Minden, ami rántott – Prézli Pláza, kis rántott boksz és túrógombóc

A rántott ételek nem a gasztronómia csúcsát jelentik, ettől függetlenül sokan szeretik őket, köztük én is, akár egy vasárnapi ebédnek, akár egy street foodosabb étkezésnek az alapját jelentheti. Egy alkalommal néztem, hogy a Netpincéren megjelent egy új hely (valójában nem új, kb. 2 éve működik, de a portálon először láttam), a Prézli Pláza (a facebookon Prézli Simple Kitchen néven működnek), aminek létezéséről korábban nem tudtam, pedig a Pécs Plázában van, tehát nem messze tőlem (lehet épp ezért nem tudtam róla, hiszen ha közel vagyok a lakáshoz, akkor hazamegyek ebédelni). Az étel kínálata nem túl széles körű, de mégis változatos: van kis boksz, amihez háromféle rántott étel, egy köret és egy szósz tartozik. És van nagy box, amihez ezeknek a duplája. Plusz akad néhány leves, néhány másfajta étel és desszert. Nem óriási, de azért megfelelő választék. A boxban lévő rántott dolgok is elég változatosak: csirkemell, sertéshús, hal, sajt, és még 2-3-féle zöldség, tehát húsimádók és vegák is megtalálják a számításaikat benne. Viszont lehet én próbálkoztam rosszul, de azt vettem észre, hogy ugyanabból az ételből 2-t nem lehet kérni, tehát a rendelésünk fixen 3 különböző rántott ételről szól majd. Végülis a háromféle húsból (csirke, sertés, hal) kértem, köretnek rácsos burgonyát, szósznak meg joghurtos-fokhagymás öntetet. Ezenkívül a desszertek közül a túrógombócot is úgy gondoltam, hogy kipróbálom.

 



A kiszállítási idő meglepően rövid volt, 31 perc, ez pozitív rekord. Ehhez nyilván az is hozzátett, hogy – hasonlóan a Don Pepéhez – nagyon közel van a hely, de ettől függetlenül ez egy piros pont. Viszont a csomagolást látva és kibontva azért egy kicsit már aggódtam. Két papírcsomagot kaptam a futártól, az egyikben egy hagyományos csomagoló dobozban a hús, egy ugyanolyan dobozban a krumpli volt. A másik csomagban egy műanyag dobozba tették be a 3 gombócot, valamint 3 másik kisebb műanyag dobozba a fokhagymás szószt, a tejfölt a gombóchoz és a gyümölcsszószt a gombóchoz. Nem szeretném, ha bárki félreértene: szeretem, ha egy ételt különböző körítő elemekkel színesítenek és tudom, hogy a rendelt ételeknél valamiféle hulladéktermelés a csomagolás révén van. De itt 8 különböző egyszer használatos csomagoló eszközt használtak fel egy kétfogásos kajához. Ez pazarlás. A mártások esetében ez persze nyilván egy dilemma, mert ha ráteszik az ételre, és sokáig rajta van, akkor akár el is áztathatja az ételt, és elveszítheti az állagát. De hogy a húst és a krumplit miért kell külön csomagolni…írja meg kommentbe, aki érti. Egyébként érdekes volt még, hogy a dobozban 4 húst találtam, a csirkéből kettőt kaptam. A szeletek mondjuk külön-külön nem túl nagyok, de így is elég laktató, kb. a Gulyás étteremben kapott hús mennyiségére emlékeztet, annál talán kicsit több.

 



Előző cikkemben nagyon szidtam a köretelemeket, itt viszont mindkettő nagyon ízlett. A rácsos burgonya bár nem hasonlított a promóciós képen lévőre, de ízlett, fűszeres, ropogós és nagyon finom. Hasonlóképpen a fokhagymás-joghurtos szósz is hozza a kötelezőt, mind a fokhagyma ízét mind a joghurt selymességét illetően, és szerencsére nem nyomták el más intenzív fűszerekkel ezt az ízvilágot.

 



A húsok kapcsán sajnos már jóval vegyesebb érzéseim voltak. A csirke panírja nagyon ropogós és a hús ízesítése is oké, viszont borzasztóan száraz. Sajnos a csirkemellnél ezt nehéz eltalálni, és viszonylag könnyű kiszárítani, ami ezúttal „tökéletesen” sikerült. De a sokkhatás ezután folytatódott: a disznóhús is totál száraz lett. Azért ennél az ételnél már nagyobb művészet a kiszárítás, de itt sikerült. A hal előtt már nagyon féltem, ha azt is sikerült szárazra elkészíteni, akkor már tényleg megemelem a kalapom a készítő előtt (de nem a szó pozitív értelmében). Szerencsére ezt megúsztam, a hal tökéletesen lett elkészítve, a panír ropogós, a belseje puha, kis bőr rajta maradt, de jól készült és szálkával sem találkoztam. Szóval a hal tényleg nagyon ízlett…kár, hogy csak az a húsok közül.

 



Az étel mennyisége valóban elég sok, nem kívántam már utána a desszertet. Ezért úgy döntöttem, hogy a gombócokat egy könnyed vacsorára fogom elfogyasztani (egy kevés leves maradt még a tegnapi ebédemből, azt megettem előtte), sőt egy kicsit ki is díszítettem a tányért. J (az epret én tettem rá, a többi összetevőt kaptam hozzá).

 

És azt kell, hogy mondjam, hogy ez nagyon rendben volt. A túrógombóc valóban túrógombóc volt, nem túrótöltelékes tésztagombóc, a hozzá adott morzsa meg édeskés, de mégis ropogós. A tejföl amit kaptam hozzá, édestejföl volt, de vagy a tejfölhöz vagy a gombóchoz egy kis vaníliát is tettek, ami még inkább felturbózta az egészet, és a gyümölcsmártás, bár önmagában kóstolva a savanyúsága miatt nem ízlett, az édes étellel tökéletes kombinációt alkotott. A mennyiségére szintén nem lehet panasz, a 3 darab közepes gombóc egy desszertnek szerintem sok is, ilyen „édes másodiknak” tökéletes mennyiség.

 

A box 2.280, a gombóc 850 forintba került, amit még megfejeltek 290 forint kiszállítási díjjal. Kicsit borsosak tűnnek ezek az árak, de ha a mennyiséget nézem teljesen oké mindkettő, ezekkel garantáltan nem hal éhen az ember, a kiszállítás meg, mint azt már említettem, pozitív rekord. Az összkép viszont így is nagyon vegyes, főleg a száraz húsok és a rengeteg csomagolóanyag miatt. Végülis úgy döntöttem, hogy ez utóbbi miatt nem veszem figyelembe a gyors kiszállítást, ez a kettő semlegesítse egymást, a pontom csak az ételre vonatkozik.

 

Értékelésem: 8/10 (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz)

Bővebben a helyről itt.

Ha szeretnél értesülni a legfrissebb cikkekről, csatlakozz a Blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról