Az íze az erőssége – Cheesus Burger Pécs

 

Nemrégiben a Bahír.hu-n összegyűjtöttem az összes hamburgert kínáló pécsi éttermet a Netpincérről, ez pedig adott pár ötletet jövőbeli rendelésekhez. Egy nap a munkahelyemen alakult úgy, hogy rendelnem kellett, és úgy gondoltam, hogy az egyik helyet ki is próbálom. A Cheesus Burger egy olyan helynek tűnt, ahol a hamburger a fő profil, ezért kíváncsi is voltam rá, milyen. Azt már korábban is néztem, hogy árban nem a legolcsóbb hely, viszont egy burger-krumpli kombó 2.190 forintért rendelhető, ha mindenből az alapot választom (klasszik burger + ropogós sült krumpli). Ez úgy gondoltam, megér egy próbát. Szóval semmi extra, semmi bonyodalom, nézzük, milyen az alapétel!



A Netpincéren 60 perces kiszállítási időt láttam kiírva, de erre is sikerült egy jó húsz percet rádobni, így végül 80 perc alatt érkezett meg az étel, ami nem igazán jó. A dobozokat kiemelném, a hamburgeré szétnyitva rögtön papírtányérként funkcionál, ez sokszor hasznos (nálam pont nem volt, mert van a konyhám tányérom, de ettől még megemlítem) Első ránézésre nem tudtam, hogy örüljek-e vagy nem. A burger nagyon szép, esztétikus volt, de külsőre egy kicsit McDonaldsos érzést keltett bennem, ami még nem baj, de méretre sem tűnt az igazinak. Mellette a csónakburgonya jól nézett ki, de sajnos muszáj volt a mikrót igénybe vennem, mert kissé már kihűlt. A burgonya íze egyébként jó, a sómennyiség is rendben volt, és a melegítés ellenére valamennyire ropogós tudott maradni, összességében nincs vele gond.



A hamburger bucija egy vékony, édes zsemle volt, ez folytatta a hasonlóságot a korábban említett étteremlánccal, de annál azért intenzívebb ízeket éreztem benne, a szerkezete meg laza, ahogy szeretem. A hús picit ki is lógott a buciból (valószínűleg azért, mert a mennyisége állandó az ételekben, de a többi fogáshoz szerintem nagyobb buci dukál), de ez legyen a legnagyobb baj vele, ha az íze jó, semmi gond nincs. Márpedig az íze nagyon jó, kellőképpen szaftos, minimálfűszerezésű, ahogy én szeretem. A zöldségek tekintetében itt a saláta-paradicsom-uborka hármas mellett hagyma nem volt, kaptam viszont helyette rukkola salátát, ami nagy pirospont, kevés helyen jár a burgerekbe, pedig nagyon jó, ad egy kis extrát az ételhez a zöldségfronton. Uborkából a savanyút használták, szintén pozitív, külön öröm a mennyisége, szinte minden falatra jutott belőle.



Szószból kétféle szerepelt az ételben, a buci teteje chipotle ketchuppal volt megkenve, az alja majonézzel. Az előbbi volt az igazi kedvencem, hozta azt a paprikás-paradicsomos ízt, amit nagyon szeretek. A majonéz hétköznapibb termék volt, de azért ízletes, az meg külön tetszett, hogy az uborka mellé (pontosabban alá) került az ételben.



Összességében egy érdekes kóstolás volt ez. Számos külsőség miatt nehezen vonatkoztatok el a McDonaldstól, kicsit az volt az érzésem, mintha a hely szándékosan akarna külsőleg arra hajazni és megmutatni, hogy tud olyat csinálni, csak sokkal jobban. És meg is csinálták, méghozzá valóban sokkal jobban. Ez az étel úgy volt finom, ahogy, semmilyen minőségbeli kritikát nem tudok mondani.

Egyéb körülmények kapcsán viszont annál többet. A 2.200 forintos ár eleve kicsit sok nekem egy olyan menüért, ami csak burgerből és köretből áll, ráadásul a krumpli mennyisége teljesen átlagos volt, a hamburger meg kisebb, mint az átlag. Bevallom, picit azt éreztem az étel után, hogy éhes maradtam, de azt legalábbis mindenképp, hogy valami desszert még belém férne. Egy 2.000 forint feletti ételnél ez nálam már hiba. Ezt pedig fokozza a nem túl jó kiszállítási idő is. Mindig is az alapelvem volt, hogy elsősorban az étel minősége és íze alapján értékelek (amibe nem tudok belekötni) és ez most sem lesz másként, de azért ezeket a dolgokat sem tudom teljesen figyelmen kívül hagyni.

 

Értékelésem: 8/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.netpincer.hu/restaurant/j3ll/cheesus-burger-pecs

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról