DEGESZ-re ehetjük magunkat – Degesz étterem, Pljeskavica-box

A pljeskavicát nagyon szeretem a balkáni ételek közül, és szívesen kóstolom meg. A pécsi kínálatot illetőleg eddig mind a JAM-ben, mind az Eozin Corsoban kellemes emlékeim voltak róla. Pár hónappal ezelőtt a Degesz étteremnél is láttam egy Pljeskavica box elnevezésű ételt. Ebben 4 szelet húst kínáltak, sült krumplit, hagymát és ajvárt. Úgy döntöttem, ezt is kipróbálom.

 



Amúgy is kíváncsi voltam már a helyre, ami az Uránvárosi piac közelében fekszik, de talán pont ezért, eddig még sosem ettem ott (ha már arra járok és éhes vagyok, akkor a Mr. Remyben eszem). Azoktól az ismerőseimtől, akiktől érdeklődtem felőle, azt hallottam, hogy mennyiségben ott vannak a szeren, de már volt, hogy nem ízlett nekik az étel. Ez nem a legpozitívabb vélemény, de bíztam benne, hogy nekem a jó arcukat fogják mutatni.


Az ételt kiszállítással kértem, aminek az ideje nem sikerült igazán jóra, konkrétan kb. 75 perc volt, ami már a hosszabb kiszállítási időtartam pécsi viszonylatban. A doboz viszont jó nehéz, ez eléggé nagy adagnak tűnt, az meg külön jó pont, hogy egy kis müzli szeletet is kaptam grátisz az étel mellé. Kinyitva láttam, hogy valóban 4 szelet húst tettek bele, igaz, az átlagnál kissé azért kisebbeket, de bőven elég egy nagyon kiadós étkezéshez. A köret elemekkel azonban ránézésre gondjaim voltak. A hasábburgonyán érződött, hogy mirelit termék, ráadásul egyáltalán nem tűnt frissnek, vagy nagyon sok időt töltött a futárnál, vagy már azelőtt készült, hogy a rendelést leadtam. Ízben sem volt sajnos az igazi, nem fűszerezték igazán, még sóval is csak éppen hogy.

 



De a nagyobb problémám mégsem ezzel volt, hanem a hagymával. Én jobb szeretem a hagymát ehhez az ételhez a nyers frissességében, ez egy sült hagyma volt, de ezen még nem veszem össze senkivel. Azon viszont igen, hogy szinte karikánként éreztem, hogy különböző mértékben készült. Volt, amelyik karika szinte nyers maradt, a másik besárgult (azt furcsálltam is, hogy hogyan), harmadikat üvegesnek éreztem. Nem tudom, ezt hogy csinálták, de ebben a formában élvezhetetlen volt, végül a kukában kötött ki.

 

A hússal különösebb problémám nem volt, kicsit fűszeresebbnek éreztem, mint a másik két helyen, ahol ettem, de összességében kellemes ízű, könnyen vágható, szóval oké. Az ajvár inkább szószosabb állagú volt, mint krémes, de ízében ez is oké, picit csípősebbnek éreztem viszont, mint a hagyományos ajvár krémet.

 



Magáért az ételért 2.690 forintot kellett fizetni, ami ha csak a mennyiségét nézzük, nem vállalhatatlan, sőt, az adag kifejezetten nagy még az árához képest is. De az, hogy nem sikerült egy tisztességes köretelemet sem betenni, azért eléggé zavar. Ráadásul másnap elég erős hasfájással is ébredtem, ami egy napig elkísért. Pedig nem is ettem meg az egész kaját. Persze lehet, hogy ezt nem az okozta, de mivel előtte nem ettem túl sok mindent a nap során, és azokkal semmi bajom nem volt, ezért valószínűsítem, hogy ez az étel a bűnös. Ezekkel együtt sajnos azt kell mondanom, hogy csalódás volt ez a vacsora.

 

Értékelésem: 5/10 (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz)

Bővebben a helyről: https://degeszpecs.hu/

Ha szeretnél értesülni a legfrissebb cikkekről, csatlakozz a Blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról