Száguldó harcos kötetek elemzése 2. – Omega Zóna, Kaliforniai visszaszámlálás
Néhány
héttel ezelőtt elemeztem ki a Száguldó harcos sorozat első két kötetét, alapvetően
jó véleménnyel voltam a sorozat első feléről. Most a másik két kötet
következik, amelyekkel Cal Phoenix kalandja lezárul. Ismét izgalmas és pörgős
események várnak ránk, amelynek végén – talán nem is túl nehezen – sikerre
vihetjük a kalandunkat. De lássuk, mivel kell szembenézni a következő két
kötetben! A pontértékeket továbbra is az egyszerűbb szisztéma szerint adom,
amit itt megtekinthettek.
Omega Zóna:
Történet: Ott folytatjuk, ahol az előző kalandot abbahagytuk. Bár
Kate-t kiszabadítjuk, Veszett Kutya Mitchigan csapatai megjelennek El Pasonál.
Nem akarnak sem alkudozni, túszokat ejteni, a kolónia vérére – és leginkább a miénkre
– vágynak. Mivel a menekülés sem jelent megoldást, egy radikális lépésre szánja
el magát kolóniánk. Egy négyfős csapat – melybe mi is benne vagyunk –
robbantásos akciót hajt végre a Detroiti Oroszlánok csapatának bázisán, amely
kellőképpen megzavarja őket ahhoz, hogy a kolónia elmeneküljön. Utána vissza
kell térnünk a csapatunkhoz. Noha az első fejezetpontok alapján azt hittem,
hogy a robbantás lesz a kaland csúcspontja, a visszatérés tartogat sokkal
nagyobb izgalmakat. Először is azért, mert a lopott járművünkből, amivel
megszökünk, kifogy a benzin, ezután meg már nagyon nehezen lehet a célt időben
érni. Amikor meg gyalogszerre kényszerülünk, akkor jön el az egész sorozat
legizgalmasabb hajszája, amikor egy bérgyilkos (bár szerintem itt az orgyilkos
jobb kifejezés lett volna, nem hiszem, hogy felbérelték emberünket, inkább
bandatagként ránk küldték) ellen kell menekülni közel fél könyvön keresztül.
Nagyon izgalmas rész. A kaland végén meg ismételten találkozunk Kate-tel és
újabb csörténk lesz Veszett Kutyával. Ami a szabályokat illeti, nincsenek
extrém változások, ha a kalandot folytatjuk ismételten +4-et adhatunk a
különböző értékeinkhez, ha itt kezdünk, akkor az alapfelszerelésből
válogathatunk.
Nehézség: Nekem talán ez tűnik a leghúzósabb kalandnak az összes
közül, különösen a hajsza miatt, ott sok esetben kell próbákat dobni és igen
gyakran jár halállal egy rosszul sikerült próba. Ugyanakkor nagyon komoly
veszély azért itt sincs, válószínű kibírják a kondíció pontjaink és itt harcból
sincsen túlságosan sok, ami legyengítené a szívósság pontjainkat. Azt mondanám,
hogy az elsősegély-csomagunkra azért vigyázzunk, de igazából ez sem igaz J.
Fény: Na,
hol is kezdjem? Nagyon örülök, hogy az első könyvben lévő nagycsapatos
vándorlás és a másikban történő nagyrészt szólójáték után most egy négyfős
csapat tagjai lehetünk. Az összes társunknak megvan a maga karaktere, jól
kidolgozott és fontos részt vállal a küldetésünk teljesítésébe. De az igazi
kedvenc részem a bérgyilkos elől való menekülés. Minden pillanatában feszült,
komoly volt, amikor már azt hittük, hogy megúsztuk, mindig ránk talált újra és
újra, és kegyetlenül lemészárolta társainkat, akiknek a halálát nagyon megrendítően
írja le a könyv. És aztán a végén persze kiderül, hogy nem véletlenül volt
ilyen erős ellenfelünk, hiszen egy tapasztalt terroristával néztünk szembe.
Külön érdekes volt a túlélő családdal való találkozás, akiknek a reakciója bár
elsőre nem tetszett, valójában belegondolva teljesen logikus volt, hogy nem
akarnak magukra húzni egy gyilkost a mi kedvünkért. És bár a végjáték nem volt
még mindig tökéletes, de az eddigiekhez képest hatalmas előrelépés, hiszen mind
a gyilkos elleni küzdelem, mind a végén az autós csata tartalmazott néminemű
taktikai elemet
…és árnyék: Szinte már tökéletesnek éreztem ezt a kalandot, de apró
hiányosságok maradtak bennem. A bérgyilkosos-üldözéses jelenet nagyon tetszett,
de az utolsó momentum egész egyszerűen nem volt méltó hozzá. Maga a kivitelezés
sem, hiszen gyakorlatilag egy próbadobás a végső csata. De az egész szituáció.
Kinyílik az ajtó, ránk emeli a gyilkos a fegyverét, mi meg rá, és megy egy
cowboy-pisztolypárbaj. Egyik oldalról egy minden hájjal megkent terrorista, aki
aljas módon végzett három társunkkal, utolsó csatára bevállal egy face to face
küzdelmet? Nincs még egy fortély a tarsolyában? Nem túl életszerű. Másik
oldalon mi is ott vagyunk egy tárgyalóterem közepében. Nincs valami fedezék? Valami
stratégia, amivel lesből támadhatunk a belépő ellenfelünkre? Miért nem
használjuk ki a helyszín adta előnyünket? Ez egy rettenetesen zavaros momentum
volt, mégha nem is tartott sokáig. Ezenkívül az utolsó összecsapásba is
belefért volna egy 3-4 döntéshelyzet a döntő dobás előtt (a könyvben összesen
egy ilyen volt), meg lehetett volna ennyit spórolni a fejezetekből. Egy olyasmi
csatára gondolok, mint az öreg próbamester ellen a Bajnokok próbájában, csak
autóval. Eszméletlen jó lehetett volna. Így se volt rossz, de egy icipici
hiányérzetem maradt.
Értékelésem: 9/10
A könyv letölthető itt.
Kaliforniai visszaszámlálás:
Történet: Utunk végéhez érünk, most már csak el kell jutnunk
Kaliforniába, ugyanakkor az ellenséges bandák sem tétlenkednek és igyekeznek
meghiúsítani, hogy odaérjünk. A külső támadások mellett többszöri belső
szabotázsakció éri a csapatunkat, ami az élelem- és a vízkészletünk többségét
is tönkreteszi. Majd miután ezeket sikerül pótolni, folytatódik a
viszontagságos út, és amikor már majdnem célba érünk kiderül, hogy a Detroiti
oroszlánok egy kisebb hadsereggel követtek minket és le akarnak igázni minket,
hogy ők törhessenek be Kaliforniába. Így a kaland végén egy kisebb csapattal
meg kell próbálni megállítani, vagy legalább lelassítani őket. És az is kiderül,
hogy – azt hiszem, nem okozok ezzel meglepetést, így nem spoilerezek – Veszett Kutya is életben van, így a végső
leszámolásra is sor kerül. A szabályok most már nem változnak, amit észrevettem,
hogy az első kötetekhez képest mintha kissé kevesebb szerepe lenne a kockadobásoknak
(azért persze van így is bőven elég), cserébe viszont sokkal több a közelharc.
Ezt én annak tudom be, hogy így negyedik kalandra már túl nagyok az
érték-különbségek egy olyan játékos között, aki itt kezd és egy olyan között,
aki az egészet végigjátssza, de a harci képességünk gyakorlatilag alig
emelkedhet, így ez kiegyensúlyozottabbá teszi a játékot.
Nehézség: Ahhoz képest, hogy az utolsó kaland, kifejezetten könnyű
lett. A dobások ilyen megnövekedett értékekkel már nem okoztak nehézséget (de
amikor anno alapértékekkel játszottam, akkor sem tűnt reménytelennek, bár
egyszer sikerült közelebbi ismerettséget kötnöm egy mosógéppel…), a Helmut
Varken elleni csata után pedig rengeteg gyógyszerünk lett, amivel már nem volt
nehéz a harcok miatti ÉP-csökkenést sem kompenzálni (mondjuk a végére a
többsége így is elfogyott). Azonnali döntéssel járó halállal itt sem nagyon
lehet találkozni, és azért az ellenfeleket sem éreztem annyira acélosnak, a
neveik gyakrabban váltottak ki megdöbbenést belőlem, mint az értékeik :).
Fény…: Kezdjük
azokkal, amik csak erre a kalandra vonatkoznak. Nagyon tetszettek a kaland apró
epizódjai, az antropin megkeresése, vagy az élelem keresés is bejött. Nagyon
tetszett a gyilkossági rejtvény, amikor a meglévő információkból kell rájönni
arra, hogy ki az elkövető Spoiler!!! Barlow,
bár dohányzik, nincs nála az öngyújtója, az öngyújtót pedig megtaláljuk a
holttest mellett Spoiler vége! Vannak
a kalandban nagyon drámai részek, az autónk elvesztését, amikor 12 éve olvastam
ezt a könyvet, nem igazán éreztem érzelmes résznek, ezúttal viszont négy kaland
után szinte már elmorzsoltam érte 1-2 könnycseppet, valamint a végjáték leíró
részei, számos bajtársunk halála is megrendítő. A 350-es fejezetpont szintén nagyon tetszett. Ami meg az egész kalandot
illeti, a végére tényleg működött a Kate-tel való kapcsolat is nálam, az meg
nagyon tetszett az egészben, hogy sokkal kevésbé éreztem a különbéget a
szólóban való lejátszás és a folytatásos kalandok között. Valamint a tárgyakat
is remekül kiegyensúlyozta a történet, van olyan már az első kalandban (de
máshol is) megszerezhető, ami még itt is jó, viszont a játék végén kicsit
kínomban röhögtem azon, hogy 2,5 könyvön keresztül végighurcibáltam egy
aranyrögöt anélkül, hogy bármi haszna lett volna. Nos, igen, nem mind arany,
ami fénylik…vagy ha igen, akkor sem biztos, hogy jó J
… és árnyék: Sajnos itt is volt néhány apróság, ami nem tetszett.
Amennyire rajongtam a gyilkosságos rejtvényért, annyira nem tetszettek a
következményei. Spoiler!!! ha
ugyanis a 3 gyanúsítottból nem találjuk el, hogy ki a gyilkos, akkor a támadás
során vagy lelőjük őt vagy elmenekül, de tulajdonképpen egy darab lőszert
vesztünk az egész epizód során. Ha viszont eltaláljuk, hogy ki ő, akkor
közelharcban kell vele megküzdenünk, ráadásul az elején nehezített körülmények
között. Ami pedig nem kevés kondíció-veszteséggel is járhat. Szerintem nagyon
nem szerencsés, hogyha egy rejtvény esetén akkor járunk a lehető legrosszabban,
ha megfejtjük azt Spoiler vége! Ezenkívül,
bár nem szoktam az illusztrációkkal foglalkozni, de most nem bírom megállni:
Barlow képe valami borzasztó gagyi lett! Illetve bár azt fenntartom, hogy
tetszett az utolsó fejezetpontok leírása, szövege, de jóval kevésbé tetszett az
esemény. Gyakorlatilag megint néhány próbadobás meg egy végső közelharc Veszett
Kutyával. Ennél azért el tudtam képzelni valami komplexebbet, legalább a
végére. Illetve nem volt életszerű sem a fűrésszel hadonászó Veszett Kutya,
hiszen egy ilyen eszközzel szinte egy bármilyen találat az életünkbe került
volna. Én ezt a részt úgy oldottam volna meg, hogy csak akkor keveredhetünk
vele közelharcba, ha a fűrészét már elvesztette. Illetve a számrejtvényben, ami szerepel, ti nem néztétek a hetest kérdőjelnek? Oké, ez már az eredetiben is így volt, de nekem elsőre fura volt...
Értékelésem: 8/10
Ezzel
végeztem ezzel a négyrészes sorozattal, de nem sokáig maradok munka nélkül,
ugyanis nemrégiben készült el a zagor.hu-n a Farkaséhség címet viselő kaland,
ami egy rajongói mű magyar fordítása, és, ahogy az elejét nézem, a Skorpiók
mocsara területére tévedünk ismételten. Meglátjuk, mi lesz belőle, az előd az
egyik kedvencem, szóval vannak elvárásaim. De a kritika valószínűleg már
májusra marad.
Ha
szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/
Tegyük fel, hogy Varkenbe is ragadt némi betyárbecsület. Joe Dever meg egyszerűen pisztolypárbajt akart az erről híres helyszínre:
VálaszTörlés"Tombstone-ra áttérve, mindig is nagy rajongója voltam a vadnyugatnak. A mai napig sokat játszok ebben a korszakban és jókora gyűjteményem van vadnyugati miniatűrökből. Egyértelmű volt, hogy Cal történetéből nem maradhat ki Tombstone a harmadik részben. Amikor utazásom során jártam a városban, már akkor eldöntöttem, hogy belekerül a történetbe. Ez az én főhajtásom a vadnyugati zsáner felé."
Jókat írtál, kb minden szavaddal egyetértek.
Igen, ez lehetséges. Bár a kivitelezés ekkor is lehetett volna jobb. Mondjuk kihív minket egy párbajra vagy hasonló.
TörlésFordítva jobb lett volna,ha mi provokáljuk ki a párbajt,pl. legyávázzuk Varkent,hogy csak lesből mer támadni.Minden mással egyetértek,kicsit elkapkodott az egész,főleg játéktechnikailag.
Törlés