Élő közvetítés az Eurovíziós Dalverseny csütörtöki Elődöntőjéről

20:42: Szeretettel köszöntöm minden olvasómat a Blog történetének első élő közvetítéséről. A mai napon együtt nézhetjük az Elődöntőt, szurkolhatunk az AWS-nek! Közben érdekes tartalommal és véleménnyel fogom színesíteni a műsort.


20:44: Ha valaki már nem emlékszik, hogy a 8-as döntő előtt mi volt a véleményem a Dalról, itt megtekintheti.

20:48: A tegnapi cikkem írása közben teljesen elfelejtettem a tavalyi horvátországi produkciót. Eszméletlen volt, ahogy 2 hangon énekelt az előadó! Tekintsük meg most!
https://www.youtube.com/watch?v=4Sya_GIxsw0



20:51: Akinek esetleg nincs TV-je, vagy nem ott ül, ezen a linken is követheti az eseményeket:
https://eurovision.tv/story/tonight-second-semi-final-eurovision-song-contest-2018

20:53: Pár szó a magyar indulóról. Az AWS egy 2006-ban alakult rock-metál zenekar. Tagjai: Siklósi Örs, Brucknek Bence, Kökényes Dániel, Veress Áron, Schiszler Soma. A válogatón a zsűrinél a 4. helyet érte el, a közönség azonban egyértelműen őket indította a versenyen.

20:55: Még 5 perc a hivatalos kezdésig. Én már nagyon izgulok!

20:58: A máus 8-i dátum egyfajta furcsa kettősséggel bír a magyarok eurovíziós szereplésének történetében. Május 8-án jutott ugyanis a döntőbe 2011-ben Wolf Kati és 2016-ban Freddie is. Ugyanakkor a döntőben mindketten feledhető teljesítményt nyújtottak. Vajon ez lesz idén is? Az előző mondatom első felével mindenesetre kiegyeznék.

21:03: Ezt a 4 hölgyes kommentátori felosztást még mindig furcsállom. De kétségkívül csinosak :)

21:04: Ha már a számok: az AWS a 13. fellépő lesz. Szerintem optimális, hogy végefele lesz, reméljük a szám ezúttal nem hoz balszerencsét.

21:05: Mindenek előtt elmondom, hogy minden dal után írok egy egyszerű véleményt: Igen: döntőbe jut nálam. Talán: Majd a végén eldöntöm. Nem: Kizárt, hogy a döntőbe jusson. Figyelek, hogy a végére 10 jusson tovább.

21:06: Egy kedves ismerős Norvégiából, Alexander Rybak személyében. Alexander 2009-ben elsöprő győzelemmel nyerte meg a versenyt egy nagyon jó dallal. Az igazat megvallva szerintem ez a dal a közelében nincs annak. Nekem nagyon tipikus popslágernek tűnik, és ebben a dalban az előadó sem olyan szimpatikus, inkább egy klasszikus "tinisztár" benyomást kelti, holott annál idősebb már. Az elején ezek a "bevágott hangszerek" sem jöttek be. Annak azért örülök, hogy a végére a hegedű megint megjelent. De nem nyűgözött le összességében. Talán.


21:10: Jöjjön a román produkció, a The Humanstől!Egy kellemes hangzású rockos dal, egy jó hangú énekesnővel, kellemesen lassú részekkel. Tetszik, hogy a rockzene és a mélyhegedű is megszólal benne, jól váltják egymást. Összességében kellemes dal, szerintem a döntőben mindenképpen ott a helye. Igen

21:13: Újabb szomszédunk jön, Szerbia képében. Ahogy Szerbiától ez nem ritka, saját anyanyelvükön énekelnek. A zenének kellemes balkáni hangzása van, némi modern zenével ötvözve. Ezekkel engem meg lehet venni. Nem üt akkorát, hogy a végső győztesek között számon tartsam, de egy döntőt szerintem mindenképp megérdemel. Igen

21:17: 2007-ből emlékszünk még egy igazán különleges szerb dalra. Kinek ismerős?


21:18: San Marino következik. Ezek a robotok mégis milyen funkciót akarnak betölteni? Nem rossz az ének, de valahogy hiányérzetem van. Az a baj, hogy semmi igazán kiemelkedőt nem tudok róla mondani. Ilyen rapes-poppos szám rengeteg van, és nem érzem, hogy ez igazán kilógna közülük. Kellemes érzem magam közben, de ez nekem kevés. Nem

21:21: Utazzunk északabbra, halljuk Dániát és Rasmussent (no nem a női válogatott edzőjét...bár meghallgatnám egyszer őt is :) )! Érdekes dal, a mondanivaló kicsit történelmi, de abszolute átültethető a mai korba. Lehet, hogy csak nekem tűnik fel, de messziről a színpadkép tényleg hajónak tűnik. Ugyanakkor nekem a zene és az ének annyira nem hatásos. Talán.

21:26: Oroszország. Erre a produkcióra kíváncsi leszek! A tavalyról kitiltott mozgássérült lány esetében én megfogadtam, hogy mindent figyelmen kívül hagyok, csak a produkció érdekel. A dalban itt sincs semmi rendkívüli. Az énekesnő szépen énekel, de úgy nagyjából ennyi. Tipikus Eurovíziós dal egy kicsit a szó pejoratív értelmében is. Szinte biztos vagyok a továbbjutásában, de nekem nem jött be. Nem.

21:31: Aki már nem emlékszik, mi volt tavaly Oroszországgal:
https://24.hu/szorakozas/2017/04/14/eurovizio-2017-oroszorszag-visszalepett/

21:32: Az észt produkció az egyik kedvencem volt tegnapelőtt. Kíváncsi leszek, hogy mit ér el holnap a döntőben.


21:33: Jöjjön Moldova és a DoReDos! Fesztiválos hangzás, a koreográfia kifejezetten tetszik, a díszlet és a ruhák néhány évtizeddel visszarepítenek. Nincs a dalban igazán komoly énekhang, de remekül szórakozom a háttérképen, a ki-beszaladgáló embereken, és a refrén is dallamos. Eddig egyértelmű kedvenc ebből az elődöntőből. Igen.

21:36: Folytatódik a sor Hollandiával. Általában szeretem az ilyen típusú kicsit rockosabb muzsikát. Ebben a stílusban ez nem gondolom, hogy kiemelkedő lenne, de nem is rossz. Az énekes hangja erős, a koreográfia számomra feledhető. Egyelőre nem akarom az igenjeimet nagyon elszórni, ezért: Talán.

21:41: Jön az Eurovízió vendégországa, Ausztrália. Jessica Mauboy éneke atombiztos, jó kis koncerthangulatot ad át. Magában a dalban azonban túl sok extrát nem érzek. És ez a vonaglós mozgás sem annyira jön be nekem. Talán.

A felénél 3 dalnak adtam egyértelmű igent, 4-et "talán"-ként jelöltem, és csak 2-re mondtam nemet. Meglátjuk mi lesz a második felében.

21:45: Grúzia szintén saját anyanyelvén énekel (náluk ez ritkább, mint Szerbiában). Egyedi az eddigi mezőnyből. Viszont az ének nekem elég feledhető volt, vártam a végére egy igazán komoly kitörést, ami viszont nem érkezett meg. Nem

Ha nem említettem volna, a magyar dalon kívül egyiket sem hallgattam még, mindegyik dal az újdonság erejével hat (?) rám.

21:49: Lengyel barátaink lépnek a színpadra! Ez egy tipikus tuc-tuc zene szerintem. Sajnos semmilyen hatással nincs rám. Egy diszkóban ellennék vele, csak épp nem járok diszkóba. Nem

21:52: No, halljuk Málta előadóját! Ez is egy tipikus Eurovízió dal, amihez hasonlóból elég sok van. Ausztrália sem nyűgözött le annyira ebben a műfajban, de az szerintem profibb volt ennél. Ha arra azt mondtam, hogy talán, akkor erre azt kell mondanom, hogy: Nem.

21:57: Albániát is szerettem tegnapelőtt: https://www.youtube.com/watch?v=VbNFep0qyck

A következők mi leszünk. Hajrá Magyarország, Hajrá Magyarok!


21:59: És mi jövünk! Az egyik tag apja halálának emlékére írt dal remekül szól a nagy színpadon. 1-2 apró hanghibát leszámítva jó az ének, a koncerthangulat a közönségbe ugrással itt is meg van (bár a zene szerintem itt playback, így ebben nagy rizikó nincs :) ). Összességében azt gondolom, hogy jó a dal, aki szereti ezt a stílust, annak ez a dal is nagyon bejön, aki nem, az nem emiatt fogja megszeretni. Igen.

22:04: Lettország következik, egy portugál származású előadó, Laura Rizotto személyében. Valamiért a dal címe alapján arra számítottam, hogy egy újabb bulisláger jön, nem egy dráma. Nagyon tetszik az énekhangja, és nekem ez a minimál-előadás is bejön, az előadó karaktere szerintem betölti a színpadot. A dalt magát annyira azonban nem tartom annyira átütőnek. Talán.

Freddienek mindenki tetszik. De akkor mindenki továbbjut ma? :)

22:08: Svédországot Benjamin Igrosso képviseli. Az első hangok után azt hittem, hogy valójában nő az előadó :). Megint a klasszikus Eurovíziós vonulatot képviselő dal. A színpadképe ezek közül talán ennek a legjobb, a szám dallamos, de nem hiszem, hogy ezt fogom hallgatni hetek múlva. Majd meglátjuk. Talán.

22:12: Montenegro, Svédországgal ellentétben ritkán jut a döntőbe. Ismét egy anyanyelvű produkció. Bár nem értem a szöveget, ebben valódi érzelmek vannak. Ennek ellenére valami hiányérzetem itt is van sajnos. Határeset, hogy végül benne lesz-e a 10-es listámba. Talán.

Itt rengeteg talán írok, de a lentebbiekről közben lassacskán döntök. Csak akkor még nem akartam felelőtlenül igent vagy nemet mondani. Hollandia mostanra már biztosan benn van az elején kapott talán ellenére.

22:16: Ahogy korábbi cikkemben írtam, Szlovénia sokszor nagyon igényes produkciókkal esik ki. Ez a tuc-tucos stílus nem annyira az enyém, ugyanakkor ebben a műfajban a mai elődöntőből egyértelműen ez jön be a legjobban, az énekesnő hangja stabil és külön tetszik, hogy a koreográfiát is végignyomja. Ezt a zeneleállós részt meg elsőre megkajáltam :). Aranyos, szimpatikus produkció ez, na! Igen.

22:20: A 2 évvel ezelőtti győztes Ukrajna zárja a sort. Ez a zongorából kijövő nyitás érdekes volt, elsőre egy koporsónak tűnt. A zene dallamvilága tetszik, nem bonyolult, de megjegyezhető, ez a kis vámpíros beütés meg nekem, mint szerepjátékos vonalon mozgó személynek csak szimpatikus lehet. Erre nem tudok mást mondani, mint: Igen.

Beveszitek az ukrán srácot? Hosszú távon jó pótlótag lehet :D


Egy végighallgatás után mondom a 10-emet.

No, nézzük. Akiknek eleve igent adtam:

- Románia
- Szerbia
- Moldávia
- Magyarország
- Szlovénia
- Ukrajna

A "talán"-ok közül Hollandiát mindenképpen szeretném a döntőbe látni, nekem a dán vikingek dala is egyértelműen ide tartozik. 3 közül hezitálok még nagyon. Az ausztrál produkció, bár stílusában nem áll hozzám közel, de a profizmusát nehéz elvitatni, úgyhogy ő is. A negyedik nagyon nehéz. Bár a lett énekesnőt imádom, én mégiscsak a múltjára tekintettel szeretném Alexander Rybaknak adni a 10. helyem.

Tehát aki nálam továbbjut (elhangzási sorrendben írom):

- Norvégia
- Románia
- Szerbia
- Dánia
- Moldávia
- Hollandia
- Ausztrália
- Magyarország
- Szlovénia
- Ukrajna

Akinek nem sikerült:

- San Marino
- Oroszország
- Grúzia
- Lengyelország
- Málta
- Lettország
- Svédország
- Montenegro

Persze szemernyi kétségem nincs arról, hogy Svédország és Oroszország ott lesz a döntőben, így az én 10-es listámról legalább 2 ki fog esni. Vajon kik? Reméljük, nem a magyarok.

22:38: A tánc tényleg sokat változott az idő során :) Érdekes kis összefoglaló volt ez.

22:40: Sokak szerint az izraeli dal nagy esélyese ennek a versenynek. Az biztos, hogy megosztó. Ti mit gondoltok róla?


22:41: Az elmúlt időszakban nem sokat kellett türelmetlenkednünk. 2012 óta minden évben már az első 5 továbbjutó között mondták Magyarországot. Persze ez mindig véletlenszerű, így ebből nem lehet messzemenő következtetést levonni. Conchita Wurstot például tizediknek mondták anno, holott egyértelműen nyert. De azért nem lenne rossz, ha nem kéne végig stresszelni a 10 nevet.

Egy kis egoizmus: már most ez a poszt a blog történetének 7. legtöbb kattintással rendelkező posztja. Köszönöm mindannak, aki figyelemmel követi! :)


22:48: Ezek a kis bemutatóvideók remek országmarketing Portugáliának. De egyébként tényleg szépek, és lehet nem rossz hagyomány, hogy a rendező országban készüljenek ezek a filmek.

22:50: Ez a portugálok bemutatása nekem kicsit lapos. Van benne pár érdekesség, de inkább nézném már az eredményeket. És valahogy Gundel Takács Gáborral ez az egész szellemesebb volt.

22:55: Egy kis történelmet is tanultunk. Érdekes volt, ez most tényleg nyújtott némi újdonságot. Lehet jobb lett volna egy kicsit előrébb tenni a műsorban, mert az érdekes tartalom ellenére most már mindenki az eredményhirdetést várja, így az odafigyelés is kisebb.

22:58: Kicsit belehallgathatunk 1 döntős produkcióba. A francia énekesnő hangja szép, a dal így rövid hallásra nem fogott meg. 

Nem értek egyet egyébként az alanyi jogon döntőben indulással. Egyrészt nem hiszem, hogy ennek ma már jogalapja lenne, másrészt nem biztos, hogy annyira szerencsés ez, mert az élő produkciót először látják/hallják a nézők, miközben a többiekét már kicsit megismeri a közönség. Talán nem véletlen, hogy Lenán kívül nem nyert mostanában senki az alanyi jogon döntősök közül.

23:02: Kicsit belehallgatunk a német produkcióba is. A srác hangja jó, és nekem a dal is tetszik, egyszerű, de szimpatikus. Ez még akár a kedvenceim közé is kerülhet. De végig kell hallgatni!

23:04: Az olaszok dala az elmondottak alapján egy nagyon mély dal, kicsit a békedal műfajába is tartozik. Az énekesek hangja jó, meglátjuk, milyen lesz, de ígéretesnek tűnik.

Na, kezdődik...

23:06: Szerbia benn van. Nem meglepő, örülök is nekik. Moldova is helyén van, ez volt a kedvencem, szóval eddig jó...de jöhetnénk már mi.

23:07: NA EZ AZ!!!! BENN VAGYUNK!!!! És nem kellett sokat várni. Ukrajna is benn van, eddig minden a terveim szerint alakul.

23:08: Svédeknek annyira nem örülök, de várható volt. Ahogy Ausztrália is. Norvégia sem meglepetés.

23:09: A dán vikingek is benn vannak. Eddig 7/8 nálam. Szlovénia is benn van. Jól van, ennek örülök :)

Holland, lengyel, orosz és román kinn...vajon melyik kerül be?

23:10: Hollandia is benn van! Nálam ez így 9/10, szóval örülök! De Románia ezzel a produkcióval kiesett? Szerintem ebben nincs igazság.

Abban tévedtem, hogy Oroszország benn lesz. De egyébként elég jól eltaláltam. :)

Szombaton döntő, ahol szurkolhatunk tovább!

Közvetítsek szombaton is? Kommentben várom a válaszokat!

Megjegyzések

  1. itt is lehet nézni élőben :)
    https://www.mediaklikk.hu/duna-elo/#

    VálaszTörlés
  2. A dán dalt nagyon szívesen meghallgatnám egy Ensiferumos hangzásban, amolyan komoly, erőteljes, mély férfi énekhanggal. Szerintem úgy ütne igazán, mert ebben így túl sok erő nincs.

    Ami meg nem a produkciókhoz tartozik: a mi kis kommentátor párosunk folyton egymás szavába vág, szerintem katasztrófa, meg aztán a fordítással is gondok vannak. Nagyon nem tetszik. Gundit kérném vissza, csak Gundi már nem királyi tv-s. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek a kommentátor-páros nem az igazi, próbálok nem figyelni rájuk! :)

      Törlés
  3. Orosz ott lesz... Mivel kerekesszékes...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oroszország általában ott van, de ez is számíthat. Szerintem a produkció alapján nem kéne, hogy ott legyen, de szinte biztos ott lesz.

      Törlés
  4. Csak mondják már ki, hogy Hungary 😂😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Még kicsit várni kell, de remélem kimondják :)

      Törlés
    2. Remélem már nincs sok hátra

      Törlés
  5. Egész jól eltaláltad a továbbjutókat, csak Románia esett ki a kötelező svéd továbbjutás miatt. Grat. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Inkább esett volna ki a kárukra valaki más :(

      Törlés
  6. Hoppppppppacska. Nincs orosz

    VálaszTörlés
  7. Thank you very much for voting for your favorites: 1-Poland (28.3%). 2-Hungary (20.06%). 3- Ukraine (11'86%)

    Ez az appos végeredmény . Kicsit érdekes nem, hogy a lengyelek nincsenek ott...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról