Belga alapok? - Belfrit étterem, KÖKI Pláza

 

A hasábburgonyát, bár ma már nemzetközi ételként aposztrofálják, a belgák a saját nemzeti ételüknek tekintik. Ugyanakkor amikor a Belfrit étteremlánc ételeit néztem, ott azért – főleg a burgerek körében – inkább a nemzetközi konyha vonulatát láttam, nem annyira tradicionális belga ételeket (bár be kell ismernem, nem igazán vagyok a belga konyha tudora). Ugyanakkor szimpatikus volt ez az étlap, sokféle burger, néhány halétel, illetve csirke- és sertésételekből is van egy pár, meg 1-2 desszert. Ezért megnéztem magamnak ezt az étterem-láncot is.

 


A kínálatból egy magyaros burgert választottam, ami a hagyományos hamburger-összetevőkből áll. Menüben ezt krumplival – amihez lehetett választani, hogy sót vagy vegyes fűszerkeveréket tegyenek – valamint üdítővel kínálták. E mellé még kértem extraként egy szószt, ami a szamuráj fedőnevet viselte (ez egy csípős-majonézes mártás), valamint egy adag lavacake-t.

 

Az étel kb. 10 perc alatt elkészült, ez elég gyorsnak számít, örültem is neki, mert már elég éhes voltam. Először a köretelemeket próbáltam ki. A sült krumpli nagyon ízlett, szép, hosszú szálakban kaptam, érződött, hogy frissen készült, a fűszerezése kiváló. Szóval remek kezdés A szamuráj szósszal viszont voltak gondjaim.  A csípőssége nem zavart, hiszen ezért is kértem, kellőképpen selymes is volt, ízben viszont nekem kicsit sós, a majonéz édességét nem nagyon éreztem rajta, ez picit hiányzott, márcsak azért is, mert a sós íz tudja fokozni a csípősség érzését is. Üdítőt fél literest kaptam hozzá, elég sokból lehetett választani, ez rendben van.

 


A burger tekintetében igazából túl sok mindent sem pozitív, sem negatív értelemben nem tudok mondani. Az édeskés buci kellemes ízű, a hús is jó, ám nem éreztem azt az átütő ízt, amit jópár másik általam szeretett burger bárban. A zöldségek egyaránt frissek, finomak, a csalamádé sem volt szerencsére zavaró (általában nem szeretem burgerekben, de itt eléggé elbújt nem nyomta el a többi összetevőt), a szószok pedig a hagyományos ketchup-mustár-majonéz trió, túl sok extra nincs bennük, de komolyabb probléma sincs velük, azért nem a legalsó polcokról érkezett egyik sem. Az adag is rendben van, ezzel abszolute jól lehet lakni. És még van egy kis desszertünk is!

 


A lávasüti ugyebár egy csokoládés édesség, amelynek közepe gyakorlatilag folyékony krémes csokoládé. Félbevágva tényleg folyt ki belőle a csoki, nagyon kellemes íze volt. Viszont pici hiányérzetem maradt. A legtöbb helyen, ahol ettem ilyen süteményt, vaníliafagylalt járt mellé, illetve valami piros gyümölcsös ragu vagy mártás. Jó, ez utóbbi nem minden vendéglátóhelyen volt jelen, így ennek hiánya nem zavart annyira, de a vanília fagyit mindössze egy kis tejszínhabbal pótolták, nekem ez kicsit kevés volt.

 


Összességében egy érdekes élmény volt ez. Igazából nem nagyon tudnék rosszat mondani az ételre, kellemes volt. Viszont semmi olyat sem tudnék mondani, ami igazán „hűha” faktort okozott volna. Ráadásul az egésznek az ára 4.000 forint volt, amit azért sokalltam, nagyjából ennyi volt Romániában az O’Peters burger menüje desszerttel és üdítővel (ami házi limonádé vagy gyümölcs tea, nem bolti palackozott üdítő), és azért a két hely között nagy a minőségi különbség. De ha megnézzük az Epic Burgeres kóstolásom (hogy Budapesten maradjunk), az is mind minőségben, mind mennyiségben, mind árban jobb volt, mint ez (igaz, az a kóstolás két évvel ezelőtti, így árban lehet már más a helyzet). Nem mondom, hogy ez egy rossz étel volt, mert nem volt az, de ilyen áron ennél már ettem lényegesen jobb minőségű és mennyiségű ételt. Szóval nem tudom, milyen érvet tudnék felhozni ez a hely mellett. De lehet, valamikor kipróbálom még az étterem halas ételeinek valamelyikét, hátha az különlegesebb lesz.

 

Értékelésem: 6/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről:  https://belfrit.hu/hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról