Mi változott? – Lucifer’s kitchen

 

A Lucifer’s kitchenről korábban már írtam nektek, azonban az azóta eltelt időben változás történt pár dologban (UPDATE: egy korábbi facebook-bejegyzésből azt gondoltam, hogy a tulajdonos személye is változott, azóta megtudtam, hogy nem), és biztos voltam benne, hogy ez valamennyire az ételeikre is kihatással lesz. Éppen ezért, amikor megláttam az új étlapjukat, biztos voltam benne, hogy kipróbálom. Lássuk milyen változások történtek azóta.


A Netpincér felületén találtam egy ilyet az étteremnél, hogy „hamburger menü”, aminek nem volt konkrét ára, ezért kíváncsi voltam, ez mit takar. A menüválasztás során először választani kellett egy hamburgert, aminek az ára megegyezett az étlapi burger-árakkal. Ezúttal az alapburgert kértem (sajtos-baconos burger), ami 2.150 forint. Utána egy üdítőt…690 forintért? Te jó ég! Mi kerül ennyibe egy dobozos üdítőben? Kicsit letaglózott, volt bennem egy késztetés, hogy keressek mást, de ha már elkezdtem, nézzük végig! Utána persze rájöttem a titok nyitjára, harmadik elemként köretet kellett választani, ahol a sima sült krumpli + coleslaw-saláta kombó 0, azaz nulla forint volt, és csak az édes- vagy steakburgonyáért kellett extrát fizetni (de azokért is csak 150-250 forint körül). Nyilván ez bele van építve az eddigi árakba. Végül jött egy palacsinta, amit sokféle ízből lehetett választani (én nutellásat kértem) szintén 0 forintért. Így az alapburger menüben 2.840 forint volt, amiért járt a burger, krumpli, coleslaw, üdítő és palacsinta is. Ez azért így nem rossz.


Ugyanakkor megnéztem az étlapon a sima sajtos-baconös hamburgert és láttam, hogy ott az alapárban benne van a két köret. Tehát a 690 forintot az üdítőért és a palacsintáért fizettem ki, a burger a krumpli és a saláta 2.150 forintból van meg. Ugyanakkor az előbbi két extrának az ára külön-külön 840 forint lett volna, tehát a menü ár ebben ad némi kedvezményt. Ezt csak azért írtam így le részletesen, mert a Netpincér felülete elsőre számomra nem volt egyértelmű, de így mindenki tudja, hogy melyik étel mit takar, és mit kap a pénzéért. Egyébként éttermi szinten a 690 forintot nem érzem aggályosnak egy desszertért és egy üdítőért.

 

A kiszállítás 52 percet vett igénybe, ez nagyjából annyi, amennyi a Netpincér felületén volt (nem emlékszem, hogy az 55 vagy 60 volt-e), és egyik összetevő sem hiányzott, szóval elsőre minden rendben van. A hamburgert és a köretet igényes dobozkában kaptam, a palacsintát csak sima fóliában, de ezzel nincs gond. Ami az étel hőmérsékletét illeti, nagyjából a melegítés határán volt, egy rövid időre azért már betettem a mikróba.

 

Ahogy tőlem megszokhattátok, a kóstolást a köretelemekkel kezdtem. Aranybarnára sült, friss, ropogós burgonyát kaptam, a fűszeresebb fajtából, de szerencsére itt a fűszer nem csak a sót jelentette. Egy szó mint száz, jó indítás volt, és a mennyiségére sem lehet panasz. A coleslaw salátától kicsit tartottam, mert a legutóbbi kóstolásomnak az egy gyenge pontja volt, de sikerült rajta javítani. A saláta édeskés, és nagyon szaftos volt, de a zöldségek révén mégis adott egy kellemes kis frissességet az egész ételnek, ez nagyon ízlett, én pont így szeretem.

 


No de térjünk rá a burgerre! Az ételben kétféle hús volt található, a marhahús és a bacon. Előbbi szintén remekül készült, közepesen átsült, minimálfűszerezés, tökéletes. Örülök nagyon, hogy egyáltalán nem éreztem sósnak a marhahúst, ugyanis a burgonya és a bacon épp elég sót adtak ennek az ételnek. Ennek ellensúlyozására háromféle édesebb elem is került az ételbe. A bucinak (ami most már nem megégett tetejű) a kalácsszerű íze volt az egyik, a másik a BBQ szósz, ami hozta a szokásos füstös textúráját is, annak meg külön örültem, hogy a buci teteje és alja is kapott belőle. Végül a hagymalekvár, ami egy pikánsabb-édesebb ízvilágot jelenített meg. Az édes-sós harmónia nálam nagyon működött, összességében pont egyensúlyban voltak. Ehhez még a saláta és a paradicsom tette hozzá a magáét, valamint a sajt is, bár az nekem picit elveszett ebben a hatalmas ízkavalkádban.

 


Az igazat megvallva egyetlenegy aprócska hiányérzetem volt, ez pedig valami savanyú elem. Az édes ízek jól kijöttek, a sósak is, de ha egy kis savanyú uborka vagy bármi kissé savanykásabb elem belekerül, az adott volna még egy extra ízt. Ezt picit hiányoltam. Ugyanakkor azokból az alapanyagokból, amik a tányéromra kerültek, egyikbe sem tudnék semmilyen hibát mondani.

 

Ezután rátértem a menü desszertre. Két darab palacsinta, elsőre kicsinek tűntek, de igazából csak jól összetekerték őket, összességében korrekt mennyiség, pont annyi, amennyit egy desszertnél szeretek, meg lehet enni egy főétel után anélkül, hogy kipukkadna az ember, de nem érzem úgy, hogy csak mutatóban kaptam valamit. Sok mindent egyébként nem tudok hozzátenni, a tésztája finom, töltelékből sokat adtak, túl sok rendkívüli nincs benne, de egy sima palacsintától azért nem is vár világmegváltó dolgokat az ember. Az árához képest teljesen rendben van.

 


És tulajdonképpen az egész étellel így vagyok, nem sok rossz szó érheti itt a ház elejét. Ha csak abba gondolok bele, hogy 2.150 forintért kaptam egy 3 elemes burger menüt, ami nagyon komplex, sok minden készül helyben, és minden összetevője finom, akkor azt mondom, hogy ez a legjobbak között van Pécsett. Annak meg külön örültem, hogy minden korábbi negatív kritikámat sikerült javítani (még ha nem is meggyőződésem, hogy ezeken a cikk miatt változtattak :) ). Ráadásul a belvárosba ingyenes a kiszállítás, de Kertvárosba is csak 200 forint lenne, ami szintén nem sok. A kis extra kedvezmény a menünél már csak hab a tortán. Tényleg az egyetlen dolog az a kis savanyúság volt, ami hiányzott.  Ugyanakkor, mivel nemrég indultak az új étlappal, és az irány több mint remek, úgy döntöttem, megelőlegezem a maximum pontot azzal a feltétellel, hogy megfontolják a kritikát, amit írtam J. Ami pedig az étlapjukat illeti, láttam rajta egy izgalmasnak tűnő whiskey BBQ burgert (kíváncsi vagyok, hogy oldják meg, hogy ne érezzem rajta az alkoholt) és egy Street food éttermekben ritkán kapható desszertet, szóval van itt még étel, amit szeretnék kipróbálni.

 

Értékelésem: 10/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/luciferskitchen1/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról