Jöjjön egy klasszikus! – Neked Csak Szofi, Pécs, sajtburger menü

Egy alkalommal már írtam a Neked Csak Szofi étterméről, akkor nagyon pozitív véleményem volt a helyről. Ugyanakkor megjegyeztem, hogy egy olyan ételt választottam, ami nincs fenn állandó jelleggel az étlapon, ezért a teljes képhez muszáj lesz valami olyat kóstolnom, ami állandó étel ott. Hazatértem után úgy döntöttem, eleget teszek ennek a kötelességemnek is. Mivel a hely promóképei között nagyon sokszor egy hamburger virít, ráadásul régebben egyszer már kóstoltam a burgerüket, és akkor pozitív élményként maradt meg bennem, úgy gondoltam, hogy most is ez lesz az első, amit kipróbálok. Ehhez az is hozzátett, hogy a kvízeink szerdákra esnek, ami burger nap náluk, azaz a hamburger mellé egy ingyen sör vagy üdítő jár. Az étlapon az 1.000 forintos Campus burgertől a 2.000 forintos dupla burger között számos közepes menü van, mindegyiket krumplival és salátával tálalják. Én egy 1.600 forintos sajtburger menüt kértem, ami bár az étlap szerint csak a sajttal több, mint a Campus burger, de azért volt egy olyan érzésem, hogy ez nem így lesz.

Kb. 15 perc múlva kaptam meg az ételt, ami külsőleg kifejezetten esztétikus volt. A pécsi burgereseknél megvan az a kissé kellemetlen tapasztalatom, hogy az általuk használt, rendre mirelit krumpli és bolti buci teljesen ugyanaz, így ha 5 különböző ilyen burgert elém tennének, egyáltalán nem biztos, hogy meg tudnám különböztetni, hogy melyik honnan van. No ez kivétel, ezt szerintem 100 másikból is felismerném. Egy jó nagy buci, alatta vékony, chips-szerű burgonya, mellette lilakáposztából a saláta, és egy kis tégelyben egy másik szósz, amit ha jól emlékszem, nem is láttam az étlapon. A buciban pedig a hús, saláta, hagyma, paradicsom, csemege uborka, egy hosszú paprika, és paradicsomos szósz. A tálalás csillagos ötös. Azt már az elején láttam, hogy ez nem a megfogós-harapós, hanem inkább a késsel evős burger, de engem ez nem zavar.

A buci egyébként egy nagy kedvenc, puha, édeskés, de a pirítása révén egy kis ropogósságot is kap. Azt nem tudom, hogy ez helyben készített vagy vásárolt termék, de ha az utóbbi is, annak azért örülök, hogy nem találkozom vele minden boltban. Szóval remek kezdet.

Szokatlan módon a buci kóstolása után tértem rá a többi nem burgerben található elemre. A krumpli ugyanaz volt, amit a kólás csirkénél is írtam, most nem elemezném újra, ezúttal is ízlett. A lilakáposzta saláta nagy kedvencem az ételben, lágy, kicsit édeskés, de mégis szaftos, ezt én pontosan így szeretem. A fehér barbecue szósz számomra teljesen új ízvilág volt, a barbecue általában a legtöbb helyen vagy mustáros, vagy paradicsomos, itt egy édeskésebb, de pikánsabb szósz formájában jelent meg, de teljesen jó ez is.

A hamburger húsa is folytatta a pozitív elemek sorát, valódi marhahús, majdnem ugyanolyan széles, mint a buci és a fűszerezésével sincs probléma. A benne lévő paradicsomszósz az édesebb szószok vonulatát viszi tovább, de igazából nem baj, mert a zöldségek és a hús meg a sósabb, illetve savanyúbb vonalat, így ezek jól kiegészítik egymást.

Ha már a zöldségekről beszélünk, mindegyik friss, három van, amit külön megemlítenék. Az egyik a paprika, ami bár a burgerben van, de egyben, így ha valaki ki akarja venni, akkor gond nélkül ki tudja. Az igazat megvallva én ezt tettem, mert a savanyúsága és a csípőssége számomra már inkább a kellemetlen kategória volt, ugyanakkor nem gondolom, hogy rossz lenne, csak nekem nem ez az ízlésem. Ha valaki jobban szereti ezt a fajta ízhatást, annak biztosan nagyon tetszeni fog, akinek meg nem, az kiveszi. A másik, hogy ugyanaz a coleslaw saláta, ami a tálban volt, a burgerben is helyet kapott. Általában ennek a fajta duplázásnak nem szoktam örülni, mert egyfajta íz túlságosan elnyomhatja a többit. Itt viszont nem zavart, egyrészt, mert maga a saláta nagyon finom, másrészt mert annyira viszont nem intenzív ízű, hogy rátelepedjen az ételre, itt inkább csak a szaftosságán javított az ételnek. A hagymát pedig sülten adják, ez szintén egy aprócska extra.

Ha már a szaftosságról írtam, még meg kell jegyeznem, hogy amikor még 1 éve ettem itt, akkor is nagyon ízlett az étel, de egy kicsit zsírosabb/szaftosabb volt, mint ami kéne. Ezt most nem éreztem. Még mindig a szószosabb burgerek között tartom számon, de ennek a mértéke most már nem zavaró, sőt, számomra ez az optimális. Egy száraz burger a rémálmaimban se jöjjön elő! Egyébként ahogy így visszaemlékszem, tavaly mintha nem lilakáposztás lett volna a saláta. Ne, de mindegy, az így is úgy is jó J

Mindent egybevetve nagyon jót ettem, az 1.600 forintot egyáltalán nem sokalltam érte, főleg, hogy a limonádé ajándékként járt hozzá, mert épp szerda volt. Ha megnézem az igényesebb pécsi burgereseket, akkor ennél egyik sem sokkal olcsóbb, de az egyik sem jobb, amit eddig kóstoltam. Sőt, egy alkalommal nekem már volt szerencsém kóstolni egy rendkívüli eseményen a Király21 2.500 forint feletti burgerét, szerintem ez lényegesen finomabb annál.
Egyébként megkérdeztem, mi a különbség e között és a campus burger között, és mint megtudtam, nem a sajt, mert az mindkettőbe van. A campus burger ugyanez, csak fele akkora hússal. Abban nem vagyok biztos, hogy összességében egy fele akkora hús elég-e egy ekkora buciba, de azért 1.000 forintért valódi marhahúsos hamburgert nem sok helyen kapunk. Nyilván az egy egyetemistáknak kialakított menü, annak tökéletes.

Összességében ki merem jelenteni, hogy ez a legfinomabb pécsi hamburger, amit ettem. Ha össze kellene hasonlítanom az eddig legjobb burgerrel, amiről írtam, akkor…jajj, erre inkább ne kérjetek! Mindkettő nagyon jó!

Értékelésem: 10/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról