Élő közvetítés az Eurovíziós Dalverseny döntőjéről

Bő 15 perc múlva kezdődik ismételten a show. Hasonlóan a tegnapelőttihez idén is élőben kommentálom az eseményeket. Szurkoljunk együtt továbbra is az AWS-nek!


20:48: A mai nap 26 produkciót fogunk meghallgatni, a 10 továbbjutót az első döntőből, a 10 továbbjutót a második döntőből, valamint az 5 állandó döntős ország dalát (Németország, Spanyolország, Anglia, Olaszország,  Franciaország), továbbáa a tavalyi győztes Portugáliának az idei indulóját is.

20:50: Az AWS a 21. előadó lesz. Én azt gondolom, hogy ez szerencsés, jobb, mint nagyon az elején lenni.

20:51: A magyarok az elmúlt 8 évben mindig eljutottak a döntőig. Az ottani eredmények viszont igen vegyesek. 3 alkalommal a legjobb 10-ben voltunk, a maradék 4 esetben azonban a mezőny utolsó harmadában. Vajon mi lesz most?

20:53: Klasszikus értelemben vett zenekarok viszonylag ritkán érnek el kiemelkedő eredményt az Eurovízión, az elmúlt 10 évben erre két példa volt. Az egyik éppen tavaly, a moldáv Sunstroke Project ért el 3. helyet, 2010-ben pedig a török MANGA zenekar lett második. Ha még van időnk, hallgassuk meg a két dalt!
https://www.youtube.com/watch?v=SWaQdHoCvYk
https://www.youtube.com/watch?v=HB_GnnhNz-8

20:55: Ha az együtteseket is figyelembe vesszük, akkor ehhez jön még hozzá a 2014-es holland dal is.

20:56: Bár jobban belegondolva...talán őket is lehet együttesnek tekinteni :)


20:58: A mai nap megpróbálok egy TOP 5-öt kialakítani a mezőnyből. A magyar produkciót ezúttal ebbe nem veszem bele, mégiscsak itt már elfogult vagyok :) A szabály egy klasszikus székfoglaló játék lesz. Meghallgatom a dalt, és eldöntöm, esélyes-e nálam a TOP 5-re. Ha igen, akkor beírom, hogy TOP 5-ös, ha nem, akkor ezúttal nem fűzök külön kommentárt. Ha már megvan 5, de újabb produkciót akarok betenni, akkor azt is leírom, hogy melyik produkció helyett teszem a TOP 5-be.

21:00: És kezdődik...

21:04: Egy klasszikus fado zenével kezdünk. Nagyon szeretem a műfajt és bizony a fellépőművész apait anyait belead. Így kell elkezdeni egy showt!

21:07: Jön az unalmasabb rész, bevonulás, konfera, miegyéb. Ukrajna fog kezdeni? Azt a számot szerettem.

21:08: Itt kár mondogatni a kommentárnak az országokat. Látjuk és halljuk az eredetit.

21:10: Csak nekem nem jön be ez a DJ pult?

21:13: A magyarok után jön Izrael? Két rendkívüli produkció egymás után! Előttük nem sokkal ott van Moldávia, ez egy izgalmas rész!

21:14: Akiket igazán hiányolok a döntőben, az Macedónia és Románia.
https://www.youtube.com/watch?v=hJ8vStigz7k
https://www.youtube.com/watch?v=DGR4S3y7qcw

21:16: A sort már meg is nyitja Ukrajna. Ezt a zongorás-koporsós koncepciót továbbra is nagyon bírom :) Tipikusan az a dal, amelyikben nincs szinte semmi világrengető, de az egész produkció nagyon megfog. Lehet, hogy ez változni fog, de egyelőre nálam ez TOP 5-ös. 

21:19: Ukrajna 2014-ben is elsőnek lépett fel a döntőben. Akkor a 9. helyet sikerült megszerezni. A szünetben hallgassuk meg a dalt!
https://www.youtube.com/watch?v=slHboKF9PIQ


21:21: A spanyol produkciót még nem hallhattuk élőben. Romantikus, szerelmes, andalító, de a felénél már olyan érzésem volt, hogy unom. Nem mondom, hogy nem aranyos, de a cukiságfaktor önmagában kicsit kevés. A közönségnek le a kalappal a mobilos világítás és az ének miatt!

21:24: Szlovéniáról is már írtam. Örültem, hogy a döntőbe jutottak, itt azonban már kicsit magasabb a mérce. És sajnos itt már nem tudok elvonatkoztatni attól, hogy ez a stílus bizony nagyon nem az enyém. Ráadásul a zeneleállós poén elsőre ütött (bár most kicsit mintha változtatott volna rajta), de most már számítottam rá, így nem okozott meglepetést. De az énekesnő nyelve továbbra is pörög és jól énekel az éneklős részeknél.

21:28: Litvánia számomra az egyik legkülönlegesebb produkció volt. Bár elég közhelyes, mégis olyan, aranyos és hiteles volt. Kíváncsi leszek másodjára milyen érzéseim lesznek. Ülve egyébként elég nehéz énekelni, de mégis nagyon szép, és tetszik ez a jellegzetes hang is. A beépített emlékképek is tetszenek, bár ha 14 év alatti személy nem lehet a színpadon, akkor szerintem filmen sem kellene engedni. Mindenesetre ez nekem hitelesebb, mint a spanyol produkció. Olyannyira, hogy meg is vett, egyelőre  TOP 5-ös.

21:32: Ausztria a következő. Nagyon szép és biztos énekhang, a dal tempója is tetszik. Egy kicsit "amerikaias" dal, de ezzel együtt szerintem jó. A vokalisták is remek teljesítményt nyújtanak, ehhez a dalhoz kell. Mivel bármikor "felállíthatok bárkit a székről", ezért nem félek azt mondani, hogy jelenleg nálam ez TOP 5-ös. 

21:36: Érdekesség, hogy az elmúlt 3 évből kétszer Ausztria a közönségtől egy pontot sem kapott. 2015-ben, Conchita győzelmét követen abszolút 0 ponttal zárták a versenyt, de tavaly is csak a zsűri adott nekik pontot. Szerintem ettől idén nem kell tartani.

21:37: Jöjjön Észtország. Az opera ritkán jelenik meg ezen a téren, de az énekesnő gyönyörűen és kristálytisztán adja elő a művét. A szoknyáján a fényjáték látványos. Nagyon szeretem ezt a dalt is. Úgyhogy jelenleg nálam ez TOP5-ös

Még csak 6 dal hangzott el, és már négyet kiemeltem. Lassan el kell gondolkodnom, hogy melyiket tudom/akarom majd ezek közül szelektálni, mert már csak 1 szabad helyem van.

21:41: Azt hiszem nem Norvégia fogja erősíteni a dilemmáimat. Alexander Rybak csütörtökön is éppen csak becsusszant nálam. Második hallásra valamennyire jobban tetszik a dal, főleg a ritmusa és Rybak közvetlensége miatt, de a korábban írt problémáimat ez még nem teszi semmissé. Azt gondolom, az előadó neve itt már kevés lesz egy jó helyhez.

Inkább hallgassuk meg valamikor a 2009-es dalt!
https://www.youtube.com/watch?v=WXwgZL4zx9o

21:45: Portugáliát sem hallhattuk még eddig! Úgy látszik a rózsaszín haj idén új divattá vált. Alapvetően tetszik a dal, dallamos, az énekesnő hangja is szép, de igazán komoly hatást nem váltott ki belőlem. Ha selejtezőn lennék, biztos döntőbe szavaznám, itt már kevés a TOP 5-höz.

21:49: Egy kis beszélgetés az észt énekesnővel. Enyhe marketing a hanggal, de megérdemli. Szép volt a produkció.

21:51: Ismét első hallásra értékelünk, ezúttal Nagy-Brittaniát. Kifejezetten egyedinek titulálta Freddiet az énekesnőt, a produkcióba ezt nem érzem. Egy tipikus popsláger, a mondanivalója is átlagos, a színpadkép sem különleges. És bár az énekesnő szépen énekel, de ebben sem érzek semmi rendkívülit. Bár a dallama kétségkívül fülbemászó.

Ez a mikrofon-elvétel nem volt betervezve? Pedig én azt hittem! Ez viszont óriási szervezői blama, és akár negatívan, akár pozitívan befolyásolhatja a szavazást. Azért az szép, hogy nem zavarodott össze! Ezzel persze nálam nem várt TOP 5-össé.

21:57: Csütörtök után jöjjön ismét Szerbia! Most a döntőben még jobban tetszik nekem ez a dal. Az énekesek hangja most mintha jobban együtt élne a háttérzenével, és még inkább az autentikus balkáni zenére emlékeztet, modern köntösben. Bár ezzel eljutok oda, hogy most már csak valaki helyett választhatok új TOP 5-ös produkciót, de ez egyelőre nekem TOP 5-ös.

Na mostantól lesz nehezebb. Ha legközelebb valamire azt írom, hogy TOP 5-ös, azt is oda kell írnom, hogy mi helyett.

22:00: Jön a negyedik ismeretlen dal, Németország és egy ember, aki hamarosan apa lesz. A dal hangszerelése tetszik, a háttérkép is nagyon szimpatikus. A fényképek miatt kicsit a litván produkcióra emlékeztet, de engem az kicsit jobban megvett (lehet csak azért, mert férfiből vagyok). Az a baj, hogy annak ellenére, hogy tetszik a dal, az egyik TOP 5-ös dalt sem tudnám kivenni emiatt. Így marad csak a személyes szimpátiám az énekes és a produkció iránt.

Németország volt a legutóbbi, aki csak döntőből képes volt nyerni, 2010-ben Lena révén.
https://www.youtube.com/watch?v=7pL9vdpSvnY

22:05: Albánia folytatja a sort. Nagyon erős énekhang van ebben a srácban továbbra is. Ugyanakkor másodszor hallgatva itt most nem érzem, hogy jobb lenne, mint elsőre. Igaz, hogy a mércét jó magasra tette már kedden is. Nagyon hezitálok most, hogy mi legyen a fontosabb, a külcsíny, vagy a belbecs...oké, legyen, TOP 5-ös produkció Ukrajna helyett!

22:09: Utolsó előtti új produkció, Franciaország. Amikor csütörtökön belehallgattam, igazán mély benyomást nem tett rám. Ez most sem igazán változott. Ez az énekesnő-gitáros páros valamikor a 80-as, 90-es években számított modernnek, és magában a dalban sem érzek semmit, színpadkép, látványvilág meg szinte nincs is. Bár ennél még mindig jobb...


22:12: Köszönjük (Merci)

22:13: No, jön Csehország. Érdekes számomra ez a produkció. Nagyon sok helyen esélyesnek tartják, és rengeteg véleményt olvasok arról, hogy ez kiemelkedő. És egyáltalán nem értek vele egyet. Oké, a stílust sem szeretem, de szerintem ez tipikusan az a dal, amiből 12 egy tucat. Énekhangilag nem tűnik nagy kihívásnak, a háttérzene nekem teljesen kommersz, a színpadkép nem rossz, de szerintem nem is kiemelkedő. És nekem az előadó sem olyan különleges. Szóval remélem, nem ő fog nyerni.

22:13: Ismét meghallgathatjuk Dániát. A produkció és a dal továbbra is nagyon tetszik, és mintha most egy kicsit az előadás is jobb lenne, mint tegnapelőtt. Ugyanakkor még mindig hiányolok belőle egy nagy adag energiát. Szívesen meghallgatnám ezt a dalt egy másik előadóval, de nyilván ezen a versenyen erre nincs lehetőség.

22:20: Ha már ismételt meghallgatás, lehet ismét meghallgathatjuk a brit dalt. Szerintem nem olyan fontos, annyit nem vesztett vele az előadó (sőt, talán ingyen marketing), de mivel akadályozták a produkcióban, azt is megértem, ha újra előadja.

22:21: A selejtezőben nem Dánia után jött Ausztrália? Nem, én emlékeztem rosszul. Az előadó profizmusa továbbra is lenyűgöz, de ebben a dalban nincs annyi, hogy ezt a legjobbak közé tegyem. Persze egy dolog, hogy én mit mondok és egy másik, hogy a zsűri és a közönség mit fog mondani.

Ausztrália 2015 óta szerepel az Eurovíziós dalversenyen a rendezvény nagy ausztrál népszerűségére tekintettel. A legjobb eredményük eddig egy 2. hely. 

22:28: A beszélgetést kihasználva gyors mosdószünet, és magamhoz vettem egy jó adag cseresznyét. Szigorúan csak gyümölcsöt :)

22:29: Menjünk tovább, jöjjenek finn barátaink! Fejen állva énekelni önmagában lenyűgöző, hát még forogva! A dal viszont nekem nagyon sematikus, semmi extra, és a hangszerelése, dallama mintha emlékeztetne is valamire, de most hirtelen nem tudom megmondani, mire. Ennek ellenére kérek mindenkit, hogy szavazzunk a finnekre, hogy visszaszerezzük az ő bizalmukat szavazás terén. Ha mást nem hosszú távon :)

22:32: Bulgáriát is potenciális esélyesként tartják számon! És egy kicsit ennél is csodálkozom ezen. Az énekhangok itt is jók, de egy Eurovízión nálam ez már alap, de valahogy a dalban itt sem érzek semmi különlegeset. A mozgásvilág pedig néha már-már a 90-es évek fiúzenekaraira emlékeztet egy nő társaságában. Az énekesnő a végén azért nagyon-nagyot énekel, ezt nem lehet elvitatni tőle.

22:36: Jön ismét Moldova. Már az első hangok után szívem szerint táncra perdülnék. Imádom ezt a produkciót, a dallama remek, a színpadiasság és az előadók humora lenyűgöző. A csapaton belüli összhang remek. Nálam egy potenciális győztes. Remélem mások is így gondolkodnak. Egyértelmű TOP 5-ös produkció Albánia helyett.

22:40: Svédország az egyetlen olyan produkció, amit csütörtökön én nem tettem a döntőbe, de az Eurovízió közönsége és zsűrije más véleményen volt. Az én véleményem azonban nem változott meg. Az előadó persze itt is profi, de ez a szám nekem nagyon kommersz, néhány mozdulatnál kis Michael Jackson imitáció is bejön, így annyira eredetinek sem tudom nevezni. Sajnálom. De biztos meglesz a támogatottsága nélkülem is. 

22:45: És mi jövünk! Remek, az ének talán még erősebb, mint az elődöntőn! A zúzás nagy, és szerintem a vokálon is sikerült javítani (erre szükség volt, mert vokalistákat csak a zenekar tagjainak kivételével lehetett volna betenni, mivel csak 6-an lehetnek a színpadon). Remek volt!

Mint mondottam, a magyarokat nem értékelem. De szerintem belefért volna a TOP 5-ben objektíven mérve. Az is igaz, hogy itt nem lehet objektívnek lenni.

Magyarországról Kállay Saunders András is 21. énekes volt a döntőben. Ez az elmúlt 20 évünk legjobb eredménye. Ez jó ómen szerintem.



22:50: Na és itt van Izrael. Mekkora kontraszt van ez a produkció és a litván produkció között (ahol rezeg a léc a TOP 5-ben). Az egyik egyszerű, átlagos, de nagyon szép, tiszta, a másik egyedi, extravagáns, energikus, szabadszájú. Vitán felül remek bulisláger, ebben a műfajban egyértelműen a legjobb, nem csodálkozom a dal komoly esélyességén. Ugyanakkor a dal egyes elemei nekem már túlmennek a jóízlés-határon, így nem teszem be Litvánia helyett a TOP 5-ben. 

Magyarországé a legjobb technikai díj! Ez már egy eredmény. Reméljük egy jó helyezéssel sikerül megfejelni.

22:55: Hollandiát hallgathatjuk meg csütörtök után megint. Csütörtökön a 7. helyre tettem, Magyarország nélkül 6. helyre, de abból a csapatból Szlovéniát és Ukrajnát is elé tettem, akik már most kiestek. Második hallásra ez a dal még sokkal jobban tetszik, most már egyértelműen Szlovénia előtt van, zeneileg Ukrajnánál is jobb. Határeset...kis szívfájdalommal, de beteszem a TOP 5-be Litvánia helyett!

22:58: Írország daláról pont lemaradtam egy beszélgetés miatt kedden. A stúdiómunka nem győzött meg. Itt sokkal jobban tetszik, kedves, aranyos dal, külön tetszik a vokalista zongorista hölgy. Az egész olyan őszinte, bár a két táncos ehhez az összképhez pont nem illik annyira. Az a baj, hogyha előbb épp egy nekem őszinte, hiteles dalt ejtettem ki, akkor nem akarok egy másikat betenni a frissen bejutott Hollandia helyére.

23:01: Na, akkor jöjjön a jelenlegi legalacsonyabb ods-szal rendelkező ország, Ciprus! Az nagyok tetszik ebben a dalban, ahogy az énekesnő együtt mozog a tánccsoporttal és eközben képes egy gyakorlatilag hibátlan éneklésre. A dal hangszerelése is kicsit elüt a tipikus eurovíziós daloktól. De nekem nem annyira különleges, hogy a legjobbak közé tegyem. Az elején szerintem még betettem volna, de valószínűleg később kiszedem.

23:06: Utolsó Olaszország, egy új dal. A témája nagyon komoly, tetszik a megjelenő nyelvi sokszínűség. Kicsit féltem attól, hogy ez a két előadó tud-e hitelesen énekelni egy ilyen témáról. Alapvetően igen, bár szerintem a közönség tapsoltatás ide pont nem illik. A minimál-hangszerelés ennek a dalnak kifejezetten jól áll. Zárásként remek volt, de az egész produkció nekem egy picit kevés volt.

23:09: Megvan az 5 dalom, elhangzás sorrendjében:

Ausztria
Észtország
Szerbia
Moldávia
Hollandia

2. hallás után megpróbálok sorrendet alkotni.

Nekem a buli kicsit elvitte a mai sorrendet végül. Az én sorrendem (Magyarország nélkül).

1. Moldávia
2. Ausztria
3. Szerbia
4. Észtország
5. Hollandia

Szerintetek?

23:18: Újabb extra produkció. Ezek a kitöltő részek ritkán sikerülnek túl jól, reméljük ez most kivétel lesz. Nekem azok voltak a kedvenc részeim, ahol néha furcsa érdekességeket mondtak el a Eurovízió történetéből.

23:21: Ez sem nyűgöz le...

23:24: Még egy meghallgatás. Szerintem az utolsó. Egyébként egész sok jó dal volt ebben a repertoárban, a tavalyihoz képest mindenképp.

23:29: Azt hiszem, sokat kell még várni...

23:30: Na, egy kis visszaemlékezés. Remélem jó lesz.

23:31: Nos, nem. Elég gagyi.

23:35: A Junior Eurovízióról való megemlékezés egy jó hagyománya a műsornak. Ad egy kis figyelmet a győztesnek. Nagyon szépen énekel a hölgy, ez tény.

23:38: A tavalyi győztes ismét a színpadon! Most szerintem jobban néz ki, mint tavaly ilyenkor, és a hangja is jobban tetszik most. Vagy csak nem vagyok olyan kritikus, mert nem verseny közben kell értékelni? :)

Még a végén meghatódom :)

23:47: Na most már tényleg az utolsó meghallgatás.

23:51: Ahogy nézek más fórumokat, Szerbia szinte mindenkinek a TOP 5-ös listájában benne van? Lehet, hogy Magyarországon a szerbek fognak nyerni?

23:54: Oh kezdünk is! Ukrajna zsűrijétől nem kaptunk pontot, Franicaország nyert.

23:55: 8 pont Azerbajdzsántól. Szép! Albánia nyert, vezet is. Fehéroroszország zsűrijétől nincs pont, Ciprus nyert, fejlött a 3. helyre.

23:56: San Marinotól nincs zsűripont, Izrael is nyert, eddig 4 különböző győztes.

23:57: Hollandiától megint nincs pontunk, egyre hátrébb vagyunk, Németországnak is van győzelme. Macedonia szintén nem ad pontot, a győztesük Észtország.

23:58: Máltától sem kapunk pontot, reméljük ez változik. A győztes ismét Ciprus, 2. helyre zárkóznak.

23:59: Grúziától sincs pontunk, Svédországnak is van győzelme.

00:00: Spanyolországtól sincs pontunk sajnos, Ciprus újabb győzelemmel átveszi a vezetést. Ausztria zsűrije sem szeretett minket, Izraelt annál inkább, most ők vezetnek.

00:01: Dániától vártam pontot, hiába. Németek nyertek, hármas holtverseny az élen.

00:02: Angliától sincs pont, Ausztria felzárkózik.

00:03: Svédektől sincs pont. Ciprus megint nyert. Lettektől sincs pont, svédeknek a 12 pont.

00:04: Albániától sincs pont, Olaszországnak is megvan az első győzelme.

00:05: Horvátoktól sincs pont. Litvánia nyert.

00:06: Ez kezd ciki lenni. Írországtól sem kapuk pontot. Ciprus sokadik győzelme. Román zsűritől sem kapunk pontot. Ausztria ismét nyert.

00:07: Csehektől 2 pont, köszönjük, Izrael megint nyert.

00:08: Izland sem adott pontot. Ausztria kapaszkodik. Moldáviától sem jár pont. Észteknek 12 pont, megérdemlik.

00:09: Belgáktól sincs pont. Ausztria továbbra is küzd a győzelemért.

Félidőnél vagyunk, reméljük a jobb folytatást. Egyelőre Izrael vezet, majd jön Ausztria, és Ciprus. Moldávia meglepően hátul.

Nem állunk túl fényesen, de talán a közönség még változtathat ezen.

00:13: Norvégitól sincs pont. Németország 12 pontot kap.

00:14: Franciaországtól sincs pont. Izrael visszavette a vezetést. Olaszországgal sem állunk jobban, első helyen megint holtverseny, Norvégia is kapott egy 12-est.

00:15: Ausztráliától sincs pont. Svédország nyert.

00:16: Észtek is az osztrákoknak adják, nekünk 0-át, utolsó helyen vagyunk. Szerbektől sem jár pont, Svédországnak viszont 12 is.

00:17: Ciprustól 4 pont, már nem vagyunk utolsók! Svédek utóbbi 4-ből 3-at nyertek.

00:18: Örményektől sincs pont, svédek most a 2. helyre jöttek fel.

00:19: Bulgáriától sincs pont, Ausztria nyert és kicsit elhúzott!

00:20: Görögöktől meglepő módon 6 pont is jött. A győztes Ciprus lett náluk (meglepő módon).

00:21: Itt biztos nem lesz pontunk, mert ez Magyarország. A dán vikingeknek járt a max. pontunk.

00:22: Montenegrotól nincs pontunk, a győztes meglepő módon Szerbia. Németektől sincs pont, a maximum pontot a svédek kapták.

00:23: A finnektől sincs pont, Izraelnek van 12 pontja.

00:24: Oroszoktól sincs pont. Putyin...Moldávia 12 pontjának azért örülök.

00:25: Svájctól sincs pont. A győztes Németország. Izraeltől viszont van 3 pontunk, Ausztria 12 pontot kap, visszaveszi a vezetést.

00:26: Lengyelektől is van 3 pontunk. A győztes ismét Ausztria, megint vezet. Izgalmas küzdelem ez.

00:27: Újabb 2 pont, ezúttal a litvánoktól. A győztes Ausztria, 12 ponttal vezet.

00:28: Szlovéniában megszakad a jó sorozatunk, nincs pont. Svédország nyer, felzárkózik kicsit Ausztriához.

00:29: Végül Portugália jön. Nekünk nincs pontunk, osztrákoknak 8, ezzel a zsűri szavazást nyerték, észteknek még 12 pont.

A zsűri végeredménye:

1. Ausztria
2. Svédország
3. Izrael
4. Németország
5. Ciprus.

Magyarország a 22., reméljük a közönség javít ezen valamelyest.

A pontkülönbségek nagyon kicsik, az elmúlt 2 évhez képest sokkal kevesebb. Itt még bármi lehet a közönségnél.

No, nézzük a közönséget!

- 9 pont Ausztráliának. Ez meglepő...
- Portugália 18 pontot kap.
- Spanyolok is 18-at.
- Svédország csak 21 pontot kap.
- Szlovénia 23-at.
- Finnország is 23-at.
- A britek 25-öt.
- A hollandok 25-öt
- Albánia 58-at
- Franciák 59-et.
- Írek 62-t.
- 65-öt kaptunk mi.
- Bulgária 68-at.
- 71-et Ausztria.
- 75-öt Szerbia
- Norvégia 85-öt.
- Litvánia 91-et.
- Észtek 102 pontot kaptak.
- Moldova 115-öt kapott.
- Ukrajna 119 pontot kapott. Nem rossz a zsűri után...
- Németország 136 ponttal élre áll. Vajon elég lesz-e?
- 5. Dánia 188 ponttal gazdagodott.
- 4. Csehország 215 ponttal.
- 3. Olaszország...nem írtam fel a pontot, nem baj :) Most épp a 3. helyre jöttek fel.
- 2. Ciprus 253 ponttal.
- 1. Izrael 317 ponttal.

Összességében Izrael nyert! Második Ciprus, harmadik Ausztria. Magyarország 1 helyet javítva a 21. lett. Nem kiemelkedő teljesítmény, de a döntő ezúttal is megvolt, összességében a mezőny első felében végeztünk, ez nem volt azért rossz. De úgy tűnik, május 10 negatív hozadékán egyelőre nem tudtunk túllépni.

Köszönöm a figyelmet, találkozunk majd valamikor élő közvetítést keretében. Még eldöntöm, mikor :)

Megjegyzések

  1. Apró hiba, a magyar dal a 21. lesz, nem a 24.-ik, ha emlékezetem nem csal. A ruszki öregasszonyok meg hatalmasak voltak annak idején, nálama z volt a favorit. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban, félreolvastam a számot :)

      Törlés
    2. Én ezt az operás észt dalt imádom, nagyon szép, nagyon különleges, főleg itt az euróviziparipás színpadon. Nálam ez tuti TOP5-ös lenne, pedig talán még a 10-be se fog beférni...

      Törlés
    3. Na ez a szerb dal a másik, ami nálam TOP 5-ös, szintén nagyon különleges az egész hangzása, és én szeretem, amikor egy ország a saját nyelvén énekel.

      Törlés
    4. Eddig sok mindenben egyetértünk :)

      Törlés
    5. Engem valamiért megfogott a bolgárok dala is, én azt is beraknám a TOP 5-ömbe, vagy ha ki is esik, akkor is a közelébe lenne.

      Ez az izraeli dal.... annyira beteg, zseniális. Viszont számomra nagyon unszimpatikus, arrogáns, öntelt megjelenése van az énekesnőnek, ami így sokat ront számomra az amúgy elmebeteg dalból.

      Törlés
  2. No, ezt figyeld! Az idei nyertest hallottuk!! ;) ESZT!

    VálaszTörlés
  3. Nálam a TOP 5 Magyarország nélkül:

    1. Észtország
    2. Szerbia
    3. Izrael
    4. Bulgária
    5. Dánia (igen, az erőteljes hang nélkül is, egyszerűen imádom a dallamot)

    VálaszTörlés
  4. Magyarok nélkül:
    1. Moldávia
    2. Dánia
    3. Anglia
    4. Izrael
    5. Szerbia

    VálaszTörlés
  5. én még mindig nem értem, hogy ez a yeti hogy nyert tavaly... :D

    VálaszTörlés
  6. Sokat változott Sokkal jobban néz ki. De mostmár igazán jöhetnének az eredmények.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a baj, hogy még tart a szavazás...utána egyesíteni is kell.

      Törlés
  7. Addig elmondják az egyes országok a pontokat..

    VálaszTörlés
  8. Szakmaitól ne várj sokat,az nagyon nem a zenéről szól,inkább politika! Majd a nézői....Jocinál is így volt. Ha a nézőit néztük volna csak Joci nagyon sokkal előrébb végzett volna.

    VálaszTörlés
  9. Izrael vezet - csak politika..sajnos! Cyprus a kiraly!! ;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról