Milyen a pasa kebabja? Pasa kebab, Budapest, kebab menü


A gyrosok és kebabok alapvetően kedvelt Street Food ételeim. Azonban Budapesten mostanra szinte már tabuvá vált, hogy azt egyek. Főleg, mert a legtöbb török étteremben valami eszméletlen gyenge minőségű terméket árulnak. Amikor először megláttam a Pasa Kebab Blaha Lujza térhez közeli éttermét, úgy gondoltam, ez sem más, mint a többi. Azonban az ártáblára nézve rögtön feltűnt két dolog. Az egyik, hogy a legtöbb budapesti „kebab” elnevezésű hely az étlapja szerint „gyrost” árul. Itt viszont az étlapon is a kebab szó szerepel. Ezenkívül a 890 forintos ára keltette fel a figyelmemet. A legolcsóbb pesti kebabosoknál ebből gyakorlatilag 2-t meg lehet venni, de az olyan is, amilyen. Itt viszont a kicsit drágább ár kíváncsivá tett, reméltem, hogy kapok valami különlegeset ezért. Így hát be is tértem. Ennek már egy éve történt mindez, de mivel a legutóbbi élményem és az akkori szinte egy és ugyanaz volt, gyakorlatilag bármelyikről írhatnék. Így próbálom most a legrégebbi tapasztalataimat elővenni.

A belső tér egyszerű, de mégis sokan elférnek benn. Egyébként a hely logojához hasonlóan a narancssárga szín dominál. Az egyik asztal kicsit magasabban van közvetlen egy ablak mellett, így ha az ember az utcát szeretné nézni, akkor érdemes odaülnie. A hely mellékhelységének a tisztasága is megfelelő.

Mivel láttam, hogy a kebab +500 forintért menüben is kapható üdítővel és krumplival, úgy gondoltam, kipróbálom ezt. Meg is rendeltem, de a pult mögött lévő lány…szóval a legnagyobb jóindulattal is közönyösnek tudnám nevezni. Szinte azt olvastam le a tekintetéből, hogy „mit akarsz, te, most miattad kellett felkelnem”. Ez nem tesz igazán szimpatikussá egy helyet. A nagyobb problémám pedig az, hogy az első eset óta többször jártam ott, és bizony nem egy és nem két alkalommal kaptam ugyanezt a tekintetet (különböző alkalmazottaktól is). A mélypont pedig az volt, hogy egy alkalommal (ez mondjuk az egyik első alkalom volt és szerencsére nem ismétlődött) épp a pultoslány szemöldökét szedték ki, amikor bementem. Örülök, hogy ez egy étterem. Azért, hogy kicsit elvegyem a kritika élét, jártam már az étteremlánc Keleti Pályaudvar alatti, valamint kecskeméti üzleteiben is, azokban sokkal kedvesebb volt a kiszolgálás.

A rendelés után közölték, hogy az ételre kb. 10-15 percet várni kell, mert a pita helyben készült és láttam, amint a tésztát beteszik a „kemencébe”. Nem zavart különösképpen a várakozás, attól, hogy a kebabot mindenhol gyorskajának titulálják, nem kell feltétlenül gyorsan elkészülnie. Amit viszont az eladó mondott, az felcsigázott. Eleve szeretem, ha a jellegtelen bolti piták/tortillák helyett helyben készült terméket kapok, az pedig, hogy mindezt ott, frissen készítik el, egy olyan plusz lehet, ami nagyon működhet. Kb. az a 10-15 perc kellett, amíg megjött az étel, amit mondtak. A kebab szép nagy, az illata is remek, a krumplival sem spóroltak. Maga a krumpli viszont nekem elég hétköznapinak tűnt, frissen készült, de szerintem mirelit termék. Igazán nem volt megsózva, de az asztalokon ott volt a só, így ez nem okozott különösebb problémát.


A kebab már sokkal különlegesebb élményt jelentett. A pita tésztája egy klasszikus, édeskésebb vonulat, amin a friss melegség óriásit dob. Ki merem jelenteni, ez volt a legfinomabb pita, amit Magyarországon kebabosnál ettem, ami 1-2 pécsi kebabos hasonló termékéből kiindulva igen nagy szó. A másik, ami igazán különleges élményt jelentett az a szósz. Ez is enyhén édes, de mégis pikáns és igazából semelyik másik hely öntetéhez nem tudnám hasonlítani. Egy kicsit benne van az az édeskés-majonézes vonulat, de nem hiszem, hogy (sok) majonézt használnának benne, talán a fokhagyma ízét is éreztem benne, de megvolt a sóssága is. Nagyon ízletes. És a hús is remek, a borjúhúst kértem, amit általában akkor sem kérek Budapesten, ha ráfanyalodok a gyrosra, mert sokszor íztelen, száraz, és rágós. Na, erre az egyik sem igaz. Kellemes fűszerezésű és porhanyós, szinte olvas az ember szájában.

A többi összetevőt már nem tartom kiemelkedőnek, de nem is rosszak. A csípős nem igazán szósz, inkább az Erős Pistához hasonlító krém, csíp, oké az íze, de sok extrát nem ad hozzá. A zöldségek frissen és 5 is van belőle, zöldsaláta, káposzta, uborka, hagyma és paradicsom. Talán ez az egyetlen kritikám az étel kapcsán, hogy a két jellegtelenebb ízű zöldségből – saláta, káposzta – elég sok volt benne, és egy kicsit elnyomta a többit. Ha engem kérdeznek, szerintem elég lenne ebből a kettőből az egyik és a másik 3 zöldségből kérnék bele kicsit többet.

Ennek ellenére ez egy nagyon finom étel, és a rétegzése is jó, a zöldségek nem egy kupacban helyezkedtek el a szendvicsen belül, ami gyakori hiba ezeknél az ételeknél. Itt viszont ez sem jelent meg.

Összességében a kebabbal maximálisan meg vagyok elégedve, a Budapesten kóstolt gyrosok/kebabok közül egyértelműen ez a legfinomabb, amit ettem. Az árával is ki vagyok békülve mind a 890-es alapár, mind az 1.390-es menüár elfogadható, a sima kebab nekem elég arra, hogy jól lakjak, a menü már a kajakóma felé visz erősen. Ugyanakkor remélem, hogy a kiszolgálásbeli problémákat megoldják, mert ha nem lenne ennyire jó az étel, egész biztos, hogy az első látogatásom egyben az utolsó is lett volna. Sajnos a pontozásban emiatt nem tudok a helynek annyi pontot adni, amennyit az étel minősége alapján gondolok.


Értékelésem: 8/10. (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz).

A helyről többet megtudhatsz az alábbi oldalon: http://www.pasakebab.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról