Nem kell túlgondolni – Don Pepe, Cuba Libre burger

 

A Don Pepe havi extrái közül az elmúlt hónapokban mindig kipróbálok egyet-egyet. A múlt hónaphoz hasonlóan idén is úgy éreztem, hogy a burger hozza meg jobban a kedvem. Bár az elmúlt időszakban számos igazán különleges ételt kóstoltam, de mégis az az ember vagyok, akit egy hagyományos, magyaros étellel bármikor meg lehet hódítani. A Cuba Libre burgert ugyan túlzás magyarosnak tekinteni, de ha az összetevőket nézzük, hús, kolbász, bacon, mustár, zöldségek, sajtszósz, mindenféle hagyományos, de mégis jó elem megjelenik itt. Persze mindez olyan extrákkal, mint a Chorizo kolbász vagy a dijoni mustár, tehát messze nem egy hagyományos ételt eszünk. Ezt úgy gondoltam, ki kell próbálni és mivel a szezonális desszert most a kemencés palacsinta, ami egy nagy kedvencem, gondoltam, abból is jöhet egy adag.

 


Amikor leadtam a rendelést, a Netpincér felülete 12 óra 43-ra jelezte a kiszállítási időt. Ehhez képest a kaputelefon 12 óra 44-kor szólalt meg szóval ejnye-bejnye Don Pepe :) Komolyra fordítva a szót, ez így is kb. 30-35 perces kiszállítás volt, bőven oké. A burger Don Pepés szokások szerint jó nagy és jár hozzá a praktikus doboz, a krumpli és a szósz. Ezekről újat már nem tudnék mondani, de a mártásnak ebben az ételben volt egy külön funkciója, amire még később kitérek.

 

Ha a burgerben a három húst külön-külön nézem, mindhárom nagyon bejött. A burgerhús ezúttal jól átsült és a fűszerezése is markáns, a chorizo és a bacon hozza, amit kell, mindhárom kiváló. Viszont együtt kóstolva a hármat, kicsit azt éreztem, amit anno a Vadállat burgernél sikerült elkerülni, hogy mindhárom erőteljesen sós ízt adott az ételnek, és a dijoni mustárnak is van egy sósabb-kesernyésebb íze. És azt éreztem, hogy ezt valami frissebb, édesebb ízzel jó lenne kompenzálni, ez így picit tolakodó. De ez magában a burgerben nem igazán valósult meg. Nem volt olyan vészes a helyzet, mint anno a Grizzly Pizzériánál, de azért egy kis egyensúly-felborulást éreztem. A paradicsom és a hagyma adott kis frissességet, de ezúttal – bár én a friss hagymát jobban szeretem, mint a sült vagy a karamellizált verziót – jó lett volna, ha csinálnak vele valamit, amitől jobban kijön az édeskésebb íze.

 


Ami mégis megmentette a helyzetet, az a korábban említett Don Pepe szósz. Annak ugyanis van egy kellemesen édeskés ízvilága, ami viszont remekül kompenzálta a burgernek ezt a kissé markánsabb ízét. Ezzel együtt már harmonikusnak éreztem az ételt. Bár így nem a krumplihoz ettem, hanem a burgerhez, de összességében működött. A cheddar szószról és a rukkoláról nem említettem még semmit, de sok mindent nem is kell hozzátenni, mindkettő ízletes, a funkcióját ellátja. Így összességében az egész hamburger egy nagyon kellemes élménnyé vált, de ehhez a Don Pepe szósz nagyon kellett.

 

Ezúttal nem ettem meg az egészet, mert tudtam, hogy akkor a desszert nem férne belém, amit mindenképp ki akartam próbálni még frissen. Nagyon örültem, hogy ezúttal meleg desszertet kaptam. A dobozban egy darab palacsinta volt, az azonban jó nagy, más helyen kb. 3-nak van ekkora mérete. A tészta ízletes volt, a tölteléke alapvetően egy édes túrótöltelék, amihez kis citrom- és narancshéj ad egy fanyar kiegészítő ízt. A vanília mártás jó, édes, én kicsit sűrűbben szeretem, de ezen nem veszünk össze. Összességében nem tartalmaz semmi világrengetőt, de egy nagyon finom édesség. Nekem a Don Pepe szezonális desszertjei közül egy cseresznyés-túrós-vaníliás rétes volt a kedvencem (ez jó rég volt már, talán 2017-ben lehetett), és ezután is az maradt, de ez felugrott a második a helyre.

 


A burger ezúttal is 2.890, a desszert 1.190 forintba került, de a mennyiség itt is mindent visz. Ezt a két ételt bátran merem azoknak ajánlani, akik nem szeretik a nagyon extravagáns összetevőket, itt ugyanis megmaradnak a hagyományos elemek, ám jó párat erősen felturbózva kapunk belőle. A hamburgert hó végéig lehet megkóstolni, a desszertet talán kicsit tovább, azt hiszem, ezek a szezonális étlapok 3 hónapig vannak, de majd kijavítanak, ha tévedek.

 

Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.donpepe.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról