Oázis a Király utca közepén – Oázis Gyros, Pécs közepes gyros-tál


„Nem szeretnék a belvárosban árulni, mert ott egy lennék a sok közül” – mondta nekem Mészáros Csaba, a Mr. Remy Gyros Bár vezetője évekkel ezelőtt. Nehéz lenne vele vitatkozni. Ha leszállok a 3-as buszról az Árkádnál, van vagy 10 gyrosos/kebabos, amit maximum 10 perc gyaloglással elérek. Megpróbálom őket felsorolni: Jam Döner, Kebab&Pizza House, Mumy’s Kebab, Oázis Gyros a Király utcában, Oázis Gyros az Árkádban, Casablanca, Gyros torony, Duna-Döner, Trójai Faló, Repeta. Ha valamit kihagytam, kérlek írjátok meg. Valóban nehéz ezek közül egyet kiválasztani, de megpróbálok segíteni. Igyekszem még az idei évben mind a 10-et kipróbálni és egy keveset írni róluk, és összehasonlítani őket. Persze, mint mindig, ezt is csak a saját ízlésem alapján tudom megtenni, így mindez nem helyettesíti a helybeni kóstolást egyik étkezdénél sem J


2-3 hete voltam egy este az Oázisban. Szerintem 1-2 éve nem járhattam már ott, kicsit kiesett az utóbbi időszakban nekem az a hely. De ismerősök társaságában egyik nap beültünk oda. A kínálat nem sokat változott ebben a hosszú időben, láttam sima gyrost, tortillát, közepes tálat, nagy tálat. Végül a közepes tál mellett döntöttem, amibe mehetett csípős és hagyma is.
Mielőtt rátérnék az ételre, egy érdekesség: a hely maga 11 óráig van nyitva, pénteken-szombaton tovább. De 10 óra után van egy új árlista, ami kb. 15%-kal drágább, mint korábban az ételek. No, erre nem tudom, mi szükség van. Persze, lehet, hogy túlóradíj, vagy akkor már kikapcsolnak pár eszközt, amit újra kell indítani, de valahogy mégsem tiszta nekem, hogyha van a környéken 9 másik hely, ami erre nem szorul rá, akkor itt miért kell ez? 9-kor mentem, szóval nem estem bele, de valahogy ez nekem nem szimpatikus. No mindegy.

A tálat ahhoz képest elég gyorsan elkészítették, hogy nagyon sokan voltunk. A tál szépen, esztétikusan nézett ki, alján saláta és lilakáposzta, utána a hús, a paradicsom, a hagyma, a szószok és a tetején egy 4 részre vágott pita. Szóval igencsak guszta étel benyomását keltette. De persze az ízeken múlik minden. Igazából gyrosnál alapvetően 5 dolgot lehet értékelni (plusz az összhatás): a pitát, a húst, a kétféle szószt és a zöldségeket.

Ezek közül a pita nem igazán ragadta meg a fantáziámat. Egyszerű, hétköznapi jellegtelen bolti pita, ami csak mikroban kapott némi tuningot. Ez utóbbi egyébként jobban fáj, mert a legtöbb helyen legalább kicsit megpirítják a pitát az ízfokozás érdekében, itt ez sem történt meg sajnos. Így is meg lehet azért enni, tunkolni a végén kifejezetten jó, de ennél többet nem ad hozzá az ételhez.

A hússal kapcsolatban a legvegyesebbek az érzéseim. Alapvetően elüt nagyon sok más hely húsának az ízétől, a fűszerezése egyedi, de nekem valahogy annyira mégsem jön be. Valami olyan fűszer van benne, aminek az íze nekem a köményére hajazott, amit annyira nem szeretem és e mellett szerintem picit rágós is. Ugyanakkor azért rossznak sem nevezném, akinek ízlik ez a fajta ízvilág, annak biztosan a kedvence lesz.

A zöldségek hozzák, amit kell, frissek, finomak és kellőképpen sokat adtak belőlük. Kiemelendőnek a lilakáposztát gondolom, nagyon jó, savanykás íze van, az kifejezetten ízlett. A szószok kapcsán kettős érzéseim voltak. A joghurtos számomra nem sokat adott hozzá, kicsit jellegtelen ízűnek éreztem. A csípős viszont valami egészen fantasztikus. Én azt szeretem, ha egy csípős szósz tényleg csíp, de mellette van valamilyen másféle íze is. Ez pedig egy valóságos ízkavalkád, csípős, de e mellett pikáns, és van benne valamilyen kis édeskés érzés is. És sok gyrosnál éreztem az, hogy a csípős szósz kicsit elnyomja az ételt (és szomjassá teszi az embert), itt viszont nagyon jól harmonizál a hússal, meg úgy általában az egész gyrosz-szal.

Az ételért összesen 1.050 forintot fizettem, ami a mennyiségéhez képest teljesen rendben van. Sok helyről hallottam, hogy ez Pécs legjobb gyroszosa, őszintén szólva, nekem nem ez a véleményem, azt mondanám, hogy egy átlagos gyros egy az átlagoshoz képes nagyon kiemelkedő csípős szósszal. De ismételten hangsúlyozom, hogy akinek a hús fűszerezése ízleni fog, annak könnyen lehet, hogy tényleg kedvence lesz ez az étel. Én egyelőre annyit mondanék, hogy korrekt áron, jó mennyiségű és ízű gyrost lehet kapni, aminek a húzóereje a csípős szószban van.

Értékelésem: 7/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/oazisgyros/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/


HELYREIGAZÍTÁS: Ma egy ismerősöm evett a Casablanca Gyros Bárban. Én nem ettem ott, viszont láttam, hogy nekik is van éjszakai étlapjuk. Így az a kijelentésem, miszerint 9 másik hely a környéken nem szorul rá, a valóságot nem fedi. A tévedésért elnézést kérek, a véleményem ugyanakkor erről változatlanul fenntartom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról