Vajon sikerül Jokert húzni? – Joker Food, Pécs, félméteres sült kolbász édes kifliben + túrós derelye vaniliaöntettel


Otthonra viszonylag ritkán rendelek ételt, de ha épp nincsen meleg kaja vagy társaságban vagyok, akkor előfordul. Ilyenkor ránézek a netpincérre és keresek valamit. Egy ilyen alkalommal találtam rá a Joker foodra, ahol rengeteg ízlésemnek megfelelő, ínycsiklandó étel szerepelt az étlapon, ráadásul képekkel, ami nálam mindig egy jó pont. Ezek után úgy döntöttem, hogy innen választok valamit. Rögtön gondolkodtam, mit kérjek, az ötsajtos pizza csábító, a hamburger is, de aztán láttam egy „kizárólag a Joker food kínálatában” felirattal kiegészített ételt is, ami egy félméteres kolbászos szendvics, amiben Joker special szósz van, rukkola, paradicsom, uborka, jégsaláta és hagymalekvár van. A sült kolbászt szeretem, és kíváncsi voltam, hogy egy olyan étel, ami árában nagyjából megegyezik, mennyiségében meg egyértelműen nagyobb, mint az a kolbászos szendvics, amiről korábban írtam, mit képes adni minőségben. Ezért aztán kipróbáltam, és ha már desszert is van, akkor egy túrós derelyét is rendeltem hozzá vaniliamártással.

A kiszállítás viszonylag gyors volt, kb. 40 perc. Az ételeket dobozokban kaptam meg, azonban a két fogás kinézetre azért nem úgy nézett ki, mint a promóciós képeken. Összehasonlításként mindkettőt csatolom.

Mint látható, a szendvicset félbevágták így teljes hosszában nem csodálhattam meg. Ugyanakkor ezt nem fogom a helynek felróni, egy ilyen monstrum kiszállítása nyilván nem lett volna reális az átlagos dobozokban, ezért szükséges az étel félbevágása. Azért a két részt külön-külön lemértem, és megvolt a fél méter, tehát nem kamuzik a hirdetés. Szóval emiatt nincs harag.

Promókép
Hasonló szituáció volt a desszertnél, a promóképen szereplő valószínűleg gyümölcsös öntet itt nem jelent meg, viszont ez megint az a helyzet, hogy egy kiszállítás során ezt nem lehetett volna esztétikusan kivitelezni. Szóval ezt sem tartom főbenjáró bűnnek. Azonban mindkét ételről meg kell említeni, hogy így is gyönyörű látványt nyújtottak, és az illatuk is nagyon csábító volt. Szóval nagy lelkesedéssel álltam neki.

A szendviccsel kezdtem, azon belül is egy darabbal a kifliből. Az édeskésebb kiflik vonalában van – ahogy az étlap is írja – kapott egy kis pirítást is, szerintem rendben van. Nem tartom valószínűnek, hogy helyben sütött termék (ha mégis, akkor elnézést), de friss és finom, úgyhogy minden oké. Ezután jött a kolbász, aminek az ízvilága kellemesen fűszeres, de nem erős, nagyon kellemes fogyasztani. A vastagságát közepesnek mondanám, de bőven jól lehet vele lakni.

Amit még külön meg tudtam kóstolni az a hagymalekvár, és sajnos itt már volt problémám. Az íze igen intenzív, alapvetően édes egy is kesernyés háttér ízzel. Egy picit olyan, mint egy édesebb párolt lilakáposzta. Ez még önmagában nem is zavart, mert akár még ez az étel is jól passzol a kolbászhoz, és hagymalekvárt is csinálnak ilyen ízvilággal. A mennyiségével azonban súlyos problémáim voltak. És ezúttal nem az, hogy kevés. Gyakorlatilag az egész szendvicset telenyomták vele és ez az édes-kesernyés íz konkrétan a kolbászon kívül mindent elnyomott, de még annak az ízét is sikerült a háttérbe szorítania.

Írnék szívesen arról, hogy milyen a Joker special szósz, a paradicsom, a rukkola, a jégsaláta, de nem tudok. Egész egyszerűen nem tudtam olyan falatokat kivenni az ételből, amit ne járt volna át ez az egy íz, így nem tudom ezeket az összetevőket értékelni. A harmónia helyreállítása érdekében elővettem a hűtőmből egy intenzív mustárt, hogy valami kompenzálja az édeskés ízt. Ez végül harmonikusabbá tette a szendvicset és összességében egy jót ettem.

Ezután rátértem a derelyére. A tésztája nagyon finom, kívül kicsit ropogós, érződik, hogy helyben készítették, és, hogy frissen készült. A benne lévő túró is ízlett, azonban mennyiségileg nem voltam vele annyira kibékülve. Én azt szeretem, hogyha a tányéron kettévágok egy derelyét, akkor kicsit kifolyik belőle a töltelék, de ha ez nem is valósul meg, legalább látom benne. Itt viszont gyakorlatilag a tészta belső szélére „tapadt” a túró, a belső része levegős volt. Ez azért arról árulkodik, hogy nincs benne sok töltelék. A vaniliaszósz is ízlett, az édessége rendben volt, a vanilia íze kiérződött benne, bár én a kissé sűrűbb szószokat szeretem. De ezen nem veszünk össze.



Összességében vegyes érzelmekkel zártam a kóstolást. Sokszor ettem már olyan helyen, ami teljesen átlagos, de valami apró extra mégis felviszi nálam a jó helyek közé. Itt viszont kicsit fordítva érzem. A kóstolás alapján ebben a helyben van potenciál, az egyedisége is egyértelmű, és szerintem alkalmas arra, hogy akár a legjobb helyek közé is felkerüljön a listámon. Ehhez azonban szükséges az, hogy ezeken az arányossági problémákon meg egyéb apró hibákon túllépjen, mert addig „csak” azt tudom rá mondani, hogy egy jó kajálda. De fogok még velük próbálkozni, az elején említett ételek vannak annyira izgalmasak, hogy biztosan nem fogok rájuk nemet mondani.

Az ételért együttesen 2.000 forintot fizettem, ami mennyiségét tekintve - főleg, hogy 2 fogást kaptam - szerintem rendben van

Értékelésem: 7/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: http://jokerfood.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról