezek megjegyezhető kritikák voltak? Freddie szerint nem. :)

Zsűri: 7+6+6+7=30, plusz a közönségtől 8, az összesen 34, eggyel kevesebb, mint múltkor.



2. Már érkezik is a YesYes és a harmonika Szabó Ádámnál. Kíváncsi leszek, hogy miben lesz ez más a harmonikával. Ádám kicsit reagált a múltkori kritikákra is, szerinte ennyi közhelyesség kell a dalukba. Ádám atombiztosan énekel, ezt már megszoktuk tőle. Szerintem van ennek a dalnak egy hangulata ez a "fesztiválos stílus" nekik jól áll nagyon. A látványvilág is bejön. A kérdés, hogy vajon ez a műfaj mennyire tudna kiemelkedni az Eurovízió mezőnyéből és mennyire töltenek be egy nagyobb színpadot. Mindazonáltal én sokkal szívesebben küldenék ki egy ilyen produkciót az Eurovízióra, mint egy olyat, mint az előző. Pontszámom: 8


Mező Misi szerint kicsit görcsössé vált a produkció, és nem élvezi azt igazán Ádám, nem bízik saját magában. Both Miklós szerint a hangterjedelem nagy, és a feszengés kicsit elveszti a dal és a zene funkcióját.

Pontszámok: 7+6+7+7, az 27, a közönségtől még egy nyolcas, ez eddig 35, ezzel élre állnak...egyelőre.




3. A Konyha zenekar jön és a Százszor visszajátszott. Ez az a dal egyébként, amit még a Dal előtt többször hallottam már, így nem volt ismeretlen. Itt élőben kicsit más a hangzás, nekem itt a refrén nem tűnik annyira erősnek, mint a stúdióverzióban. A dalt magát egyébként szeretem, kellemes, jól érzi magát rajta az ember, a szövege is jó. De itt is ugyanaz a kérdésem, mint előbb. Vajon ez ki tud emelkedni egy Eurovíziós mezőnyből? Itt sajnos bizonytalanabb vagyok ebben. Pontszámom: 7.


Feró szerint ez kicsit panaszkodósnak tűnt, az örömet nem látta benne. Misi ezzel nem ért egyet, a szerelem nem a feltűnősködésről kell szólnia, és tetszik neki, hogy a srácok kalandként fogják fel a Dalt. 



Zsűri pontjai: 8+8+6+8, a közönségtől pedig további 8, ez összesen 38. Újabb váltás az élen.



Eddig szinte ugyanazok a pontok születtek, kivéve a USNK-nél, akik eggyel kevesebbet kaptak. Lehet érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy kicsit más szempontok alapján pontozzon a zsűri először, mint másodszor (pl az Eurovízió-kompatibilitást csak itt vizsgálni), mert így ebben túl sok izgalom nincs.


Ha jól számolom ez zsinórban a 3. olyan alkalom, amikor az elődöntőben mindhárom közönség által beszavazott produkcióba egy csoportba kerül. Ezt nem tartom szerencsésnek, ez nagyon relativizálja a közönség akaratát.



4. Jön a negyedik produkció, a The Sing. Már az előválogatón is érdekesnek tartottam ezt a produkciót. Szokatlan, egyedi stílus is szöveg magyar viszonylatban és nekem is eszembe jutott az az Istennel kapcsolatos gondolat, ami a Misinek. Viszont nekem ez az "ő"-zés mint domináns elem nem igazán jön be. Kicsit andalító az egész. A háttérben lévő látvány viszont tetszik. Pontszámom: 7

Ferónak bejön a fehér ruha és szerinte fejlődött a dal. Both Miki szerint azt kell festeni, amit nem szabad, és ez a dal, ellentétben sok popzenével, nagyon altató, de itt ezt nem érzi.

Pontszámok: 8+7+7+8, a közönségtől további 7, ami 37 pont, tehát a második hely.


5. Petruska Attila ismételten itt van a színen. Beszél az élvezetről, amit a színpadon érzett. Jajjj, de szeretem ezt a dalt, minél többször hallgatom, annál jobban :). Van tempója, ritmusa, hangulata, és az előadó. Kicsit jó lenne, ha megmozdulna Attila a színpadon, szerintem itt hozzá lehetne tenni. De az eddigi produkciókból ez egyértelműen a kedvencem. Szerintem a döntőbe ezzel a dallal simán el lehetne jutni, a kérdés, hogy ott mit lehetne vele elérni, mert egy TOP 10-re már nem biztos, hogy alkalmas. Pontszámom kis jóindulattal: 9.

Feró táncra is perdül :). Már a lába is meggyógyul. Lillának tetszik, hogy Attilát nem zavarta meg Feró, szerinte Attilából áramlik a zene és a személyisége is kedves-bájos.

A pontszámok: 9-8-8-9, plusz a közönségtől még további 8, vagyis 42. Ezzel vezet és itt már nem vagyok benne biztos, hogy gyorsan lesz változás.


Tavaly a YesYes produkcióját az első helyre tettem a szubjektív listámon. Hallgassuk meg: https://www.youtube.com/watch?v=StnDG0XZWaE


6. Az Acoustik Planet érkezik a színpadra, ami nem titkoltan az egyik kedvenc produkcióm, mint magyar dal. Az Eurovízió-kompatibilitás kapcsán vagyok kicsit bizonytalanabb. Nem, tudom, nekem valahogy jobban tetszett az előválogatós ruha...a vokál szerintem jobb, mint múltkor. De továbbra is az a bizonytalanságom, hogy ez mennyire tudna  kitűnni egy Eurovízió mezőnyből. Tudom, túl gyakran írom ezt, és lassan elcsépelt közhellyé válik, de szerintem Magyarországról csak egy nagyon egyedi produkcióval lehet kitűnni. Ezt én ebben nem érzem, a mellett, hogy magát a dalt nagyon szeretem. Pontszámom: 8.

Mező Misi szerint fontos, hogy egy dal valamit váltson ki, és nála ez a szimpátia.

Pontok: 9+9+9+10=37, meg a közönségé 8, ami összesen 45. Tévedtem, lett változás az élen.

Jöjjön egy kis szünet. Addig is írjátok meg, hogy nektek eddig mi tetszett a 6 produkcióból!


7. Jön a harmadik közönség által beszavazott produkció, a DENIZ. A rap és hip-hop kapcsán már kifejtettem a véleményem a USNK produkciójánál. Ugyanakkor ott a szöveget nagyon erősnek éreztem, ami visz magával. Bevallom, itt egyáltalán nem érzem ezt. Nekem ez a szöveg Budapest szépségéről nagyon közhelyes, a stílus is olyan, amiből 12 egy tucat. A rímek is sokszor erőltetettnek tűnnek, néha meg gyakorlatilag kitalálom őket, ami megint nem pozitív. A refrén egy fokkal erősebb, de mindent egybevetve a USNK nekem ebben a műfajban sokkal erősebb. Ennek pedig pontban is meg kell látszódnia. Pontszámom: 6

Both Miki szerint a dal szerkesztőinek is fontos a hip-hop, viszont a képeiben személytelennek tűnik az egész. Olyan, mint egy utazási magazin, nem személyes, nem egyedi, a laikus ember nem gondol arra, hogy ez Budapest. Vincze Lilla Reni hangját dicséri (tényleg nem rossz), és a kommunikáció is tetszik.

Pontok: 7+6+7+6, ami 26, a közönségé még további 9, ami 35, tehát összességében beelőzték a USNK-t. Persze ez kb. annyit ér, mint halottnak a csók. Az Acoustik Planet biztos továbbjutó.

A mérce mostantól 38 pont, ez jelenti a továbbjutást...1 hete a Leander Killsnek kevés volt, vajon most elég lesz?


Így néztek ki Reniék tavaly :)



8. Jön a Middletonez, Kállay Saunders Andrásék. A rappes produkciók közül nekem ez a kedvencem. Bár a dalszöveg szerintem nem olyan jó, mint a USNK-nél, de András éneke nagyon nagyot dob. Nagyon slágergyanús produkció. Ugyanakkor a gyakori szereplőknél elkezdem egymással is összevetni a produkciókat. Nekem Kállay Saunderséktől a Running és "Who we are" is jobban bejött. Ez is jó, de ezt inkább a tempója, dallama, előadása, és nem a tartalma viszi. Ettől függetlenül Andrással is biztosnak érzem a döntőt, de nem hinném, hogy a 2014-es bravúrját ezzel meg tudná ismételni. Pontszámom: 8.

Lilla és Feró szerint is fejlődött a produkció, most szimbiózist éreztek a két előadó között.

Pontok: 8+8+8+8=32, a közönségtől további 9, ami 42 pont, Petruska mögött, de a 3. továbbjutó helyen. Innentől a mérce a 41 pont.


9. Az utolsó produkció Vavra Bencéé, a Szótlanság. Klasszikus Eurovíziós dalnak érzem, nagy éneklés, impozáns háttér, erős zene. A siker kérdése az, hogy vajon más országokból hány hasonló produkció jelenne meg. Ha kevés, akkor ebben látok fantáziát, de ha lesz még 4-5 nagyéneklő férfi előadó, akkor Bencét valószínűleg - politikai okokból - legyőznék. De maga a dal jó. Pontszámom: 8.

Misi reméli, hogy Bence elégedetlensége előbbre viszi őt. Ferót zavarja, hogy nem nyúlt a táncoló csaj után, kicsit távolinak érzi.

Pontok: 8-8-9-9, közönségtől még 8, ami annyi, mint 42. Ezzel bejutott ő is a döntőbe, a The Middletonz-t kiejtve.

Innentől kezdve jön a közönségszavazás. Nálam nem kérdés, hogy a The Middletonz kellene, hogy bejusson. De nem zárom ki, hogy a közönség valamelyik rap-produkciót viszi tovább. De nem örülnék neki, ha ez lenne. Ti kit szavaznátok be?


Bence tavaly még a Ceasefire formációban indult a versenyen. A produkciót meghallgathatjátok itt: https://www.youtube.com/watch?v=1hN35weJ_vY


Nézzük meg, kinek mennyit változott a pontja az előválogatóhoz képest:

Acoustik Planet - +2 pont
The Middletonez - 0 pont
Petruska - +2 pont
Vavra Bence - +3 pont
Konyha - 0 pont
The Sing - -1 pont
YesYes - 0 pont
USNK - -1 pont
DENIZ - +1 pont

Tehát Vavra Bence javult a legtöbbet, ami a döntőbe jutást eredményezte a múltkori eredményekhez képest a The Middletonez kárára.


Andris szerint megnyernék az Eurovíziót ezzel a dallal...remélem nem bűn, ha kicsit szkeptikus vagyok ennek kapcsán :)

Bár anno vitán felül jól teljesített.



Színpadon Varga Miklós és két gyereke, a két Sztárban Sztár győztes, Vivien és Szabolcs. Szeretem ezt a számot, bár az energia szintje már nem olyan, mint régen. A két gyerek közül nekem Szabolcs hangja tűnik karakteresebbnek, kicsit hasonlít is az apjáéra. De mindketten ügyesek.


Az év felfedezettje: az Acoustik Planet. Ezt vitán felül megérdemlik.

És bejött!!! A Middletonez az utolsó bejutó! Szerintem így igazságos a TOP4.

Köszönöm a figyelmet, remélem mindenkinek tetszett.

Ha szeretnétek híreket kapni az oldalról csatlakozz a facebook-csoporthoz: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról