Már gyros is van – DZ Street Food Expressz, Pécs, gyrostál


A DZ Street Food Bar-ról korábban már írtam, és eléggé megosztó véleménnyel voltam róla, volt, ami nagyon tetszett benne, volt, ami nagyon nem. A Ferencesek utcájában sétálva láttam, hogy a végén (a villamostól nem messze) a helynek egy Expressz változata is nyitott, aminek a fő profilja a gyrosokban van. Egyik nap, amikor a munkahelyemen ragadtam, úgy gondoltam, kipróbálom. Egy sima, egyszerű gyrostálat kértem elvitelre (nem is nagyon lehet most másként).



A hely egyébként sem túl nagy, helyben fogyasztani maximum 1-2 ember tudna, úgyhogy inkább a csomagolás a profilja a helynek. Miután leadtam a rendelésem, volt lehetőségem betekinteni az elkészítés folyamatába. Pozitív volt, hogy mind hasábburgonyát, mind pitát kaptam az ételhez, viszont nagyon aggódtam, hogy nem akkor került be a krumpli a sütőbe, amikor leadtam a rendelést, hanem a már kész terméket tették rá. Ez ilyenkor két dolgot jelenthet: vagy olyan szinten folyamatos az igény a krumplira, hogy gyakorlatilag állandóan készíthetik és mégis frisset kaphat a vendég (erre láttam példát Kolozsváron a Spartan Gyrosnál), vagy nem friss, jobb esetben melegített étel került a tálra (mint pl. az Aladdin Gyros Bárban Debrecenben). Amit még láttam, hogy rögtön 3 féle szósz került az ételre, egy csípős, ami állagban inkább a Piros Aranyra emlékeztetett, egy narancssárgás szósz és egy klasszikusnak tűnő joghurtos. Plusz természetesen a szokásos hús-zöldség kompozíció, ugyanakkor kicsit meglepő módon hagyma nélkül.

Viszonylag gyorsan visszaértem a munkahelyemre, így már ehettem. Először a krumplit kóstoltam meg, mert attól tartottam a legjobban, és sajnos kiderült, hogy nem is véletlenül. Az szinte meg sem lepett, hogy szimpla mirelit termék, de ráadásul konkrétan hidegnek éreztem, 1-2 darabja pedig még meg is keményedett. Ezenkívül a legtöbb krumpli nem abban az egészséges sárgás-barnás színben pompázott, hanem a fekete irányába ment el. Erre általában akkor kerül sor, hogyha egyszerre túl sok krumplit teszünk a sütőbe és „megfogják” egymást. Összefoglalva tehát egy olyan krumplit kaptam, ami mirelit, nem friss és még rosszul is van elkészítve. Azt hiszem jobb, ha ezt nem kommentálom részletesebben.

A másik köretelem, a pita is szimpla bolti termék, kapott némi pirítást, de sajnos elég keveset, szerintem még nyugodtan piríthatták volna kicsit, úgy jóval nagyobb ízélményt adott volna. A húsnál elérkeztünk az első igazán pozitív elemhez, ez jól átsült, de nem túlkészült, viszonylag nagy darabokban került a tányérra, de villával is könnyen lehetett vágni, omlós és a fűszerezése is rendben van. A zöldségekre sincs panaszom, leszámítva azt, hogy a 3 féle zöldség (saláta, lilakáposzta, paradicsom) nekem kicsit kevés, a hagymát itt hiányoltam. A furcsa, hogy meg sem kérdezte az eladó, hogy kérek-e, egyszerűen nem kaptam. Lehet nincs is nekik?

Végére maradt a 3 szósz, amivel találkoztam. A csípősről sok mindent nem lehet mondani, csíp, sós és kb. ennyi. A narancssárgás szósz egy pikáns öntet, amiben a paradicsom ízét is fel vélem fedezni, főleg a hússal együtt kóstolva nagyon kellemesnek éreztem. A joghurtos szósz inkább a minimál felé közelítő, nincs túlfűszerezve, de nem is baj, így is nagyon ízletes. Kicsit többet azért el tudtam volna képzelni belőle.

Az ételért 1.350 forintot fizettem. Ez önmagában véve nem drága, sőt, a tálas ételek kategóriájában szerintem a legolcsóbbak között van a városban. Viszont elég sokat elvesz ebből az, hogy egyes elemek különösen rosszul sikeredtek és valahogy a mennyisége sem volt az igazi. Azt nem mondom, hogy éhes maradtam utána, de összehasonlítva a legutóbbi cikkemmel, annak a megevése után csak este 7-kor vacsoráztam és akkor sem éreztem magam igazán éhesnek, ezután 6 órakor már éhes voltam. És az 350 forinttal olcsóbb is volt. Persze azt is tudom, hogy nem ildomos egy menüételt egy étlapi kínálat termékével összevetni ár szempontjából, meg azért az is tény, hogy ebben az ételben is találtam biztató jeleket. De sajnos így ebben a formában ezt csak középszerűnek tudom értékelni. De bízom benne, hogy a kritikát olvasva változtatnak valamin, mert ezek azért nem javíthatatlan hibák.





Értékelésem: 6/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/ 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról